Fórum >> Típusok >> Giulietta

forrasr2020-07-09 10:59:20 // 12094
Most úgy tűnik ez lesz a befutó:
https://www.castrol.com/hu_hu/hungary/home/car-engine-oil-and-fluids/engine-oils/engine-oil-brands/castrol-edge-brand/castrol-edge.html#tab_0w-40

Tudja az acea c3-t is, hideg oldalon 0-s, és tudja a FIAT 9.55535-S2 jóváhagyást is.
Selmak2020-07-09 10:54:25 // 12093
Régi részecskeszűrős PDTDi motorban még lehetett indok a C3 osztály használata a magas HTST viszkozitás miatt, egy precíz illesztésű benzin motorban aligha. Észrevehető a Digitek PE hatása, mert jobban pörög fel, halkabb is, kb. -5 dl átlagban. A Star PE vel olyan nyúlós kelletlen.
Marcika2020-07-08 21:28:37 // 12092
Valakinek ígértem, hogy írok egy blogbejegyzést 2din fejegység beépítésről. Alábbi linken elérhető:

https://alfaamore.hu/tagok/15375/autok/18717/blog
WarbiRunner (Gyuri)2020-07-08 15:11:36 // 12091
Én végül 5w40-es olajat rendeltem bele. Egyik oldalon ott a valamivel jobb szivattyúzhatóság, talán(!) a M.air modulnak jót tesz. Bár inkább hiszek a multiair szűrő cserében, amivel a kenési kör áramlási ellenállását csökkentem a normálisra egy elkoszolódott szűrőhöz képest. Viszont nálunk sokat megy majd városban is az autó, a 40-es olaj egy vastagabb olajfilmet képez, szerintem ez indokoltabb egy autónál ami keveset megy egyenletes tempón, sok a dinamikus terhelés. Hideg oldalon pedig alig van különbség, arról meg nem tudni, hogy a hidegindítás nyírná ki a multiair modult.
De ez is csak egy vélemény, én egyelőre így járok el, megy bele a gyári spec. alapján a Selénia Star P.E. 5w40.

A pecsétes szervizt a mai nappal el is engedtem, próbáltam árajánlatot kérni, nulla válasz, a nekem útba eső budapesti szervizt telefonon háromszor hívtam, fel se vették. Úgyhogy rendeltem cuccokat, 20-án viszem a jól bevált szerelőmhöz.
Mr. Z2020-07-08 14:09:53 // 12090
a gyári nagy navi meg a telefonos menü stb csak olaszul tud dumálni vagy lehet neki legalább egy angolt állítani?
Selmak2020-07-07 10:05:15 // 12089
Jimmi T keresd ebben az ügyben ő jó ideje már Digitek PE használ. Nekem 1 évvel hosszabbította meg a Digitek PE a döglődő Multiair modul élettartamát.
forrasr2020-07-07 09:22:10 // 12088
Sziasztok, tudom érzékeny téma-ezért próbáltam visszaolvasgatni is ez ügyben hátha megoldja a kérdést, de még mindig bizonytalan vagyok a témában.

