Nano-védelem a CarWellnesstől

2007-03-19  Alfa Amore ajánlat
A Nano technológia segítségével létrehozott speciális védőbevonat teljesen áttetsző, kopásálló és tapadásgátló. Kipróbáltuk esőben és hóban is!
Hírek >> 2007  

A termék ismertetője szerint a Nano védőréteggel bevont autó jobban ellenáll a szennyeződéseknek. A rovarok, a fékpor, a kátrány, az olaj, vagy a növényi gyanta nem tud megtapadni a fényezésen, a felnin, vagy a szélvédőn. A Nano-val bevont szélvédőről pedig nagy sebességnél egyszerűen lepereg a víz, nem kell bekapcsolni az ablaktörlőt.

A reklám szerint mindegyik szennyeződést lemossa az eső, vagy egyszerűen eltávolítható, csak víz segítségével. Azaz nincs szükség drága tisztítószerekre. A védőréteg egy évig hatásos.

Mivel ez annyira jól hangzik, hogy nehéz elhinni, úgy döntöttünk, hogy kipróbáljuk. Természetesen egy Alfán! Beáldoztuk hát Halesz GT-jét. Nagyon nem tiltakozott ellene ;)

Hogyan működik?

Következzék egy kis szakmai rész, ami talán első olvasatra bonyolult, de érdekes. Először szükség szerint átpolírozzák az autót. Ezután kerül fel a három rétegből álló bevonat, amely Nano részecskékből és két másik alkotóelemből épül fel.

A felvitel során a három alkotóelem egymásra rendeződik, és így alkot egy egységes homogén védőrétedet. Az első, úgynevezett kapcsolódó komponens ráépül a kezelendő felületre, és azzal olyannyira erős homogén kapcsolatot alakít ki, hogy tulajdonképpen a felület részévé válik. Erre épül a második komponens, egy ultravékony, üvegkeménységű réteg, amely nagyon hosszú ideig képes megvédeni a felületet a legagresszívebb külső hatásoktól is. Erre a két rétegre épülnek rá a Nano részecskék, amelyek szinte teljes tapadásmentességet kölcsönöznek a felületnek, így jön létre a "lótusz effektus"-nak nevezett lepergető hatást.

Lótusz effektus?

A lótusz növény levele lepergeti az esővizet, illetve ezzel együtt minden szennyeződést is, és még az olyan sűrű folyású anyagok, mint méz, olaj, vagy ragasztó sem tudnak rajta megtapadni. (Persze ki látott már mézet, vagy ragasztót a lótuszon? :)

A szakemberek azt a jelenséget nevezik "lótusz effektusnak", vagy "öntisztulásnak", amikor ugyanez a jelenség létrejön. Ekkor a felületen olyan kicsi a felületi feszültség, hogy a vízcseppek le tudnak "gurulni" a felületről magukkal ragadva az ott található szennyeződéseket is.

Az "Easy-To-Clean" felület azt jelenti, hogy a tisztítandó felületen létre tud jönni a "lótusz effektus", azaz a tisztításhoz elég a víz, majd egy szarvasbőr...  Tehát nem kell sampon. Nos, majd meglátjuk.

A gyakorlatban

Vegyük úgy, hogy a fentiek voltak a termék forgalmazója által állítot tények, amelyeket mi is hitetlenkedve fogadtunk. Annyi vicces tévéshopos hirdetést láttunk már... például felgyújtották az autó motorháztetejét, majd rálőttek, aztán tojást sütöttek rajta - és mindezek után sértetlen maradt. Első hallásra ez a Nano-dolog is hasonlónak tűnik.

Ezért saját autónkon akartuk kipróbálni, mi igaz mindebből. Irány a CarWellness, ahol a motorháztető, illetve a szélvédő egyik felét vonták be a Nanoval.

A teszt - első rész: a mosóban

Azóta még nem esett az eső, így az autópályás vízlepergetést egyelőre nem tudtuk kipróbálni. Maradt az autómosó, ahol leteszteltük, hogy viselkedik a víz a szélvédőn és a motorháztetőn. Hát tényleg "leesik" róla!

 
 

(Nézd meg ugyanezt videón is a lap alján!)

Az autó Nanoval kezelt oldalát nem samponoztuk, a másik oldalt viszont samponnal mosattuk. A víz valóban szinte szó szerint egy hatalmas rétegben "lecsúszott" a motorháztetőről a Nanoval kezelt részen, miközben a másik oldalon még javában csordogált... És ugyan a szarvasbőr a Nanos oldalon koszos lett a törölgetés után, az autó tisztává vált. Legközelebb jobban gőzborotválunk.

Jég és hó

Mivel szerencsére idén télen nem túl sokat esett, ezért túl sok tapasztalatot nem tudtunk szerezni. De azalatt a néhány havas nap alatt is azt tapasztaltuk, hogy a jég nem tudott úgy megtapadni az autó felületén, mint a nano nélkülieken. Az autó néhány "meredekebb" karosszériaelemén egyszerűen magától lecsúszott, volt hogy a szélvédőről is. Nem volt szükség szélvédőkaparásra sem, egyszerűen egy kefével lejött a jég.
Ez utóbbival kapcsolatban azért megjegyeznénk, hogy nem is voltak olyan mínusz 10-20 fokos reggelek, amikor jeget kellett volna kaparni.

Eső

A tapasztalat az, hogy 80 km/óra felett nincs szükség az ablaktörlőre. Már több hónapja fent van a nano borítás a tesztautónkon és még mindig lepereg róla a víz.
Ugyancsak érdekes, hogy egy esős nap után kevésbé lett saras-koszos az autónk, mint a nano nélküli Alfánk.
Rövidesen újabb videót közlünk arról, hogyan pereg le a víz mosás közben az autóról.


Kapcsolódó írásaink:

Kapcsolódó linkek: