A "Reloaded by Creators" elnevezésű projekt keretében a 4C-ket a 70-es évekbeli 105-ös széria legizgalmasabb színeibe öltöztetik (fenyőzöld, szilvapiros és okkersárgra), és hasonló designt is kapnak: fehér lesz az autók eleje és hátulja, orrukon pedig a kígyó és a kereszt díszíti majd őket.
Belül is lesz egy-két változás: a 4C-k műszerfala fekete, mikroszálas belső kárpitozást kap csökkentve ezzel a tükröződéseket, de az ülés és a kormány is jobban tapad majd ennek az anyagnak köszönhetően. A 4C-ket a Stellantis veteránautókkal foglalkozó részlege, a Heritage készíti el.
Természetesen mindhárom autón ott lesz Nicola Larini aláírása. Mindhárom autó megvásárolható lesz, de arról nem közöltek információkat, hogy sok jelentkező esetén hogyan választják majd ki a vevőket... Mindenesetre ezen az oldalon lehet érdeklődni, ha valakit komolyabban érdekelné az egyik példány...
A 2014 és 2020 között gyártott Alfa Romeo 4C igazi ínyencségnek számított. Sok kritika érte, mert a kényelme messze elmaradt mondjuk egy Porsche Caymantól (ami nagyjából a kategóriatársa volt) és szervókormány sem került bele, mégis megtalálta a közönségét, mára pedig egy sokak által vágyott modern klasszikusnak számít. Az ára sem lefelé megy, sokkal inkább a 30 milliós kategóriában mozog már, a megkímélt, kevés kilométeres, extrább változatok ára pedig már a 40 millió forint közelében jár.
Az Alfa 4C egy igazi "instant klaszikus", azaz egy olyan autó, amelynek már gyártása idején tudni lehetett, hogy évtizedek múlva is rajongani fognak érte az autóőrültek.
a 4C bemutatásának 10. születésnapjára, 2023-ban már készítettek egy újabb példányt az autóból. Akkor Alessandro Maccolini formatervező elkészített három egyedi digitális tervet, amelyből végül egyet valósítottak meg. Ez volt az Unica fantázianevű példány. Egy Launch Edition 4C-t alakítottak át, amelyet promóciós célokra használtak. Az autót meghirdették a gyűjtők körében, de azt nem tudni, hogy végül hova került ez a különleges példány:
A 4C utascellája szénszálból készült, összsúlya mindössze 65 kilogramm, az autó teljes súlya pedig mindössze 895 kilogramm. Az autót egy 1750 köbcentis, turbófeltöltős soros négyhengeres motor mozgatja, amelyet a hátsó tengelyek elé építettek be. A motor 240 lóerőt teljesít 6000-es fordulatszámnál és 350 Nm nyomatékra képes. Az erőt a hátsó tengelyekhez duplakuplungos TCT szekvenciális váltó továbbítja. Elől kettős keresztlengőkaros, hátul McPherson rendszerű futómű gondoskodik az úttartásról. Gyorsulása mindössze 4,5 másodperc 100-ra. A vezetési élmény pedig közvetlen és hangos, igazi gokart-feeling.
Az Alfa Amore 2017-ben forgatott 4C-tesztje: