Az elmúlt napokban szinte az összes fontosabb angol és olasz autós hírportált bejárta a hír, hogy az Alfa Romeo stratégiát válthat, és csak hátsókerekes autókat gyártana a Chryslerrel és a Maseratival közösen. Egyelőre számos kérdőjel van még az ügy körül, és az ex-milánói márka jövőjével kapcsolatban több a találgatás, mint az alátámasztott tény. Erre ráadásul a Fiat vezetése is ráerősít, Sergio Marchionne volt az, aki meglebegtette a hátsókerekes modellpaletta ötletét, amit azzal indokolt, hogy így jobban meg tudnák szorongatni a német prémium márkákat.
Hamarosan újra csinálhatunk ilyet egy elérhető árú Alfával?
Mostanság a Giulietta és a MiTo lóg ki a sorból, ami a három tagot számláló paletta jelentős részét kiteszi ugyan, de a jövőt tekintve kisebbségben lehet a két kicsi Alfa. Hamarosan érkezik a Mazdával közös roadster, valamint a 159-es utódja, ezeket jelen állás szerint szintén hátul kaparósra tervezik. Ha kicsit távolabb tekintünk, akkor Ghibli-alapú 166-utód és SUV is érkezik a flottába, amelyek szintén hátsókerék-meghajtásúak lehetnek.
Ő pedig eltűnhet
Így a MiTónak és a Giuliettának nincs helye a palettán, egy-egy facelift után ki is nyírná őket az Alfa. Kérdés azonban, hogy az oly fontos alsóközép kategóriában mivel akar - ha egyáltalán akar - a vevők kegyeiért versenybe szállni az olasz gyártó. Badarság lenne a ziccert kihagyni, ugyanis nagy mennyiségben nagy méretű autót nem tudnak eladni, arról viszont egyelőre nincs hír, hogy mi lehet a MiTo és/vagy a Giulietta utóda. A 300 ezres Marchionne-i eladási álomszámot így viszont kicsit nehéz lesz tartani.