Ismét nagyot drágultak az Alfák

2022-10-12  Alfa Amore
Megint nagyot drágultak itthon az Alfa Romeók, sajnos a gazdasági körülmények megjelennek a legfrissebb árlistában is...
Hírek >> 2022  

Októberben nagyot drágultak az Alfa Romeók és sajnos biztosnak tűnik, hogy nem ez volt az utolsó áremelés idén.

Az évközbeni több áremelés védelmében persze ismét elmondható, hogy más európai piacokon már jóideje jelentősen drágábbak az Alfák, mint Magyarországon és nyilvánvalóan a mostanában egészen durván alakuló euroárfolyam is hatással volt a legújabbb árlistára.

A kereskedésekben elérhető legfrissebb árlista szerint a Giuliák 400 ezer forinttal, a Tonalék 330 ezer forinttal, a Stelviók pedig 450 ezer forinttal drágultak, a Stelvio Ti modelljei pedig 1.170.000 forinttal kerülnek többe október 11-től.

Bár sok értelme nincs, azért összevetettük a korábbi árlistákkal a mostaniakat, hogy lássuk, miért lett volna érdemes korábban Alfa Romeót vásárolnunk... :)

2020 december közepén a Giulia alapára még 10.490.000 forint volt, a Stelvio pedig 12.440.000 forintba került.

A tavaly év végén kiadott, első 2022-es árlisták szerint a Giulia alapmodellje 13.800.000 forinttól, a legolcsóbb Stelvio pedig 15.980.000 forinttól kezdődött.

Ezekkel szemben a legolcsóbb Giulia most (2022. október 11-én) 17.110.000 forinttól indul (Super, benzin, 200 Le), Stelvio pedig már nincs 20 millió alatt, egészen pontosan 20.120.000 forinttól kezdődik.


Giulia árak. Rákattintva nagyobb méretben láthatod.


Stelvio árak. Rákattintva nagyobb méretben láthatod.
 

A Tonale új árát a nyári (júniusi) induló árával tudjuk összevetni. Akkor még 13.300.000 forint volt a legolcsóbb Tonale, most pedig 15.330.000. 

Ennél olcsóbban jelenleg már nem kapunk új Alfa Romeót, hiszen ezzel az árával a jelenleg elérhető legolcsóbb Alfa is egyben a Tonale...


Tonale árak. Rákattintva nagyobb méretben láthatod.

Az eladásokat az évközbeni drágulások úgy tűnik eddig nem befolyásolták nagyon, idén is jó számokat hozott az Alfa Romeo: szeptember végéig 343 Alfát értékesítettek Magyarországon. Ebből Giulia 128, Stelvio 190, Tonale pedig 25.

Ha a havi eladások 30-40 darab körül maradnak az év utolsó három hónapjában is, akkor 2021 után összejöhet egy újabb eladási rekord...

2018-ban 257, 2019-ben 273, 2020-ban 235 darab Alfa Romeo fogyott, 2021-ben pedig 434 autót adtak el. Ez az utóbbi évek nagy rekordja volt egyébként.

Az új árak ismeretében még inkább érdemes körülnézni a magyarországi készletes Alfa Romeók között, mert most nagyon jó áron lehet elcsípni Alfákat. A CarNet Alfa Romeo ajánlatai:



 
 
 

 

 

Írta:
Alfa Amore
Kapcsolódó topic:
Giulia

Az utolsó 3 hozzászólás:

SD2025-06-05 12:01:52 // 39280
nem 30 van benne hanem 230 és jönnek az ez az:)
ha 30 van benne akkor meg rommá volt törve..
WarbiRunner (Gyuri)2025-06-05 08:58:21 // 39279
Egyértelműen nem Q sárvédő. Az ajtó vonala amúgy még egyforma az összes verziónak, és onnantól különbözik. A Veloce és a Super is egyforma, én nem látok különbséget. Színtől függ, hogy melyik hogy adja ki. Ezen az autón normál sárvédő van, 100%.
A motorháztetőn éppen lehet lyuk, de... miért? Ez így funkcionálisan kb semmire sem jó, szépnek meg nem szép.
Pénz és munka rengeteg lehet ebben az autóban. MY23 faceliftes lámpa és led kijelzős műszerfal, komplett facelift Q belső stb.
Nekem ez meg is nyomná a vészcsengőt. Tehát a kereskedés adja 9-ért, vagyis vette nyócnál nem sokkal többért.
Számomra kicsit életszerűtlen, nem kizárt hogy műszaki oka is van, hogy a gondos ex tulaj egyszercsak kiszállt az autóból amit ilyen szinten megépített.
RomeoOne2025-06-05 08:36:57 // 39278
De a Q kivágás tényleg csak egy lyuk a motorháztetőn, amire alulról van ráerősítve a rács meg a terelőlemezek. Nézd meg az kocsim adatlapján az utolsó képet. Sztem az nem tud így kinézni.

A sárvédő nem látszik jól, mert árnyékban van, de sztem az sem luk. Valami fekete izét ráragasztott arra is, mint a motorháztetőre. Ha a mély forma alatt az oldalán végigfutó bevágásra gondolsz, akkor - hát ezekből a képekből nehéz megmondani - de a Veloce-nak van ilyen mély. Meg ez csak indirekt következtetés, de nem látom a rációt abban ,hogy ennyire QV-síteni akar, de a Q fenderen inkább kigletteli a lóhere helyét és rárakja a Competizione feliratot...

De hátha quash megy arra a hétvégén és megnézi mennyire kókány a gép :D