A Fiat ismét feltámasztja az Alfa Romeót

2010-04-21  Teddy
Ismét életet lehelnek az Alfa Romeóba; a Fiat konszern célja, hogy 2014-re teljes modellpalettájú, prémium gyártó legyen az éppen 100 éves milánói márkából.
Hírek >> 2010  

Sergio Marchionne, a Fiat vezérigazgatója a részvényeseknek szerdán tartott 5 éves terv bemutatóján azt mondta: egyik fő célja a Fiat Automobiles-nak, hogy az Alfát újraélesszék. Ennek érdekében több új modellt fejlesztenek ki és az amerikai piacra is visszatérnek. A cél, hogy 2014 végére az eladásokat a jelenlegi 100 ezerről 500 ezerrel tornásszák fel.

A vezérigazgató amellett, hogy elkötelezte magát az Alfa megmentése mellett, dátum nélkül ismét megerősítette, hogy visszavezetik a márkát az Egyesült Államokba, ahol Chrysler szalonokon keresztül értékesítik majd a modelleket. Marchionne úgy vélte: az Alfa Romeo igenis versenyképes lehet; "megengedtük a németeknek, hogy uralják és a C és D szegmenst" - fogalmazott.

Az Alfánál 2014-ig négy új modellt mutatnak be és két faceliftet hajtanak végre. A MiTót 2012-ben frissítik fel, és 2013-ban az eddigi tervekkel ellentétben mégis készítenek egy ötajtós változatot, amelyet az államokba is eljuttatnak. A háromajtós MiTo Európa kiváltsága marad. A Giuliettán 2014-ben tervezik az első faceliftet, a modell ekkor érkezik meg az USA-ba, míg a Brerát és a Spidert 2011 közepén megszüntetik, előbbit utód nélkül.

A Brera Spider helyett Chrysler-Alfa együttműködés keretében készítenek 2013-ra egy új Spidert. A 159-es 2012 végéig gyártásban marad, de utódját, a Giuliát már 2012 első félévében piacra dobják szedán és kombi változatban egyaránt. Ebből a modellből az amerikaiak is kapnak, közvetlenül az európai bevezetés után. A prezentációk során a 166-os utódjáról nem esett szó, úgy tűnik zászlóshajó nélkül marad a milánói márka.

A Chrysler egyedül két modellt fog tervezni, ezek C és D osztályos SUV-k lesznek 2012-ben, illetve 2014-ben.

A motorokért felelős Fiat Powertrain az elkövetkezendő öt évben több új motort, illetve technikát is bemutat. Ezek egyike a Multiair II motorvezérlő, illetve a szelepvezérlés bemutatása dízel motorokon is.

A motorváltozatok közül a még fejlesztés alatt lévő 2,0-2,4 literes Chrysler négyhengeres (165-186 Le), illetve a 3,3-3,6 literes V6-os Pentastar (273-288 Le) érintheti az Alfa Romeót, de arról egyelőre nem számolt be a cégvezető Alfredo Altavilla.

Az FPT tervbe vette továbbá egy olyan 6 sebességes, automata TCT váltó kifejlesztését is, amely az összkerekes modellek erőátviteléről gondoskodhat.

Írta:
Tedi