Az Alfa Romeo is kitart a belsőégésű motorok mellett!

2025-03-18  Alfa Amore
Az Alfa Romeo is kitart a belsőégésű motorok mellett. Santo Ficili, az Alfa Romeo új vezérigazgatója megerősítette, hogy az elektromos hajtás mellett hibrid benzinmotor is kerül majd a vadonatúj Stelvióba és Giuliába.
Hírek >> 2025  

A vezérigazgató a Junior Q4-es verziójának nemzetközi menetpróbáján újságíróknak azt mondta, a vadonatúj Stelviót idén mutatják be, de csak 2026-ban kerül kereskedelmi forgalomba. A korábbi tervek szerint még idén rendelhetővé vált volna a Stelvio.

Santo Ficili közölte, hogy mindkét autót Olaszországban szerelik majd össze, és mivel az STLA Large platformra épülnek, hibrid hajtást is kap majd az elektromos mellett.

Azt azonban továbbra sem tudni, hogy a hibrid verzióban mekkora benzinmotor lesz, de nem lepődnénk meg, ha más Stellantis márkákból kerülne át ez az erőforrás az Alfákba, kicsit megpiszkálva. Korábban már olyan hír is napvilágot látott, hogy ugyan lesz benzinmotor a két új modellben, de az csak az elektromos motort tölti majd. 

Bár erről a vezérigazgató nem beszélt, az STLA Large platformra épül az amerikai Dodge Charger is. Régi pletyka, hogy ennek alapján a Stelvio és a Giulia is megkaphatja a Dodge ikerturbós, soros, hathengeres, 3,0 literes "Hurricane" motorját. Ez a motor 420 és 550 lóerős változatban is elérhető a Chargerben. Erről a motorról most nem hangoztak el információk. 

Az Alessioporcu.it weboldal számolt be arról, hogy miért késik a Stelvio. Információk szerint az SUV fejlesztése során problémák adódtak a jármű energiát kezelő, azaz az elektromos motor teljesítményét kalibráló, és az akkumulátor megfelelő működését biztosító szoftverével. A szoftver a feltételezettnél alacsonyabb teljesítményt produkál, azaz nem úgy működik, ahogy a mérnökök szeretnék.

A korábbi bejelentések szerint a Stelvio elektromos csúcsmodellje akár 1000 lóerős lehet majd. Érdekesség, hogy ezt az erőforrást az amerikai Kokomo mellett Szentgotthárdon fogják gyártani. A Stelvio késése mögött egyébként az is egy tényező lehet, hogy a szentgotthárdi Stellanti-süzem csak 2026-ban kezdi meg ezeknek az elektromotoroknak a gyártását.

A késés fényében érdekes, hogy az Alfa Romeo nemrég közölte a kereskedőkkel, hogy a jelenlegi Stelvio és Giulia modellek benzinmotoros változatainak folyamatos kivonása hamarosan megkezdődik.

Ezek a határidők:
• Giulia Quadrifoglio: március 31.
• Stelvio Quadrifoglio: április 30.
• Giulia & Stelvio 280 LE (Sprint/Veloce/Intensa): május 31.

Mi nem csodálkoznánk, ha ezeket a határidőket eltolnák kicsit, de egyelőre erről nincsen semmilyen információ. Ami biztos, hogy a cassinói Stellantis üzemben márciusban még egyetlen napot sem dolgoztak, az elmúlt két hónapban pedig mindössze 13 napot volt nyitva a gyártósor (januárban 5, februárban 8). 

Írta:
Alfa Amore
Kapcsolódó topic:
Giulia

Az utolsó 3 hozzászólás:

Shadin2025-03-18 16:55:39 // 38681
Shadin2025-03-18 16:53:53 // 38680
Most megy :-)

Shadin2025-03-18 16:02:53 // 38679
Az első betét is nagyobb, a hátsón meg csak az erőkar. Alátét a Mcgyver-nek kell. Nagy nyereg plusz 20 Le 😎