Indulásként két erőforrást jelöltek meg: az egyik a GM-től átvett motorblokkra épített 2.2 JTS 185 lóerővel, a másik pedig a GTA-kat hajtó 3.2 V6-os motor továbbfejlesztett változata, mely most már 260 lóerőt tud és összkerékhajtással párosul.
A Q4-re keresztelt rendszer központi és hátsó Torsen-C rendszerű difit kap, mely alaphelyzetben a hátsó kerekek felé irányít több erőt. Az erőátvitelről hat sebességes kézi, illetve automataváltók gondoskodnak.
A felfüggesztésre sem lehet majd panasz; elől kettős-keresztlengőkaros, hátul pedig ún. Multilink többlengőkaros rendszert alkalmaznak.
Az autó "elődjét" 3 évvel ezelőtt mutatta be az Italdesign stúdió. Az akkori Genovai Motorshow-n elnyerte "Az év koncepcióautója" díjat. Mivel a Brera igen kedvező fogadtatásban részesült – nem csak a szaksajtó részéről – az Alfának nem volt sok lehetősége: a lassan kiöregedő, 1994 óta gyártott GTV-t le kellett cserélniük.
Első ránézésre az új Brera kiköpött mása az elődjének, ez azonban nem teljesen igaz. Az autó hosszabb, szélesebb és kicsit magasabb is, mint a koncepcióautó. 4.411 mm hosszú, 1.369 mm magas és 1.830 mm széles.
A koncepción található szinte összes formatervezési bravúrt sikerült átmenteni a szériagyártásra, egy hiányzó pont azonban mégis akad: az A oszlopból felfelé nyíló ajtók. Ezeket bizonyos szabályok miatt sajnos nem alkalmazhatták. A keret nélküli ajtók itt teljesen normális módon, oldalra nyílnak. Emellett viszont nagy öröm, hogy meghagyták az üvegtetőt és az első fényszórók elrendezését.
A gyár, csakúgy, mint a GTV-t, ezt is 2+2 ülésesként pozícionálja, de nagyobb méreteiből adódóan használhatóbb és praktikusabb lesz. A csomagtér az eddigi 155 liter helyett 250 literre, ledöntött hátsó ülésorral pedig 550 literre nő.
A tervek szerint 2006 márciusában jelenik meg az első dízel sportkupé: egy 2.4 literes, 200 lóerős motorral szerelve. Ezt egy izmosabb, 3 literes JTD követi 250 lóval, a csúcsragadozóra pedig 2007 októberéig kell várni; abban egy 3.2 V6 Biturbo motor kerül 400 lóerővel és természetesen Q4 összkerékhajtással.
A Brera nyitott változatára sem kell már sokat várni, igaz a gyár egyelőre nem közölt hivatalos megjelenési dátumot. Annyit tudunk, hogy még az ősz előtt megjelenő autó kasztnijáért Sergio Pininfarina csapata felelős, 17 mm-rel rövidebb és 1 mm-rel magasabb lesz, valamint fix 240 literes csomagtartóval áldják majd meg.
A Brerát Európában október-november környékén kezdik árusítani, a gyártás szeptemberben indul.
A hírek szerint a Brera ára a jelenlegi GTV árához hasonló lesz; a 2.2 JTS 32 000 Euróba (7 840 000 HUF), a 3.2-es V6 Q4 pedig várhatóan 39 500 Euróba (9 700 000 HUF) fog kerülni. (Kíváncsian várjuk a magyarországi árakat, nehezen tartjuk elképzelhetőnek ugyanis, hogy a 10 millió forint alatt kapható lesz-e egyáltalán bármelyik változat - a szerk.)
A Brerát élőben először a márciusi genfi autószalonon mutatják majd be.
A koncepció autó és a végső változat összehasonlító képei:
Kapcsolódó cikkünk:
Újabb kémfotók a GTV-utódról
A Brera prototípusának bemutatása