Ismét nagyot drágultak az Alfák

2022-10-12  Alfa Amore
Megint nagyot drágultak itthon az Alfa Romeók, sajnos a gazdasági körülmények megjelennek a legfrissebb árlistában is...
Hírek >> 2022  

Októberben nagyot drágultak az Alfa Romeók és sajnos biztosnak tűnik, hogy nem ez volt az utolsó áremelés idén.

Az évközbeni több áremelés védelmében persze ismét elmondható, hogy más európai piacokon már jóideje jelentősen drágábbak az Alfák, mint Magyarországon és nyilvánvalóan a mostanában egészen durván alakuló euroárfolyam is hatással volt a legújabbb árlistára.

A kereskedésekben elérhető legfrissebb árlista szerint a Giuliák 400 ezer forinttal, a Tonalék 330 ezer forinttal, a Stelviók pedig 450 ezer forinttal drágultak, a Stelvio Ti modelljei pedig 1.170.000 forinttal kerülnek többe október 11-től.

Bár sok értelme nincs, azért összevetettük a korábbi árlistákkal a mostaniakat, hogy lássuk, miért lett volna érdemes korábban Alfa Romeót vásárolnunk... :)

2020 december közepén a Giulia alapára még 10.490.000 forint volt, a Stelvio pedig 12.440.000 forintba került.

A tavaly év végén kiadott, első 2022-es árlisták szerint a Giulia alapmodellje 13.800.000 forinttól, a legolcsóbb Stelvio pedig 15.980.000 forinttól kezdődött.

Ezekkel szemben a legolcsóbb Giulia most (2022. október 11-én) 17.110.000 forinttól indul (Super, benzin, 200 Le), Stelvio pedig már nincs 20 millió alatt, egészen pontosan 20.120.000 forinttól kezdődik.


Giulia árak. Rákattintva nagyobb méretben láthatod.


Stelvio árak. Rákattintva nagyobb méretben láthatod.
 

A Tonale új árát a nyári (júniusi) induló árával tudjuk összevetni. Akkor még 13.300.000 forint volt a legolcsóbb Tonale, most pedig 15.330.000. 

Ennél olcsóbban jelenleg már nem kapunk új Alfa Romeót, hiszen ezzel az árával a jelenleg elérhető legolcsóbb Alfa is egyben a Tonale...


Tonale árak. Rákattintva nagyobb méretben láthatod.

Az eladásokat az évközbeni drágulások úgy tűnik eddig nem befolyásolták nagyon, idén is jó számokat hozott az Alfa Romeo: szeptember végéig 343 Alfát értékesítettek Magyarországon. Ebből Giulia 128, Stelvio 190, Tonale pedig 25.

Ha a havi eladások 30-40 darab körül maradnak az év utolsó három hónapjában is, akkor 2021 után összejöhet egy újabb eladási rekord...

2018-ban 257, 2019-ben 273, 2020-ban 235 darab Alfa Romeo fogyott, 2021-ben pedig 434 autót adtak el. Ez az utóbbi évek nagy rekordja volt egyébként.

Az új árak ismeretében még inkább érdemes körülnézni a magyarországi készletes Alfa Romeók között, mert most nagyon jó áron lehet elcsípni Alfákat. A CarNet Alfa Romeo ajánlatai:



 
 
 

 

 

Írta:
Alfa Amore
Kapcsolódó topic:
Giulia

Az utolsó 3 hozzászólás:

SD2025-08-11 16:01:50 // 39887
Én pontosan a kisbusz elleni lázadás jegyében vettem a Giuliát...

