Megérkeztek a 2022-es árlisták

2021-12-29  Alfa Amore
Rekordeladással zárja és drágulással nyitja az évet Magyarországon az Alfa Romeo. Egyszerűsödött a modellpaletta, eltűntek színek és felnik is.
Hírek >> 2021  

Idén november végéig 400 darab Alfa Romeót adtak el itthon, amely decemberben még biztos 15-20 darabbal növekszik majd, de az biztos, hogy évek óta a legjobb évét zárja most az Alfa Magyarországon.

2018-ban 257, 2019-ben 273, 2020-ban pedig 235 darab Alfa Romeót értékesítettek Magyarországon, így most ez a 400 darab brutálisan jó eredménynek számít, főleg úgy, hogy az év második felétől már nem volt Giulietta, csak két modellel, a Giuilával és a Stelvióval kellett bizonyítani.

A két modell árai pedig tovább növekednek, 2022-ben is. Az év végén kiadott árlisták szerint a Giulia alapmodellje 13.800.000 forinttól, a legolcsóbb Stelvio pedig 15.980.000 forinttól kezdődik majd.

Egy évvel ezelőtt, 2020 december közepén a Giulia alapára még 10.490.000 forint volt, a Stelvio pedig 12.440.000 forintba került.

Az egész éves áremelések védelmében persze elmondható, hogy más európai piacokon már jóideje jelentősen drágábbak az Alfák, mint Magyarországon és nyilvánvalóan az elmúlt év forintárfolyama is hatással volt a drágulásokra.

Az árlistát böngészve viszont megállapíthatjuk, hogy alapáron is egy nagyon jól felszerelt Giuliát/Stelviót kaphatunk:

Egy ideje már a legolcsóbb Giulia is xenon fényszórós, de mostantól minden Giulia és Stelvio modellben alapból jár a navigáció, a vezetéknélküli töltés, a telefontükrözés, az első és hátsó tolatóradar, a tolatókamera, és több vezetéstámogató rendszer is.

Megszűnt a Veloce Ti felszereltségi szint, amellyel gyakorlatilag a Quadrifoglio modell belsejét pakolták egy Veloce modellbe.

A Giulia már csak 10 színben elérhető: Alfa Piros, Alfa Fehér, Vulcano Fekete, Vesuvio Szürke, Lunare Gyöngyház, Anodizzato Kék, Misano Kék, Etna Piros, Montral Zöld, Ocra Sárga. 

Eltűnt két népszerű felni is az árlistáról, a Veloce eddig alap felnije, a Sport nincs már, illetve a Performacence felni is kikerült a kínálatból.

A Stelviónál is kevesebb lett a rendelhető szín, itt is már csak 10 féle fényezés közül választhatunk, ezek: Alfa Piros, Alfa Fehér, Vulcano Fekete, Vesuvio Szürke, Moonlight Gyöngyház, Anodizzato Kék, Misano Kék, Etna Piros, Montral Zöld, Ocra Sárga. 

A Giulia Quadrifoglio alapára 27.690.000 forint lett, a Stelvio Quadrifoglio pedig 30.990.000 forinttól kezdődik.

 

Írta:
Alfa Amore
Kapcsolódó topic:
Giulia

Az utolsó 3 hozzászólás:

SD2025-07-04 14:41:52 // 39527
Ja igen bemelegítésnek én is megcsináltam előtte egy html, js, css weboldalt amin funkcionális GUI fombok is voltak saját fejleszésűek..

Ez volt a kickstart, a video illesztőre már csak azért mentem ár hogy komolyan vegyenek:D:D:D

tehát a fél éves muinkájukat kipipáltam 3 nap alatt:D Jó én nem illesztettem rá a backendre, de onnan kb. csak ctrl C, V és megy:)

Ha megtalálod a rendes moduláris lebontását, gyakorlatilag bármit meg tudsz csinálni, ez óriási dolog:)))
WarbiRunner (Gyuri)2025-07-04 14:27:34 // 39526
Én honlapot építettem így. Már három körön voltam túl webdesign cégekkel, és még nem is az ár volt ami nem tetszett, hanem igazából az, hogy a tartalmat nekem kellett volna végül úgyis megszerkeszteni. Ja, és mindenféle Pixabay, Shutterstock egyen képekkel dolgoztak volna. Vagyis, állandóan konzultálni kellett volna, előkészítenem a tartalmakat, és a képeket is. WordPressel már dolgoztam, azt tudnam, hogy nem akarom. A Wix-et megnéztem, azt sem akartam megtanulni, hóót agymenés a logikája. Úgyhogy szépen rávettem ChatGPT-t, hogy HTML-ben (igen...XDD) írjunk meg egy weblap motort.
Néha korábbi verziókkal megetetve újra kellett kezdeni, mert elszállt a fantáziája, de kb 6 óra munkával kész lett egy html-ben megírt weboldal váz. Formázásokkal, felugró szövegmezőkkel, menüpontokkal, témakör ikon helyekkel.
Ezután a Bing AI képszerkesztőt kezdtem gyötörni, és készültek ingyen nem jogdíjas képek, amik pont oda valók.
Mikor összeállt a szerkezete az egésznek, akkor nekiálltam a telefonommal fotókat készíteni, majd az ősrégi Paintshop Pro-mmal kicsicsázni, méretezni, stb. Pár nap alatt összeállt. Rendesen tesztelve lett laptopon, telefonon, és GPT folyamatosan küldte a kódrészleteket, hogy milyen elhelyezési hibát, hogy javítsak.
Végül írt egy kontakt formot, egy komplett Pricacy Policy-t egy megadott hasonló tematikájú weboldal alapján, megírta a contact form e-mail küldő részét.
Aztán javasolt cookie consent managert, és el is mesélte, hogy hogy tegyem rá a kész weblapra.
Még rádobtunk egy Analytics-et, és tádámm, az lett amit szerettem volna.
SD2025-07-04 13:29:52 // 39525
Szóval akkor ez egy LED driver, ami végülis gyors impulzusokat tud bedobálni a CANbus-ra, ezzel gyakorlatilag szimulálja egyes hardwerek ott létét, vagy nem ott létét:))

Elsőre egy kicsit kockázatosnak tűnik egy nem erre készült prottal rámenni az autó hálózatára, ha netán elereszt ott egy erősebb jelet.

Egy ESP32 vagy hasonló chip aminek van i2C portja is alkalmas lehet ilyenre és az erre is való:D

persze lehet ez a chip olcsóbb nemtom.