Multiair motorba a korábbiakban ugye a gépkönyv az 5w40 acea c3-at írta elő(apró betűs részben fel is hívják a figyelmet, hogy acea c3-nál alacsonyabb nem lehet), majd később a vélhetően ugyanazon mechanikával dolgozó motorhoz(-gondolok itt a mair unit alatti motor főegységekre) már 0w30-at acea c2-t ír a használati.(és elmarad az apró betűs rész)
Említették többen, hogy a mair egység többször is változtatásra került, ami indokolhatja az újabb előírást.(de időközben a gyártó is változtathatta az álláspontját a visszacsatolások alapján)
Volt olyan vélemény amely szerint a kezdődő mair gond esetén is hasznos lehet a digitek pe 0w30 acea c2, és ezt márkaszerviz ajánlotta.
Van esetleg olyan aki a régi eu5 mair motorba már hosszabb futásteljesítmény óta használ 0w30 acea c2 minőségű olajat(kétszer cseréltem már csöndesebb volt meg selymesebb meg hasonló szubjektív megélések annyira nem meggyőzőek), vagy olyan aki képben van mélyebben tribológiai témákban és tud tanácsot adni?
Köszönöm előre is a válaszokat!
Selmak2020-07-03 14:29:49 // 12087
Hát legalábbis a mutiair modul biztos nem az amit bontóból érdemes beszerezni, feltéve hogy nem legózni akar vele az ember.
WarbiRunner (Gyuri)2020-07-03 14:19:07 // 12086
Nem is a bontózás volt a kérdés, elkanyarodott a sztori. Ha cseréltetem, nyilván gyárira, csak sajnálom a gyári szerelésű alkatrészt kilökni belőle. De majd a valóban hozzáértők megmondják hogy mit tegyek. No addig is a rendszám tartó már megérkezett :-) Hétfőn műszakizik, jövő héten már mehetünk vele :-)
Jimmi T.2020-07-03 14:05:37 // 12085
A multiair nem az a kategória aminek a blokkjához megéri " bontózni " az alkatrészt .
Bátran lehet cserélni bontottra az ülést a szőnyeget , szivargyújtót , de itt talán vége is kellene hogy legyen.
Kacifántos .
Én már kétszer cseréltem a vezérlést , telibe új gyári cuccal és se földhöz nem vert se szét nem hullott.
poteka2020-07-03 14:05:05 // 12084
Na jómadarak, ki volt? :)

