Bár a bemutatót megelőző napokban sorra derültek ki a részletek a milánói márka új modelljével kapcsolatban, a lényegre kedd délelőttig várni kellett. Kémfotók ide vagy oda, teljes valójában mindenki csak a sajtótájékoztatón csodálhatta meg az olasz hágóról elnevezett tanulmányautót.
Korábban többféle pletyka keringett arról, hogy a Giulia kupé változatát vagy az alsó-közepes SUV koncepciót mutatják-e be, de végül győzött a józan ész és a nagyobb piaci szegmenst jelentő utóbbi kategóriát választották. A döntés annál is inkább érthető, mert ezzel a modellel jelentősen nő az Alfa Romeo által elérhető lefedettség a mai 51 százalékról 70 százalék környékére.
Nem mellesleg egy tanulmány nemcsak arra jó, hogy a formatervezésben irányt mutasson, de a műszaki megoldásokban is egyfajta ars-poeticának tekinthető. A formatervvel kapcsolatban meglátásunk szerint az Alfa amolyan hibrid megoldást választott: visszanyúltak a korábban jól bevált trükkökhöz, például a hullámzó övvonalhoz, az ötszögletű hátsó ablakhoz, sőt nincs hátsó kilincs sem. Bár akár ez hasonlíthat a Giulietta elrejtett ajtónyitó megoldásására is, de nem láttunk bemélyedést... sőt, az sem derült ki, hogy a hátsó ajtók milyen irányban nyílnak, még az is lehet, hogy a c-oszlop felé...
Izgalmas ebben a kategóriában a keret nélküli ajtó is, reméljük megtartják a szériamodellen. Ugyanakkor a Giuliával és a Stelvióval elkezdett új formatervezési nyelv is helyet kapott, az orron a szellőzők kialakítása ugyanis nagyon hasonlít a pár évvel ezelőtt alkotott modellekéhez.
Van azonban futuriszikus megoldás is: a fényszórók formája valószínűleg csak a koncepción használható, ha valaki ezekkel próbálna sötétben világítani, akkor az orránál tovább nem nagyon látna. A visszapillantó tükör helyett alkalmazott kamera is egyelőre a jövő zenéje, bár az Audi már próbálkozik ilyesmivel.
A Tonale arányai leginkább a Giuliettáéra hasonlítanak, fara is emlékeztet rá, az előre döntött, a korábbiaktól eltérő arányú Scudetto pedig a letisztult formaterv egyik ékköve.
A technikai oldalról túl sok minden nem derült ki, annyi biztos, hogy az Alfa első plug-in hibrid modellje lesz 50 kilométer teljesen elektromos üzemű hatótávval. Azt már csak feltételezni tudjuk, hogy ehhez az 1, és 1,3 literes, három- és négyhengeres Firefly motorok érkeznek majd. A vezetési élményt pedig garantálják, legalább is nagy hangsúlyt fektettek erre a bemutató közben.
Egy kis dizájn geg, de mi jót nevettünk az „új” logón is, pontosabban annak átrajzolásán: az elektromosságra utalva a Visconti kígyó feje egy elektromos csatlakozót mintáz és nem egy emberrel, hanem az elektromossággal "táplálkozik".
A bevezetésről sem tudni sok mindent, annyit árultak el nekünk a marketingesek, hogy egy csapat éjt nappallá téve dolgozik a megvalósításon és 2020 végén készülhet el a széria modell. Mi azért reménykedünk, hogy jövőre, a márka 110 éves évfordulóján bemutatkozhat a széria modell.
Az Alfa Romeo standján a Tonalén kívül két említésre méltó újdonság volt még. Az egyik, hogy a Sauberrel való együttműködés és Forma-1-es szereplés gyümölcseként egy rendkívül limitált 10 darabos szériát készítettek a Stelvio Q és Giulia Q modellekből.
A jól ismert 510 lóerős autók mechanikáján nem változtattak, de 25 kilóval könnyebbek, emiatt jobb a gyorsulás és a végsebesség, a Sauber pedig látványos aerodinamikai elemeket készített rájuk: a első lökhárítón és a küszöbön is jól látható légterelőket helyeztek el. Emellett a gyöngyházfehér fényezésre ráhúzták a Forma-1-es autó idei dizájnját is, a gumik pedig sárga oldalfalat kaptak, hogy teljes legyen az F1-érzés.
Ezt egészítette ki a Sauber tavalyi autójának kiállítása is: már az idei szárnyakkal szerelt C37-es az első F1-es autó, amely megfordul az Alfa standján. Üdítő élmény.
A másik nagy újdonság az immár 10 éves Giulietta talán utolsó ráncfelvarrása, amelynek keretében új felniket, színt és kiegészítőket kapott. Az elegánsabb, Executive felszereltség Visconti Verde fényezéssel és barna bőr belsővel várja az érdeklődőket, míg a Veloce fekete színben és citromsárga féknyereggel, lökhárítóbetétekkel és varrással próbálja elcsábítani a vevőket.
A motorpaletta egyébként minimálisan változott: benzines fronton az 1.4 literes motor 120 lóerős változata állja a sarat, a dízelek közül pedig 1,6 literes 120 lóerős, illetve a 2 literes 170 lóerős MTJD erőforrás biztosítja a teljesítményt.
Pár nappal a genfi kiállítás előtt kérdéses volt, hogy megéri-e kilátogatni. De azzal, hogy az Alfa Romeo bepillantást engedett a jövőjébe, mindenképpen bearanyozta a napunkat. Akkor is, ha ezeknek a plug-in hibrid modelleknek már a piacon kéne lenniük. Türelem elektromosságot terem.
Nézzétek meg a videónkat, amelyben részletesen bemutatjuk az Alfa Romeo genfi újdonságait:
Az Alfa Amore genfi tudósításait az Elaforg 2000 Kft., a Tonino Lamborghini Kávé és az Olasz Autók Háza támogatta.