Már csak azért sem, mert akkor a gyár mivel ütné el a 2009 második félévéig tartó hoszú időszakot?! Mire megérkezne az autó megunná a közönség. A 3D-s grafikával foglalkozó huszár viszont biztosan jól szórakozott, amíg elkészítette ezeket a rajzokat, a minőséggel nincs is probléma. Sőt.
Az autón felfedezhető a MiTo, a 159-es és a Fiat Bravo több dizájneleme is. A kistesóról való például az első lökhárító és a lámpákat is mintha a MiTo szemei ihlették volna. Oldalról viszont inkább a 159-es és a Bravo formai jegyei köszönnek vissza, elsősorban a felnin, az oldalindexen, a kilincseken.
Konkrétum nem sok van az autóról, ami eddig volt, azt meg Luca de Meo, az Alfa vezérigazgatója megcáfolta. Eddig úgyis úgy tűnt, hogy a 147 utódja a Bravóval és az új Deltával közös padlólemezen nyugszik majd, de Meo viszont nem sokkal a MiTo bemutatója után azt mondta, hogy egy új padlólemezt fejlesztettek ki az új alsóközepes Alfának. A motorkínálatot tekintve nagy valószínűséggel - a MiTohoz hasonlóan - csak turbómotorok fogják alkotni a palattát az 1.4-estől az 1.8-asig, lóerőben pedig valahol 120 és 250 lóerő között lesznek. Utóbbin remélhetőleg változtatnak, hiszen akkor ebben nem lenne előrelépés, a 147 GTA ugyanis pont ugyanennyit teljesít, igaz dupla ekkora motorból. De a vetélytársak előnyben lennének.
Még a neve sem biztos a jövevénynek, hiszen az Alfa kitalálta, hogy visszatér a beszédes nevek használatához. Ennek ékes példája a MiTo, de remélhetőleg a névválasztás kevesebb malőrrel jár majd, mint a MiTo esetében. Egyes hírek szerint Furiosa lehet a neve, de ne mossuk össze a MiTo névpályázatán nyertes nevet a 147-es utódjának jövőbeni nevével. Egyébként is elég sokat hadakoztak az ellen a név ellen...