https://index.hu/belfold/2020/07/03/93-mal_elozott_a_zebra_elott_egy_alfaval/

A szabálytalanságot természetesen elítélem, mármint azt, hogy zebra előtt sikerült előzni és gyorshajtani. De jól láthatóan egy szép Bianco Pastello Giulietta van a képen.
Giuntini2020-07-03 11:15:06 // 12083
Gyuri, azért túlaggódod a dolgot! Ha normális gyári alkatrészt vagy azzal egyenértékűt raksz be, nincs félnivalód.
A gyári vízpumpalapát tönkremenetele is nagyon ritka. Egy-két sarkallatos dolog van, mint a kiegyenlítő tartály repedés, vagy ami nálam történt a két évessel, de ez valahol mindegyiknél fennáll.
Bosch a MAP szenzor, a gyári dobozos 30 ezer környékén van, a sima Bosch csak 9-10 ezer. Inkább én azt látom, hogy amire ráírják Ricambi Originali, az már átment egy rostán.
WarbiRunner (Gyuri)2020-07-03 10:58:13 // 12082
És köszönöm :-))
WarbiRunner (Gyuri)2020-07-03 10:58:00 // 12081
Öregautós reflex ez nálam :-) Ha tudnád hány alkatrész volt már jobb amit is futású autóról bontóztam, mit amit boltban vettem újonnan. És életem eddig egyetlen Alfás lerobbanása pontosan egy vezérléscsere után volt. Széthullott egy csapágy az alig futott vezérlésben. Mázlim volt, hogy meghallottam a hangját, és félreálltam. A vez.tengely szenzort addigra levágta a kihulló porvédő, így nem indult már be, kötél végen húzott Viktor barátom szerelőhöz. A 159 topicban pedig sok szép sztorit olvashatsz a gyári vízpumpákról és kettőstömegű szíjtárcsákról, amik bírtak 5-10e km-t. A 159-en most volt csere januárban, azóta nem érzem a nyugalmat pont az ilyen sztorik miatt. A gyári az gyári, és amelyik 60e-t elmegy az 120-at is, sőt félve bevallom, hogy a 24 éves autómon valószínűleg gyári a vízpumpa (többek között) XD Sőt egy 100e-t futott autóról származik a hátsó lengéscsillapítója. 9 éve tettem bele, négy műszakin volt hibátlan azóta. Az ex jtd-men pedig a kettőstömegűkkel szívtam egész addig, amíg egy gyári első szerelésű 200e-t futottat belerakattam. Szerintem azóta is azzal megy, soha többet nem volt gond vele.
Azért olyan szerelők véleményét is kikérem nyilván, akiknek bízom a véleményében, aztán aszerint szervizelünk majd :-)
szelod92020-07-03 10:39:30 // 12080
Először is gratulálok az autóhoz, másodszor a vezérlést én cserélném kompletten gyári alkatrészekkel. Nem olyan húzós és azért mégis csak 66 ezret ment már. Én így nyugodtabb lennék 😁
Piritu - 1.000.0002020-07-02 22:11:11 // 12079
Eddigi Alfás életemben nem egyet raktak már vissza. A TS mostani görgői is "visszarakottak".
Amelyikkel gondom volt, abban a csapágy állt be 127ezer km-nél.
Zolibácsi2020-07-02 21:58:57 // 12078
Én cserélném ha már szét van szedve, 2x megfesziteni ugyan azt a görgőt nem élet biztosítás. Jobb esetben rövid időn belül cserélni kell, rosszabb esetben el tépi a szíjjat
Piritu - 1.000.0002020-07-02 21:08:12 // 12077
Nem a szerelésről van szó, hanem pl arról hogy a gyári szerelésű Michelin Pilottal másfélszer annyi km-t mentem mint a boltban vettel (45e vs 32e).
Jimmi T.2020-07-02 20:49:24 // 12076
akkor ki ne cseréljétek a világért se, a gyárban olyan összeszedettek és precízek a hét minden napján , hogy egyáltalán nem kell tartani a csütörtöki és pénteki összeszerelésű kocsiktól
Piritu - 1.000.0002020-07-02 19:44:57 // 12074
A Cartárs arra célzott - és ezt az ő tapasztalatai is megerősítették - hogy amit a gyárban beleraknak a kocsiba az sokkal jobb minőségű mint bármilyet később vásárolt, akár gyári alkatrész.
Jimmi T.2020-07-02 19:40:44 // 12073
A vezérléscsere menete : 4-5 évente vagy ... ezer kilométer után , csere . Szíj , vízpumpa feszítő + ránézni a hosszbordásra is . Nem az érzésekre kell hagyatkozni , a gyári új alkatrész egy kis klubos kedvezménnyel annyira piti költség hogy nincs min gondolkodni
WarbiRunner (Gyuri)2020-07-02 19:24:03 // 12072
Egy kérdés.. a használati svédül van, ami nekem kínai :-) De ha a gugglival jól böngészem, 120e km a vezérléscsere intervalluma? A szíjakat mindenképp dobom le, mert sosem voltak cserélve, 8 év az sok. Viszont szívem szerint a görgőket és a vízpumpát megtartanám így 66e-nél gyárinak. És nem spórolásból (gondolom relatíve nem nagy összeg), hanem mert gyári alkatrész, és nem volt mitől tönkremennie, a csapágy nem öregszik mint a gumi, és telet sem látott. Szerintetek? A tervek szerint hamarabb érjük el az öt évet megint, mint a 120e futást.
WarbiRunner (Gyuri)2020-07-02 17:13:35 // 12071
Köszönöm, igen végre :-) A rendszám tartó holnap érkezik, már várom, hogy legyen mit rátenni. :-)
AlfaWatch2020-07-02 12:07:06 // 12069
Nagy GRATULA!!!!!! Végre meglett!!

