Fórum >> Műszaki-szakmai topicok >> Szerelőműhely
Kazes☻2022-08-28 14:59:09 // 55496
Rendes fékre gondoltam, ami nem csúszkál! 😃 De bütyköltem ilyet is, ám általában a felújító szetthez kapott vörös színű zsírt használtam fel, ám előfordult, hogy simán az általad említett anyagot használtam és ahogy mondod, fontos a jól záró gumialkatrész és persze nem túltöltve a matéria, oszt nem lehet baj, minden tutterájos és kész... sok sikert! 😀
ÁdidiGaga (il hempescattore)2022-08-28 13:47:13 // 55495
kösz Kazes!
közben megnézem egy videót és most már vágom , úgy látom ha minden gumis meló előtt megkenem a cuccokat, abból nem lehet baj! :-)
említetted, hogy szereltél úgynevezett fékeket: a két nyereg-fél közé magára a csúszkára milyen kenőanyagot tettél? Mert a mozgás maga nem veszélyesebb egy kerékcspágyénál - de nem tudom mekkora a hő ott, illetve ugye féknél nagyon kell vigyázni hogy a kenőanyag ne juthasson a fékező felületekre..
Vagy túlaggódom és sima 2-es konzisztenciájú lítiumos zsír + jól záró gumiharang ""oszt kísz"..?
közben megnézem egy videót és most már vágom , úgy látom ha minden gumis meló előtt megkenem a cuccokat, abból nem lehet baj! :-)
említetted, hogy szereltél úgynevezett fékeket: a két nyereg-fél közé magára a csúszkára milyen kenőanyagot tettél? Mert a mozgás maga nem veszélyesebb egy kerékcspágyénál - de nem tudom mekkora a hő ott, illetve ugye féknél nagyon kell vigyázni hogy a kenőanyag ne juthasson a fékező felületekre..
Vagy túlaggódom és sima 2-es konzisztenciájú lítiumos zsír + jól záró gumiharang ""oszt kísz"..?
8 db csevegős hozzászólás elrejtve
Kazes☻2022-08-24 12:45:44 // 55486
Én régebben használtam, elég jó cucc volt. Több féket is javítottam egy időben és jó szolgálatot tett. A gumialkatrészeket kentem vele, karmantyúkat, gumitömítéseket pl. a féknyereg két fele között, de használtam főfékhengerhez is és mivel ugyanaz a folyadéka, a kuplunghoz is. Könnyebben és gyűrődés mentesen lehet vele összerakni az éppen aktuális alkatrészeket... főleg, hogyha jól emlékszem ez is valamiféle hidraulikafolyadék származék, tehát egyáltalán nem fog összeveszni az úgynevezett „fékolajjal”... szvsz tömíteni nem tömít... szerelést könnyítő, kvázi szerelőpaszta... fékhez :)
ÁdidiGaga (il hempescattore)2022-08-24 12:08:04 // 55485
sziasztok!
ATE féknyereg-pasztát vágja valaki? Bendix féket rakok össze és megvettem hozzá, de egyedül ebben tök tanácstalan vagyok...
A manualban ATE nyerget mutatnak, ott a porvédőtől a nyeregig 5-6 helyre mutatják a használatát, de semmi részletesebb.
(egy tengely-szimeringnél pld. szájbarágva megadják,amit amúgy is tudunk, hogy kenjük be olajjal a házat, a külsejét és a belsejét is)
Elolvastam a paszta leírását, ott azt írják hogy fékolajos közegben
-fémek korrózióvédelmére
-gumi -fém kapcsolatra ajánlják - utóbbival az a bajom, hogy nem mindegy, hogy kenőanyagként vagy pont tömítésként funkcionál .
Most kenjem ki a dugattyúházat belülről? A karmantyú -ház közé mehet? Dugattyú-karmantyú közé is ez kell- vagy pont nem jó...???
Kösz minden okosságot! ;-)
ATE féknyereg-pasztát vágja valaki? Bendix féket rakok össze és megvettem hozzá, de egyedül ebben tök tanácstalan vagyok...
A manualban ATE nyerget mutatnak, ott a porvédőtől a nyeregig 5-6 helyre mutatják a használatát, de semmi részletesebb.
(egy tengely-szimeringnél pld. szájbarágva megadják,amit amúgy is tudunk, hogy kenjük be olajjal a házat, a külsejét és a belsejét is)
Elolvastam a paszta leírását, ott azt írják hogy fékolajos közegben
-fémek korrózióvédelmére
-gumi -fém kapcsolatra ajánlják - utóbbival az a bajom, hogy nem mindegy, hogy kenőanyagként vagy pont tömítésként funkcionál .
Most kenjem ki a dugattyúházat belülről? A karmantyú -ház közé mehet? Dugattyú-karmantyú közé is ez kell- vagy pont nem jó...???
Kösz minden okosságot! ;-)
TUYUNGA2022-08-19 08:56:42 // 55484
Gratulálok a vételhez!
A leírtak alapján nagyon jó vételnek tűnik, iLL. valószínűleg gondos tulajdonosa volt.
Ebből adódóan a problémákat is el tudja majd kerülni.
A leírtak alapján nagyon jó vételnek tűnik, iLL. valószínűleg gondos tulajdonosa volt.
Ebből adódóan a problémákat is el tudja majd kerülni.
7 db csevegős hozzászólás elrejtve
TUYUNGA2022-08-12 11:51:12 // 55476
Kérem.
A grandémba +470.000 van (óra szerint, az igazság???), de csak ajánlani tudom!
A fogyasztása pedig 700-800 ft/l üzemanyag ár mellett nagyon kiváló.
Sok sikert!
A grandémba +470.000 van (óra szerint, az igazság???), de csak ajánlani tudom!
A fogyasztása pedig 700-800 ft/l üzemanyag ár mellett nagyon kiváló.
Sok sikert!
1 db csevegős hozzászólás elrejtve
Forsberg2022-08-12 07:11:28 // 55474
A volt cégemnél 2 ilyen motoros Grande dolgozott kulcsosautó szerepben. Évekig hoztuk vittük őket hosszú és pesti rövidtávon egyaránt, de a motoroknak, sőt, semminek nem volt problémája. Indulásnál olyan volt mintha vonatot húzna, de utána felvette a tempót. Jó szívvel gondolok vissza rájuk.
TUYUNGA2022-08-12 06:25:38 // 55473
A kenés hiányában minden elkopik belül. Tehát fúrás, dugattyú, köszörülés.
Befecskendező rendszert ált. nem kell felújítani.
Viszont van olyan tapasztalat (2 ismerős) is, hogy 150.000.km alatti doblot iLL. puntot vásároltak anno és (10.000.km olaj cs. periódus mellett) mind kettőbe +400.000.km van és nem kellett megbontani.
Sőt az egyiken még turbót sem kellett cserélni iLL. az olaj fogyasztás 0,5l alatt van.
Befecskendező rendszert ált. nem kell felújítani.
Viszont van olyan tapasztalat (2 ismerős) is, hogy 150.000.km alatti doblot iLL. puntot vásároltak anno és (10.000.km olaj cs. periódus mellett) mind kettőbe +400.000.km van és nem kellett megbontani.
Sőt az egyiken még turbót sem kellett cserélni iLL. az olaj fogyasztás 0,5l alatt van.
1 db csevegős hozzászólás elrejtve
TUYUNGA2022-08-11 14:03:05 // 55471
Amennyiben vásárlás előtt áll, a következőekre hívnám fel a figyelmét (remélem nem nyitott kapukat döngetek):
- a fiat ezt a motort 250.000.km tervezte 30 iLL. később 25.000.km olaj csere periódussal, az opel pedig eleinte 40.000.km cserélte le az olajat. Ebből következik hogy 250 iLL 350ezer km után nagy generál. Amennyiben nem "GERMANY" szerviz végzi a felújítást nagyon sok100.000.km-re alkalmas lesz a motor (tapasztalat bérautóként 400 plusz).