Konkrétan a Ford S-max kategóriát nézegettem 3 gyerekkel és úgy elment az ára, hogy amit addig sem mertem volna kifizetni érte, annak 1.5x-ért aztán meg be is kaphatják:D:D:D

És mennyire jó.. persze 2.5-ös CVT toyota technika ford bódé, piros varrásos bőrrel hogy apának a sportautó is ki legyen pipálva, akkorra 17-20millióért ekkora ön tököndöfést neeeem:D

Akkor ne a cérna legyen piros hanem a bódé és had szóljon és még anyagilag is jobb:)

egy dologban kellett leadni, a helykínálatban, de erre meg mondják hogy nagy kofferbe jó pakolni, kissebbel meg elegánsabb járni...

És én párszor elmentem kombi passat+tetőbox nyaralni.. az felér egy szívrohamal... ha nem most akkor 10 év mulva.. sokkal elegánsabb hogy ennyi hely van lányok ami nem fér be az marad:D
SD2025-08-11 15:55:21 // 39886
igen pont ez az ellentmondás amit kicsit felvillantottam:
- nekünk az alfaság a fiat korszak elsőkerekes konszern alapokon de alfa élterérzés megalapozó autók
- már nincs az igazi régi nord motor
- nincs a boxer
- főleg a hátsókerék

- a boxer és V6 exkluzivitás
- a hátsókerék örökség, letűnt kor

De én legalább is ebben a korban ismertem meg az alfát, de aztán szerencsére jött a puffasztott korszak amikor nekem nem is volt igazi kompromisszum mentes megoldás
- nekem a 147 túl pufi
- a 156 nagyon light a 155-höz képest
- a 166 akkor nekem túl nagy lett volna, és nem állt össze sosem a froma számomra
- a GT az tetszett, de végül drága és 147 klónsága miatt kimaradt
- a GTV nekem túlzottan csak a vezetőre fókuszál
- a régebbiek meg problémásak
- 145-146 még drága volt már öreg
- a 159 motor kínálatával nem tudtam megbarátkozni, és a belső design is nekem puritán volt, számomra kimunkálatlan, kocepció autós
- a giulietta, új kor új világ, de nem az én kategóriám

ezért nekem totál a tipo alapra épül éra maradt bent a kosrában...

tetszett a régi 75 GTV Giulia GT vonal de Csikósi szopóroller nekem sok:D
Shadin2025-08-11 12:41:22 // 39885
A Degu egy közel tökéletes autó, valóban a 75 képzelt utódja lehetne. A 75 még Alfa tervezés, de már Fiat gyártás, ill. valahol pont akkor volt a Fiat uralom kezdete.
Semmiképpen nem azt akartam kihizni, hogy a GT az igazi olasz autó míg a Giulia nem, mert kb. semmi közük egymáshoz az emblémán kívül. Csak ugye én a 156 SW korszakban szocializálódtam ill. lettem fogékony az olasz autóiparra. Ezt nem tudom már kinőni.
A Degu töredékét sincs lehetőségem kiautózni, sem a forgalom nem engedi, sem a család és pláne nem a már őszülő homlokommal járó elpusztuló agilitás. Viszont a GT határait sokkal jobban ismerem minden negatívumával együtt. Sokkal kontrolláltabban "driftelek" vele szürke aszfaltos körforgóban, stb. A Degu túl drága és új és ép ahhoz, hogy rizikózzak vele bármit is és pláne hogy halvány lila gőzöm sincs hol van az autó határa, így ugye nehezebb is a határokat feszegetni, mert ahol azt elérem az bőven veszélyes is már.

Ami számomra beégett, hogy ez az autó nem nekünk, hanem az amerikai piacra lett fejlesztve, a rugózása, a hajtása a szerelhetősége(!) is mind NEM olasz, szerintem a mérnököket kizavarták az USA-ba, hogy ott tanuljanak NEM olasz szemléletű autótervezést :-)

Eddig amihez nyúltam az autón, az robosztus, kigondolt, logikus és szerelhető és ez nagyon nem olasz :-)

A lényeg, hogy nekem már egy jó sportató sokkal kevésbé szükséges, ill. funkcionális első számú autónak, mint egy kisbusz, vagy kombi stb. De több autó már nem fér el :-)