Ha többet mész vele még jobban szeretni fogod! Könnyű és mozgékony autó.
A rendszámtábla nekem is hasonlóan van felfogatva, mint Piritunál volt
Jimmi T.2020-07-02 10:09:45 // 12068
az enyém LTK 939m :-)
Öcsi2020-07-01 23:49:24 // 12067
A matrica tökéletes.
Georgi2020-07-01 22:39:56 // 12065
Nekem tépőzárral van fent.
Georgi2020-07-01 22:38:41 // 12064
Gratula a kocsihoz. Sok boldog km-t.
G-MANN🍀2020-07-01 22:36:37 // 12063
Nekem így 😉🙈
WarbiRunner (Gyuri)2020-07-01 21:51:47 // 12062
Köszönöm, ez korrekt megoldás!
Piritu - 1.000.0002020-07-01 21:13:33 // 12060
A 2-es lesz: 156094917

Itt van is 4ezerért. (Bakker, a Spiderre bontottan vettem 5-ért!)
Piritu - 1.000.0002020-07-01 21:05:39 // 12059
Gyári cucc, itthon jár a kocsihoz. Szerintem cikkszám alapján rendelhető.
Nekem így jött be a legjobban.
WarbiRunner (Gyuri)2020-07-01 20:45:16 // 12058
Ahh, szóval ilyen tartó nem ártana rá. A piroson nincs ilyen fekete műanyag. Ha a sima lemez rendszámot hajlitom rá, lesz egy hézag mögötte. a matrica pedig lépcsős :-)
WarbiRunner (Gyuri)2020-07-01 20:25:36 // 12056
Köszönöm neked is! Holnap még futok egy kört rendszám ügyben.
Forsberg2020-07-01 19:55:18 // 12054
Gratulálok, nagyon szép! (nekem motor rendszám van a Spideren és nincs gond a parkolóházas rendszám felismeréssel)
Jimmi T.2020-07-01 19:53:41 // 12053
venni kell rendes matrica rendszámot , nem kell kísérletezni a fémmel mert nem lesz olyan szép sem és stabil sem , nekem ez a fajta van fenn lassan 10 éve
Kazes☻2020-07-01 18:48:06 // 12052
Grat! Nagyon - nagyon sok boldog km-t kívánok vele! :)
WarbiRunner (Gyuri)2020-07-01 18:37:25 // 12051
A motoros kis rendszámot nem tudom kiadják e még, de azért nem erőltetem, mert a funkcionalitás most fontosabb. Minden mélygarázs, parkoló engedjen ki rendszám alapján, normálisan :-) Valószínűleg licenszelem a módszered, és kétoldalassal felragasztom :-)
Giuntini2020-07-01 17:23:23 // 12050
Biztos annyira "kitűnő " állapotú!
Nasuto2020-07-01 17:20:06 // 12049
Oh tényleg! :D Na mindegy, most már megtartom.
A rendszámtáblát én hajtogattam. 3M/Scotch időjárás/UV álló kétoldalúból 6db 1 centis négyzetdarabbal felrögzítettem (4 a sarkokra, 2 középre alul-felül). A széleit is szépen úgy hajtogattam, hogy kövese a lökhárító vonalát. Majd dobok róla egy képet felülről ha érdekel. A nagy matrica szerintem nagyon bután fest, mert ott lesz egy csúnya törés benne, ahogy vége a lökhárító rendszámtábla helyének. A motoros négyzet sem túl ideális. A régi pici lenne az igazi...
Zolibácsi2020-07-01 17:15:23 // 12048
Biztos azért mert Svájci és nagy betűvel írnak....
Kau2020-07-01 16:50:04 // 12047
Gondolom valaki nézte már EZT AZ AUTÓT. Miért nem kell senkinek? Már több, mint fél éve árulják.
WarbiRunner (Gyuri)2020-07-01 16:47:40 // 12046
Köszi, igen. Nem volt döntő szempont, de titokban nagyon örültem hogy így alakult. És így, hogy mentem is már vele... óó te hogy forog ez a kis dög XD
WarbiRunner (Gyuri)2020-07-01 16:45:17 // 12045
Elhiheted, én is, nagyon vártam. Volt vele izgalom is, de úgy tűnik sikerült olyat venni amilyet szerettünk volna. A rendszám még kérdés nekem is. Erőltessem a matricát, vagy hajtogassam rá a fémet keret nélkül.. még nem tudom, de sok időm nincs kitalálni :-) Sokkal szebb a kis rendszámmal.
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak