Újabb kémfotók a GTV utódról

2004-10-07  Teddy
Újabb fotók jelentek meg a tesztelés alatt álló GTV utódról! A projekt kódneve 946, mely párhuzamosan fut a 156-os utód fejlesztésével.
Hírek >> 2004  

Az újabb fotókat egy Stefano Maiano nevű fotós készítette valahol Taljánországban.

Az új 2+2 üléses sportautó a General Motors és a Fiat közös Premium padlólemezét használja.

Az autót a Giugiaro nevével fémjelzett Italdesign alkotta, akár csak az autó formai alapját szolgáló Brera tanulmányt. Ezt az autót végül is a 2002-ben óriási sikerrel bemutatott Brera sorozatgyártásra érett verziójának is tekinthetjük – bár a Brera megjelenésekor a gyár nyilatkozataiból kivehető, hogy az autó a felfelé nyíló ajtókat kivéve teljesen szériaérett és a gyárnak éppen ez volt a célja.

A most megjelent képek egyelőre rengeteg titkot rejtenek, néhány részlet azonban tisztán kivehető. Az olasz mérnökök sajnos legalább annyira értenek az elmaszkírozáshoz, mint a legszebb autók megtervezéséhez, így kisebb nehézségekbe ütközik az autó arányait felmérni, bár ma már sokan szakosodtak ezen fotók alapján elkészített retus képek előállítására.

A legérdekesebb rész mindenképpen az orr, mely (mivel kevésbé van álcázva) a legtöbb információt hordozza, ide tartoznak a fényszórók és a lökhárító is. Az újabb képek alapján arra lehet következtetni, hogy akárcsak a nemrégiben felfrissített 156-os és 166-os modelleken, az új GTV-n is egy polikarbonát búra mögött kapnak helyet a fényszórók.

A mérnökök itt viszont bevetettek egy trükköt. A német tesztek során ugyanolyan fényszórókat használtak, mint amilyen a Brerán is látható, tehát 6 darab külön álló fényforrást, ezt azonban a nép megtévesztése érdekében hamar lecserélték. Talán érdemes reménykedek abban, hogy a szériamodellben a Brerán látható megoldást fogják alkalmazni. Ezt a trükköt egyébként a Land Rover is bevetette, abban az esetben az egybefüggő lámpatest jutott érvényre.

Az első lökhárítók és a levegőbelépő nyílások szinte teljesen megegyeznek a Breráéval, a ködfényszórók pedig a legszélső levegőnyílásokhoz kerültek és megőrizték az eredeti autó lökhárítójának vonalvezetését is. Természetesen megmaradnak a bajszok is a pajzs és a lámpatestek között, melyet először 1997-ben, a 156-oson használtak.

Oldalnézetben a GTV ugyanazt a feltűnő profilt hordozza, mint a Brera, bár az ajtók ebben az esetben (sajnos) hagyományos úton nyílnak. A tükrök nagy valószínűséggel hasonlóak lesznek, mint az SZ esetében – az ajtó vonalvezetéséből dudorodnak majd ki.

Bár a Brerán csak egy oldalablak volt, a GTV-n már a vaskosabb C oszlop miatt a hátul ülőknek külön ablak jut majd. Nem tudni miért, de a mérnökök ezt a részt takarták el leginkább a kíváncsi szemek elől, valamint az oldalkötényeket is lespórolták az autóról.

A far szemmel láthatólag megegyezik a Breráéval; a lámpatestek, a lökhárító, az üveg formája is kísértetiesen hasonlít a két éve megismertekhez, valamint az óriási, elnyújtott lámpák és a kétoldali kipufogó nyílások mind ismerős elemek lehetnek.

A belső tér ergonómiája a 156-ost váltó modelléhez hasonló lesz; a középkonzol és a műszerek elhelyezése is megegyezik majd. Egy a 156-os utódétól alig különböző és bőrbe futatott műszeregységet kell elképzelni. A két autó belső designja között körülbelül annyi lesz a különbség, mint a 147-es és GT beltere között.

Az már most tisztán látható, hogy a belső tér és a csomagtartó a jelenlegi Pininfarina-féle változathoz képest óriási fejlődésen megy majd keresztül, már ami a helykínálatot illeti. Ez alapján a GTV egy jóval sportosabb és praktikusabb változata lesz az új 156-osnak. Ez természetesen nem jelenti azt, hogy a GTV elveszítené varázsát, vagy igazi, "vaddisznós" tulajdonságait.

A Giugiaro által megrajzolt forma Pininfarina műhelyében készül majd és - egyes pletykák szerint - utóbbi cég lesz felelős a Spider megrajzolásáért is. A Párizsi Autószalonon a cég vezetője, Andrea Pininfarina és egyik ügyintézője úgy nyilatkozott, hogy 2005 és 2006 között két Alfa Romeo megalkotásával bízták meg őket. Ez eléggé egyértelműsíti, hogy a GTV/Spider modellekről van szó.

Az új GTV-t jövő év elején, a Genovában megrendezendő Motorshown mutatják be a közönségnek, testvére a Spider az őszi, frankfurti kiállításon lát majd napvilágot. A Spider gyártása 2006 elején kezdődik.

Motorváltozatok (GTV) A csillaggal megjelölt motorok az árusítás kezdetétől rendelhetők lesznek.

- 2.2 JTS (190+ Le)*
- 2.4 JTD (200 Le)*
- 2.4 JTD Q4 (200 Le)*
- 3.0 V6 JTD (250 Le)*
- 3.0 V6 JTD Q4 (250 Le)*
- 3.2 V6 JTS Q4 (265+ Le)*
- 3.6 V6 JTS (300+ Le)
- GTA (400+ Le)

Motorváltozatok (Spider)

- 2.2 JTS (190+ Le)
- 3.2 V6 JTS Q4 (265+ Le)*
- 3.6 V6 JTS (300+ Le)
- GTA (400+ Le)

Írta:
Tedi