Fórum >> Típusok >> 159

WarbiRunner (Gyuri)2018-10-16 21:39:35 // 112399
Én is csak dízelt és automatát nem akartam, aztán ez lett :-D Normál használatban elég gyors, sportolni viszont, pláne kézi módban már nem elég instant. És baromira hiányzik, hogy D módban bele lehessen nyúlni. De ne akarjak sokat, ez ennyit tud és így is tök jó. Ha D-ben taposom, akkor dobál gyorsan. A visszaváltásokat kb érzi, de kanyarokban a fékezés és kormány elfordítást veszi észre, akkor visszavált. Nekem ez késő, én szeretek a kanyarba már visszagangolva érkezni. De gondolom olyan automata nincs amelyik látja előre a kanyart :-D Ami még idegesít, ha csak egy előzésre odalépek, kell neki aztán 2-3 másodperc mire leveszi, hogy nem sportolunk tovább. Pörög 3000-ren és várja hogy tapossam. Én meg várom, hogy váltson már fel :-D De kibírható ez is. Kényelemben csillagos 5-ös, rengeteg figyelmem marad másra és alapvetően nem érzem, hogy elvenne bármit is a vezetési élményből. Vagy inkább mondjuk úgy, hogy amit itt elvesz, azt amott bőven hozzáteszi :-) Meg kellett szokni, de már most nem cserélném kézire, ebben a 2.4-ben biztos nem.
DKori2018-10-16 20:37:11 // 112398
Konszernen közelebbről ugyanezt tapasztaltam~1 hónapja egy új (2017es 9000km-el) Fiat Panda bérautónál. :) 1.2 8v (69LE) volt benne, amivel (a várthoz képest - pedig 1.2 8v Punto II volt az első autóm, szóval sejtettem mihez lőjem be) meglepően harmonikusan használható volt városi/elővárosi tempóig, vagyis inkább úgy mondanám, hogy amíg nem "nagyobbakat" akarsz ugrálni vele, addig az átlagos forgalom ritmusát érzésre könnyeden viszi, nem érzed döglöttnek (erejéhez képest alul kellemes a nyomaték karakterisztikája - ezt a PII-ben is szerettem - és nem kell pincébe taposni a gázpedált, míg pl OFF 75LE 1.2 16v G Astrán a nagyobb súly, alul nyomatekszegényebb motor és döglött gázpedál miatt városban is érezted, hogy hervadt, nem csak nagyobb tempónál érzed, hogy kevés a kakaó), és nagyon jó volt az elindulási hajlama. Aztán hamar feltűnt nekem is a turpisság, hogy kuplung felengedésre módszeresen megemelte és kitartotta ~1200ig a fordulatot (ha sebességben volt) még mielőtt magam próbáltam volna ezt a gázpedállal. Tetszett ez a plusz feature, gyakorlatilag első perctől csuklásmentesen lehetett használni az autót és nagyon üde/életteli benyomást tett (erejéhez és saját ligájához képest). :)
Erhard 242 (Pure Energy)2018-10-16 19:47:45 // 112397
szintén zenész a legjobb dolog mind a 2 autónk automata, az Ampi mondjuk fokozatmentes na az még egy érdekes jószág, mindig várom mikor vált de soha csak megy :DDD
Giuntini2018-10-16 19:19:26 // 112396
Én teljesen automata párti vagyok. De természetesen olyan autókba kell tenni, amihez karakteréhez illik. Múltkor amit vezettem Opel Corsa 1,4 automata váltóval borzalmas volt. A 95 lóbol nagyon sokat elvett a váltó.
ALFA1592018-10-16 18:54:10 // 112395
Eddig nagyon nem bírtam az automatát.Amiket vezettem mind kicsit lassúak voltak nekem.
Giu rohadt gyors és kényelmes..Sosem gondoltam volna,hogy egyszer automata párti leszek.Asszony autója sokszor már rángat amikor eszembe jut,hogy kuplung és váltás. :-)
Zolibácsi2018-10-16 12:27:16 // 112394
2.4 jtd manual úgy áll meg miután sikeresen le fullasztottad hogy az ember lefejeli a műszerfalat. Mélygarázsbol gáz adás nélkül fel jön
RomeoOne2018-10-16 12:21:51 // 112393
Nekem azt írja ki, hogy "insufficient oil pressure, stop engine immediately". Szerencse, hogy már áll :)
Roll19832018-10-16 12:15:42 // 112392
59-es meg kiírja, hogy nem nyomtál elég gázt, mikor lefullasztod. :)
Shadin (Phœnix)2018-10-16 11:57:45 // 112391
A céges Octavia 1.6 TDI pl. gázpedál használat nélkül működik dugóban araszolva, nem kell gázt adni, kezeli helyetted, emeli a fordulatot amennyire kell h ne fulladj le. Elég gyors kuplungkezelést is tud tolerálni.
WarbiRunner (Gyuri)2018-10-16 09:17:23 // 112390
Ez nálam totál fordítva van. :-) Mondjuk nem Budapest, szóval annyira nem parázok hogy megtörik. Sok a béna, de ritka a kocc. Viszont alig kell a 159-ben figyelni. Nincs az a ráfeszülés a reggeli pörgésre. Nincs is pörgés :-D Tök jókat szoktunk beszélgetni a csajokkal, nem igazán tűnik fel, hogy autóban ülünk. Az automata nagy jóság ilyen szempontból. Ha a TD nem ragad ott a kasznisnál a nyáron, sose jövök rá, hogy ez mennyire jó :-)
WarbiRunner (Gyuri)2018-10-16 09:07:28 // 112389
Nem sikerült tegnap megtudnom :-) De már kíváncsi vagyok én is nagyon.
Zolibácsi2018-10-16 08:54:04 // 112388
Felváltva hajtom a 2.4 jtd t és az 1.2 16v puntót, a kuplung máshol fog a 2 autóban és engem ez viccel meg. De amúgy tényleg 1500 on indulok a puntoval, 2.4 el meg kB alapjaraton. De azt kell mondjam sokkal nyugodtabb vagyok puntoval városban. Leszarom mindent körülöttem. Alfaval meg mindig parázok melyik hülye jön nekem.
RomeoOne2018-10-16 08:48:51 // 112387
Giulia vajon jobb ebből a szempontból? Az azért szívó üzemmódban is 2 liter... Vagy az automata miatt úgyis tök mindegy?
WarbiRunner (Gyuri)2018-10-16 08:46:13 // 112386
Kíváncsi leszek, az én apósom cx-3-mat vett, de még most szent korszakban van az autó :-) Majd jövőre kb ki tudom próbálni :-)
Roll19832018-10-16 08:45:57 // 112385
Nem hiszem, hogy veled van a baj. Szerintem a legtöbb TBi tulaj így van ezzel. Én elsőre mikor Erhardnal kipróbáltam majdnem megdöglesztettem.
Liquid2018-10-16 08:38:27 // 112384
A modern benzinesek eddig nálam is kimaradtak, egyedül apósom CX5-ösét vezettem párszor, ami ebbe a kategóriába sorolható, de annál nem éreztem semmi ilyet.
WarbiRunner (Gyuri)2018-10-16 08:31:06 // 112383
Ja.. mondja a dízeles :-) Ha egy buszt akasztanak rá is ugyanúgy indul meg. Viszont mostanában vezettem pár benzinest, és rájöttem, hogy erősen kimaradt 10 év. :-) Mindegyikben puha és túl érzékeny gázpedál volt, nagyon más mint egy dízelben. Még öcsém Astrájával sem tudtam normálisan elindulni, pont így jártam. Fulladozott, vagy kapart mint a bolond. A Giulietta-val alig tudtam bejönni a földúton, nehéz vele 'csorogni'. Régebbi Macuda 3-mas dettó. Fura volt, hogy figyelni kell rá, nem megy csak úgy érzésből.
forrasr2018-10-16 06:35:00 // 112382
Ezer-egy-két-százas fordulatnál jó eséllyel nem sokkal nagyobb a teljesítménye mint egy szívó 1,8-nak, így annyira nem befolyásol, hogy fordulaton 200-at tud. Szokás kérdése ez általában. Lenne rajta egy nagyobb lendkerék mindjárt nagyobb lenne a "tehetetlensége", cserébe a fordulatot is lomhábban venné.
Liquid2018-10-15 22:57:52 // 112381
200 lónál nem szabadna hogy a klíma meg ilyenek érezhetők legyenek.
Matetoth1592018-10-15 20:41:24 // 112380
Igen, az biztos, hogy a klíma nem segít neki elindulni. Szerencsére, ha van fordulat és töltőnyomás, akkor már számít,hogy megy-e a klíma.
Shadin (Phœnix)2018-10-15 18:26:21 // 112379
Nem szoktam meg másfél év alatt. Tényleg 1200-1300 kell neki induláshoz, csak az egy elég szűk tartomány. Felette durva alatta meg fuldoklik és jelentősen beleszól a klíma meg vízhőfok stb. Azon a vékony jégen kell vele állandóan lavírozni.
Shadin (Phœnix)2018-10-15 18:23:57 // 112378
Hát béna vagyok :-(
Matetoth1592018-10-15 16:17:16 // 112377
Az első 2 nap én is lefulladtam úgy 3-4-szer a TBi-vel. Szokatlan volt. Előtte egy 2.5 sorhat szívó benzinesem volt, azzal valamivel egyszerűbb volt az indulás, de valóban... megszokás kérdése. Tesómnak odaadtam kipróbálni, ugyanígy járt, első néhány indulás nehézkesen ment.
Erhard 242 (Pure Energy)2018-10-15 16:16:44 // 112376
hááát nem tudom, sosem éreztem ilyet, amit írsz alapjárat közeli fordulaton mindegyik benzines fulladásos halált hal indulásnál de nem kell 2500-on indulni hogy le nem fulladjon, 1200-1300-zal szépen elindul... csak aki egy dízelhez van szokva az lefullasztja utána meg, hogy ezt elkerülje üveghangon indul, még jó, hogy elpörög a kerék pedig a fulladásos halál és az üveghangon kívül van még tartomány :DDD
Shadin (Phœnix)2018-10-15 16:06:52 // 112375
Lehet h nem kéne dobogós legyen, én csak annyit mondtam, hogy némileg igaza van, mert nem lehet az autót "lineárisan" uralni, meg kell szokni a dolgait, de amikor beül egy idegen és először vezeti, ő is bukdácsol vele, majd megszokja. Nekem sem okoz gondot, mert megszoktam már, de aki nem sokat ül benne, vagy csak egy rövid teszt erejéig, annak elhiszem, hogy ez gond lehet. Én sem éreztem ilyet soha korábban akármelyik autóban sem :-( Van autó amit nem kell szokni, mert magától értetődő vezetni, beülsz és analóg megy, de ez nem olyan. (Szerintem)
_Ata_2018-10-15 15:48:37 // 112374
Mikor még csak nézegettem az autót, akkor olvastam néhány tesztben, hogy nagyon könnyű vele lefulladni, ezért kíváncsi voltam mikor először kipróbáltam. Dízeles autóhoz képest nyilván könnyebb vele lefulladni, de mint benzines én nem érzem vészesnek. Mondjuk nagy tapasztalatom nincs, egy Ford Fiesta 1.4-est hajtottam előtte :D. Az tény, hogy ha picit hirtelen engeded a kuplungot akkor megindul rendesen, de szerintem csak megszokás kérdése, én nagyon nyugodtan tudok vele akár araszolni is :) Egy szó mint száz, azért az első helyet nem érdemli meg a legrosszabb vezetési élményt tekintve szvsz.
Shadin (Phœnix)2018-10-15 15:42:21 // 112373
Némileg igazat adok neki, nem egy jól hangolt program a gyári az autóhoz. Araszolj vele pl. Csepel - M0 viszonylatban összes gyerekkel és klímával. Vagy padlógázon indulsz, vagy lefulladsz. Hideg motorral nem lehet vele rendesen elindulni, pláne 90°-os balra a busz elé, nem lehet tudat alatt beslisszolni, csak csikorgó kerékkel, vagy lefulladva. És ez addig ki sem derült számomra, míg nem kezdtem el vezetni a 145-öst ami persze sokkal gyengébb, de azt totál kiegyensúlyozottan tudja. Még szar kuplunggal is.
Nem "szép" a vezetési komfortja, nem tudom máshogy írni, ideges a programozása. De valószínűleg csak nálam ilyen, mert nem tudok vezetni :-)
_Ata_2018-10-15 15:27:47 // 112372
Azon én is meglepődtem, hogy mit csinált? kipörgésgátló kikapcsolva és jégen? :DD
RomeoOne2018-10-15 14:05:24 // 112371
Neki nem gázpedál kell, csak egy kapcsoló. Egyik állásban alapjárat, másikban meg ami a csövön kifér :DDD

Ilyen az egyik BMW-s kollégám is. Megbeszéltük, hogy elviszem a BMW-jét egy körre, ő meg az Alfámat. Amikor ő vezette az enyémet, rájöttem, hogy nem tud vezetni :D
Mindenáron ilyen 1000-es fordulaton akarta nyektetni, 30-40-nél már 5-ösben, aztán meg azt mondja nekem, hogy nem érezte annyira az erejét. Ami amúgy kb 2000-től jön meg, de addig sose forgatta.
Akkor értettem meg, hogy miért van automata váltós kocsija :DDD
Erhard 242 (Pure Energy)2018-10-15 13:57:53 // 112370
De jót mosolyogtam a backstagen mikor a Tivadar szerint a legrosszabb tesztautózás a 159 1.8TBi volt, azt mondta vagy nem ment, vagy nagyon, mert kettesben is elkapart a kerék :))) Lehet ő úgy autózik, hogy alapjárat vagy padlógáz :DDDD
Matetoth1592018-10-14 23:24:39 // 112369
Beep146, kétféle Night Breaker Laser van, a régi +130, az új +150%-ot hirdet a dobozán, nekem az utóbbi van.
Matetoth1592018-10-14 23:15:32 // 112368
RomeoOne én a 24-es főúton a Parádsasvár -Galyatető elágazó közt jól ismerem az utat, motorral már sokszor kanyarogtam arra. Autóval is szeretek azon a szakaszon íven autózni, de csak a sávomon belül, nyugiban, kicsi tartalékot hagyva, mocival is úgy szoktam... egészen addig, amíg az egyik hajtűből 65-70 nel kifele meg nem látsz egy Renault Clio-t, ami nem hogy áll vazze! TOLAT, érted? :D már láttam lelki szemeimmel rommá törve imádott autóm... világít a tolatólámpája... mondom ilyen nincs... ezt nem hiszem el. Mondanom sem kell, az összes tapadásra, ami csak létezett, szükség volt. Pici fékkel átkormanyoztam valahogy a szembejövőbe... szerencsére üres volt. És a manusz halál nyugodtan, jobb vállát az anyósülés felett szakszerűen hátravetve halál nyugodtan rutinozgat. Beláthatatlan hajtűnél. Még most sem hiszem el, mi lehetett annyira fontos neki.
Szerencsére megúsztam. Áldott legyen a TI futómű és Conti Sportcontact 5 :D
Csabi2018-10-14 21:37:49 // 112367
Az előző 2,4-nél rendszeresen előfordult. Mindig tartottam tőle, hogy egyszer majd nem javul meg...de bírta :)
WarbiRunner (Gyuri)2018-10-14 20:06:47 // 112366
Necces szitu lehetett... de lényeg, hogy megoldottad :-) Én már azt sem tudom, hogy jól reagálnék e le egy ilyet ezzel a monstrummal. Szerintem régi 146-os reflexből én egy pillanatra elvenném, és aztán odalépnék. Amit az automata tuti nem követne le elég gyorsan, úgyhogy kb akkor váltana vissza feleslegesen , amikor becsapódok a kocsisorba :-)
WarbiRunner (Gyuri)2018-10-14 19:48:07 // 112365
Tipikus olaszautós jelenség, amin felül kell emelkedni. Meg sem történt :-DD
Willy2018-10-14 19:33:46 // 112364
Köszi. Volt egy ilyen megérzésem, hogy nem kapni külön.
RomeoOne2018-10-14 19:20:06 // 112363
Én versenyezni nem szoktam, de van, hogy szeretem kiautózni a jó íveket. Egy ilyen pl. Pesten a felvezető szakasz a Ferencziek terétől az Erzsébet hídra. Van ott néhány finom ív az útban, amibe szépen bele lehet fektetni a kocsit 70-el, majd fel a hídra, ahol 90-100ig is oda tudsz lépni, majd 60-al belehajtani az éles jobbosba, ahogy jössz le a hídról.
Pénteken is valami hasonlót terveztem, de egy ideje nem jártam már arra, így nem tudtam, hogy a híd előtti utolsó lámpa után egyből le van zárva a jobboldali külső sáv. Így a balos ív nagyon élesen kanyarodik át a szembe sávba, miközben össze is szűkül a két sáv. Igazából csak akkor vettem észre, amikor 60-al elhúztam a lámpa alatt a belsőben. Pont voltak mellettem a külsőben, úgyhogy nem volt helyem átereszteni a kocsit a másik sávba. Nem volt választásom, nagy rántás balra a kormányon, azonnal alulkormányzott lett és megcsúszott az eleje. Még gázt is kellett adnom, hogy irányba húzza az orrát. Majdnem felkentem a mellettem lévő kocsit a drótkerítésre, de sok időm nem volt ezen gondolkozni, mert ugyanilyen erővel kellett jobbra visszarántanom, hogy ne érkezzek frontálisan a szembe lámpánál álló két sávnyi kocsisorba. Szinten taposni kellett a gázt, hogy kiadja az ívet, de aztán sikerült, irányba rakni, még a visszapillantóját sem értem el a sor elején állónak. Kicsit kivert a víz utána, éreztem az adrenalint :D
Barátnőm meg bele volt bújva a telefonjába. Csak annyit vett észre, hogy jobbra-balra vágódik hirtelen. Felnéz, hogy mi történt? Mondom majdnem billiárdosat játszottunk itt a kocsikkal. Megvonja a vállát. "Jól, van, látom megoldottad" :DDDD
emGéza2018-10-14 19:19:16 // 112362
Megérkezett Fantomas ! ;-)
Valaki találkozott már olyannal , hogy a hibátlanul működő klímavezérlő kijelzője tök sötét , majd pár óra múlva mintha semmi sem történt volna újra jó a kijelző ?
És a dátum nem április elseje ! :-D
Erhard 242 (Pure Energy)2018-10-14 18:04:05 // 112361
majd megerősíti, hogy be voltál e szívvan :DDDDD
Roll19832018-10-14 18:03:01 // 112360
Na várjunk csak még előkerül Shadin! :)
Erhard 242 (Pure Energy)2018-10-14 17:59:27 // 112359
néha lehetnének tiszta pillanataid is ...bár a rezsó mellett nem könnyű :DDD
Roll19832018-10-14 17:41:52 // 112358
Ha csak nem voltam beszívva ezt mondta. :)
Erhard 242 (Pure Energy)2018-10-14 17:39:21 // 112357
a szelepfedélhez? csak nem :)
Roll19832018-10-14 17:37:38 // 112356
Igen, de Shadin említette, hogy vezérlést is le kell hozzá szedni. :)
Erhard 242 (Pure Energy)2018-10-14 16:14:41 // 112355
Mondtam, hogy ami nem matrica az minden gagyi...
Shadin (Phœnix)2018-10-14 14:12:05 // 112354
Jaja akkor rendeltem próbából és hát valóban...
RomeoOne2018-10-14 13:39:23 // 112353
Igen, ezt már beszéltük, régebben is, hogy az a bőrözés, amit onnan rendelsz, látszik rajta, hogy nem olyan szép :)

Pl: 111778-111783 vagy 109534-109535 hozzászólások
Shadin (Phœnix)2018-10-14 13:24:00 // 112352
Aki még nem vett Alin sebváltógombot...

...az ne is vegyen :-)
Erhard 242 (Pure Energy)2018-10-14 12:44:00 // 112351
Sajnos pasztás a tömítés, gyertya cserénként érdemes újra pasztázni... 80e kmként
Piritu2018-10-14 12:06:02 // 112350
A cuccokról mindent megtudsz GTPeti blogjából. Én már régebben vettem, a többiek majd adnak linket.
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak