Ellentmondó pletykák keringenek a Giuliáról

2012-07-31  Tedi
Ellentmondó pletykák kezdtek el terjengeni az interneten a Giulia műszaki tartalmáról, a múlt héten még hátsókerekes padlólemez azóta elsőkerekessé változott.
Hírek >> 2012  

Az olasz Alvolante információi szerint a hátsókerék-meghajtás a Mazdával közösen tervezett roadster, valamint a 4C "kiváltsága" lesz, kérdés azonban, hogy hogyan akarja így felvenni a versenyt a középkategória többi modelljével, a BMW-vel, Audival, Mercedesszel. Annyiban viszont egybevágnak a híresztelések, hogy összekerék-meghajtás befogadására is alkalmas lesz a C-Wide padlólemez.

Érkeztek hírek a motorokról is, amelyek egy részét állítólag a Maseratival együtt reszelgetik; az 1750 TBi egyből három teljesítményszinttel lehet elérhető: 200, 250 és 300 lóerős kivitelben. Lesz viszont V6-os egység is: a Chrysler Pentastarját veszik kölcsön, és az olasz mérnököknek hála megkapja a MultiAir szelepvezérlést. Most úgy tudni, hogy 3.2 és 3.6 literes V6-osokat készítenek majd.
Ami a dízelfrontot illeti, a csúcsot a VM Motori 3 literes V6-osa fogja képviselni, amit 2.5 és 2.8 literes kivitelben is gyárthatnak. Ezen kívül szintén a motortérbe kerülhet az 1.6, illetve 2 literes MultiJet, bár előbbi indokolatlannak tűnik egy középkategóriás modellben.

A futóművel kapcsolatban az olasz lap úgy értesült, hogy a Giuliettához képest teljesen új hátsó, és áthangolt első futóművet kaphat, amelyet nagyszilárdságú acélból és főként alumíniumból állítanak elő, így a modell súlya is alacsonyan maradhat. Mindez érhető is, Marchionne olyan 159-utódot szeretne látni, ami a régi Alfák három fő ismérvét hordozza magán: stílus, erős motorok és vezetési élmény.
Hat, hét és kilenc. Ennyi sebességes váltó érkezhet a Giuliához, a hatgangos manuális lesz, a hétsebességes duplakuplungos TCT, a kilenc pedig a ZF-től érkezhet, bár ennek valószínűségét erősen megkérdőjelezzük.

Egy rakás elektromos rendszert is elképzeltek a Giuliába, ilyen az a balesetmegelőző rendszer is, amely vészhelyzetben automatikusan lefékezni a járművet, de kaphatunk holttérfigyelő, és sávokat figyelő kamerarendszert is, utóbbi a sávelhagyásra is figyelmeztet. Ezek mellett a szokásos DNA kapcsoló már csak cseresznye a hab, és az alatta lévő torta tetejére.

Nagyon ambiciózus tervei vannak az Alfának a Giuliával, mivel a nagy víz túlpartján is forgalmazni fogják, azt várják, hogy az Alfa eladásait 400 ezer fölé repíti. Emlékeztetőül: tavaly alig több, mint 100 ezer autót adtak el.

Kapcsolódó írásaink:

Írta:
Tedi