-konklúzió: motor hibásan v. motor felújítás előtt olcsón vásárolni és a felújítást ezután elvégeztetni esetleg 400.000.km-es futással vásárolni, mivel valószínűleg a felújítás nagyobb részét már elvégezték.
- a fiat ezt a motort 250.000.km tervezte 30 iLL. később 25.000.km olaj csere periódussal, az opel pedig eleinte 40.000.km cserélte le az olajat. Ebből következik hogy 250 iLL 350ezer km után nagy generál. Amennyiben nem "GERMANY" szerviz végzi a felújítást nagyon sok100.000.km-re alkalmas lesz a motor (tapasztalat bérautóként 400 plusz).
-konklúzió: motor hibásan v. motor felújítás előtt olcsón vásárolni és a felújítást ezután elvégeztetni esetleg 400.000.km-es futással vásárolni, mivel valószínűleg a felújítás nagyobb részét már elvégezték.
1 db csevegős hozzászólás elrejtve
TUYUNGA2022-08-11 08:03:55 // 55469
Üdv! Nagyon jól bírják az 1.3-as jtd-k a rövid távokat is. Amiket a figyelmébe ajánlanék:
- a szerelők bármit is mondanak +5 fok alatt 2 perc járatás
- olaj csere 10.000km-ként (3liter)
- rövid távú használat esetén (város) nem szabad lámpától lámpáig verseny autónak használni.
- ennél a motornál a dublóban, puntokban iLL. opel combo nincs kettős tömegű lenkerék.
- turbo csere (használat függő) 300-400 ezer km után.
- 400-500 ezer km után a belső féltengelyek (kihajtás) cseréje deformáltság miatt (ráz a kormány), főként amennyiben céges autónak használták.
- hosszú távokon történő használat esetén a 120-as tempót jól tűri és a fogyasztás is kiváló.
- a vezérmű lánc első csörgését követően 1-2ezer km-belül cserélni kell, mert nagyon betud lazulni!
- a szerelők bármit is mondanak +5 fok alatt 2 perc járatás
- olaj csere 10.000km-ként (3liter)
- rövid távú használat esetén (város) nem szabad lámpától lámpáig verseny autónak használni.
- ennél a motornál a dublóban, puntokban iLL. opel combo nincs kettős tömegű lenkerék.
- turbo csere (használat függő) 300-400 ezer km után.
- 400-500 ezer km után a belső féltengelyek (kihajtás) cseréje deformáltság miatt (ráz a kormány), főként amennyiben céges autónak használták.
- hosszú távokon történő használat esetén a 120-as tempót jól tűri és a fogyasztás is kiváló.
- a vezérmű lánc első csörgését követően 1-2ezer km-belül cserélni kell, mert nagyon betud lazulni!
1 db csevegős hozzászólás elrejtve
Liquid2022-08-10 23:19:45 // 55467
Egy távolabbi ismerősömnek volt Dobloja 1.3 MJettel, újan vette bő 100e-rel adta el, 8 vagy 10 év után, úgy hogy a km-ek nagyobb része pár km-es távokból jött össze, jellemzően otthon és az állatorvosi rendelő között. Hihetetlen de bírta ezt az életmódot a kisdízel.
5 db csevegős hozzászólás elrejtve
kertecs2022-08-02 11:46:18 // 55461
bbalogh8922022-07-30 09:27:29 // 55460
Üdv szakik,
Segítséget szeretnék kérni, van egy váltóm amit eredetileg a saját autómhoz vettem ami egy FL előtti 147 1.9JTD 8v. Le akartam cseréltetni a váltóját mert bizonyos sebességekben búg és az olajcsere sem segített, így cirka 2 évvel ezelőtt vettem egy bontott váltót ami "elvileg" szintén egy dízel 147 alól került leszerlésre.
Múlt hónapban esett át az autó egy teljes felújításon, amikor a bontott váltót is fel szerettem volna rá rakatni csak aztán hívott a szerelő, hogy nem tudja felrakni mert ennek más a kuplungja (az enyém nyomókuplung, amit vettem az meg húzókuplungos.. vagy fordítva, franc tudja már..)
A bontott váltót egyébként átnézettem és felújíttattam mielőtt felrakattam volna. Jó állapotban volt, tisztítva lett csak, szimmeringek lettek cserélve meg valami kengyel. Az enyémre visszament az eredeti váltó kuplung és kettőstömegű csere után, így most ezt a felújítottat eladnám. A problémám az az, hogy hirdetem egy ideje Marketplace-n és született pár komment miszerint ez nem is biztos, hogy 147 alá való. A srác akitől anno megvettem, közben már elérhetetlen lett így most maradt a nyakamon egy alapvetően hibátlan váltó amivel nem tudok mit kezdeni ráadásul abban sem vagyok biztos, hogy mihez való.
Mivel nem szeretném, hogy más is hasonlóan járjon és pláne nem akarok senkit átverni így szeretnék segítséget kérni abban, hogy beazonosítsuk ennek a váltónak a milétét és hogy mihez való. Mellékelek 4 képet. Ha esetleg van valahol valami szám ami alapján egyértelműbb lehet az azonosítás akkor szóljatok, hogy hol találom és megnézem.




Segítséget szeretnék kérni, van egy váltóm amit eredetileg a saját autómhoz vettem ami egy FL előtti 147 1.9JTD 8v. Le akartam cseréltetni a váltóját mert bizonyos sebességekben búg és az olajcsere sem segített, így cirka 2 évvel ezelőtt vettem egy bontott váltót ami "elvileg" szintén egy dízel 147 alól került leszerlésre.
Múlt hónapban esett át az autó egy teljes felújításon, amikor a bontott váltót is fel szerettem volna rá rakatni csak aztán hívott a szerelő, hogy nem tudja felrakni mert ennek más a kuplungja (az enyém nyomókuplung, amit vettem az meg húzókuplungos.. vagy fordítva, franc tudja már..)
A bontott váltót egyébként átnézettem és felújíttattam mielőtt felrakattam volna. Jó állapotban volt, tisztítva lett csak, szimmeringek lettek cserélve meg valami kengyel. Az enyémre visszament az eredeti váltó kuplung és kettőstömegű csere után, így most ezt a felújítottat eladnám. A problémám az az, hogy hirdetem egy ideje Marketplace-n és született pár komment miszerint ez nem is biztos, hogy 147 alá való. A srác akitől anno megvettem, közben már elérhetetlen lett így most maradt a nyakamon egy alapvetően hibátlan váltó amivel nem tudok mit kezdeni ráadásul abban sem vagyok biztos, hogy mihez való.
Mivel nem szeretném, hogy más is hasonlóan járjon és pláne nem akarok senkit átverni így szeretnék segítséget kérni abban, hogy beazonosítsuk ennek a váltónak a milétét és hogy mihez való. Mellékelek 4 képet. Ha esetleg van valahol valami szám ami alapján egyértelműbb lehet az azonosítás akkor szóljatok, hogy hol találom és megnézem.




Buksi2022-07-30 09:12:44 // 55459
Sziasztok!
Szeretném kérni a segítségeteket az alábbi és a képen látható alkatrész beszerzésével kapcsolatban.
DHLA 40-es Dellorto karburátor fedél.
Ha esetleg ismertek olyas valakit, aki ilyen karburátorokkal foglalkozik vagy netán beszerzési forrást ismertek, kérlek adjatok hozzá nekem elérhetőséget.
Előre is nagyon köszönöm! :-)

Szeretném kérni a segítségeteket az alábbi és a képen látható alkatrész beszerzésével kapcsolatban.
DHLA 40-es Dellorto karburátor fedél.
Ha esetleg ismertek olyas valakit, aki ilyen karburátorokkal foglalkozik vagy netán beszerzési forrást ismertek, kérlek adjatok hozzá nekem elérhetőséget.
Előre is nagyon köszönöm! :-)

Liquid2022-07-27 13:34:21 // 55458
a fene jobban tudja melyik jobb :)
Ha rám hallgatsz akkor az egyiket választod :D
Ha rám hallgatsz akkor az egyiket választod :D
1 db csevegős hozzászólás elrejtve
Liquid2022-07-27 10:35:41 // 55456
A 156-ba Nissens hűtőt rakott Csöri, és ha jól emlékszem akkor a Tibor is azt kapott.
Piritu - 1.000.0002022-07-27 10:24:14 // 55455
Nissens vagy Mahle hűtőt érdemesebb venni?
Melyik a jobb??
Melyik a jobb??
Bandie2022-07-13 11:11:12 // 55454
Hali Srácok! Ötlet kéne, merre induljak az ügyben.
-kocsi leállít, gyújtás lekapcs
-hűtőventi 1-es fokozaton folyamatosan megy, percek után se áll le
-motortérben hűtőventillátor 1-es és 2-es fokozat reléje is kihúzva és így se áll le a ventillátor
- csak a ventilátor biztosítékok kivételénél áll le a venti
- ha 1-es és 2-es fokozat reléje bent van, és kihúzom az 1-es fokozat biztosítékját, akkor a 2-es fokozat reléje indítja a ventilátort (hallani is a relé kattogását)
- az 1-es fokozat reléjét cseréltem ugyanolyannal, nem oldotta meg a problémát
A diagnosztika P0481 - Fan Relay 2 hibát dob. "a hiba oka, hogy a vezérlő nem kapott jelet a szenzortól"
Meg tudná nézni nekem valaki a kocsit vagy ajánljatok légyszi hozzáértőt Pesten (É-Pest,Óbuda előnyben).
Szombaton reggel indulnánk családdal szabizni.
Grazie előre is!
-kocsi leállít, gyújtás lekapcs
-hűtőventi 1-es fokozaton folyamatosan megy, percek után se áll le
-motortérben hűtőventillátor 1-es és 2-es fokozat reléje is kihúzva és így se áll le a ventillátor
- csak a ventilátor biztosítékok kivételénél áll le a venti
- ha 1-es és 2-es fokozat reléje bent van, és kihúzom az 1-es fokozat biztosítékját, akkor a 2-es fokozat reléje indítja a ventilátort (hallani is a relé kattogását)
- az 1-es fokozat reléjét cseréltem ugyanolyannal, nem oldotta meg a problémát
A diagnosztika P0481 - Fan Relay 2 hibát dob. "a hiba oka, hogy a vezérlő nem kapott jelet a szenzortól"
Meg tudná nézni nekem valaki a kocsit vagy ajánljatok légyszi hozzáértőt Pesten (É-Pest,Óbuda előnyben).
Szombaton reggel indulnánk családdal szabizni.
Grazie előre is!
2 db csevegős hozzászólás elrejtve
AlfaGT2022-06-24 13:18:19 // 55451
Szevasztok! Egy 147-es 1,6-os 105 lovas TS-en cserélem a vezérlést, és most szembesültem vele, hogy a vezér tengely rögzítő szerszám profilja ( a lila színű ) nem pontosan illeszkedik a bütykökre. Szépen rámegy, csak van egy kis ,,lokkerja”. Ehhez a motorhoz (AR 37203) más szerszám kellene? Esetleg a vez.tengely is más szögben áll, mint a rendes 1,6-os TS-on? Van ezzel valakinek tapasztalata? Köszi!
URBAN2022-06-23 21:55:18 // 55450
Csexi2022-06-23 07:12:20 // 55449
Sziasztok!
Óbudán vagy a környékén keresek egy megbízható alfás szerelőt.
Megköszönném, ha valaki tudna ajánlani egy nem lehúzós, korrekt szervizt.
lajos.cseke@gmail.com
Előre is hálás köszönet!
Ciao
Csexi
Óbudán vagy a környékén keresek egy megbízható alfás szerelőt.
Megköszönném, ha valaki tudna ajánlani egy nem lehúzós, korrekt szervizt.
lajos.cseke@gmail.com
Előre is hálás köszönet!
Ciao
Csexi

