DNA-kapcsoló és E-mozione gomb a Tonáléban

2019-03-07  Alfa Amore
Összeszedtünk mindent, amit eddig tudunk a Tonaléról.
Hírek >> 2019  

A Genfben bemutatott Tonale tanulmányautóról nem túl sok részletet közölt eddig az Alfa Romeo. Mindez persze nem is meglepő, hiszen egyelőre csak egy koncepcióautóról van szó. Mindenesetre összeszedtük, mi az, amit hivatalosan tudunk, aztán sorra vesszük a pletykákat is.

Hajtás:
 
A Tonale az első plugin hibrid modellje az Alfa Romeónak. Középkategórás SUV-nek nevezik, szóval valahol a BMW X2, a Jeep Renegade, talán a Compass (bár szemre kisebbnek láttuk) méretosztályban játszik. A tanulmányautóban hátul helyezték el a villanymotort, ez megint arra enged következtetni, hogy nem a Giorgio platformot, hanem a Jeep által bemutatott platformot vették alapul, a Renegade és Compass PHEV modelljeiben is hátulra került a villanymotor.
 
Az ugyancsak Genfben bemutatkozó plugin hibrid Jeepekben a hátsó tengelyt nem kardántengely, hanem külön erre a célra szolgáló villanymotor hajtja meg. A két tengely így teljesen különválasztható egymástól, azaz a rájuk jutó forgatónyomaték egymástól függetlenül, hatékonyabban szabályozható, mint ahogy egy mechanikus rendszerrel lehetséges volna - ismertették. Ebből megint csak arra tudunk következtetni, hogy ezzel terveznek a Tonale esetében is, ésszerű megoldás lenne. 
 
A Jeep Reneage nagyobb teljesítményű villanymotort kapott, ami hozzávetőlegesen 50 kilométeres elektromos hatótávolságot, valamint 130 km/óra körüli elektromos végsebességet jelent. A hajtáslánc elektromos eleme az új 1,3 literes benzines turbómotorral együttműködve takarékosabb üzemmódot és nagyobb motorteljesítményt eredményez. A Renegade rendszerteljesítménye 190-240 LE között lesz, álló helyzetből 7 másodperc alatt gyorsul 100 km/órára. 
 
Ezeket csak azért írtuk le, mert az Alfa Romeo Tonale esetében is legalább ezzel számolhatunk majd. 
 
A Tonale sajtóanyag legfontosabb megállapításai között van, hogy az elektromos meghajtás meghatározó lesz a márka jövőjében, tehát egy új korszak kezdetét jelenti. Ebből arra következtethetünk, hogy a Tonale után más modellek is plugin hibrid hajtást kaphatnak.
 
Mint írták, a Tonale tanulmányautó az Alfa Romeo válasza az elektrifikációra. A korszakalkotó technológia és a lenyűgöző menetdinamika találkozása kiaknázza a lehetőségeket és tökéletes választ ad az új kihívások kérdéseire.
 
 
Formanyelv:
 
Az Alfa szerint az autó formáját az Alfa Romeo öröksége inspirálta. A Tonale formaterve megtestesíti a gyártó elképzelését a jövő autóival kapcsolatban. A formatervező csapat hűséges maradt az olasz művészethez és a kortalan, "artigianale" kézműves stílushoz. A Tonale alapformáit a humán idomok természetes szépsége ihlette, az összképet pedig a letisztult vonalak és felületek fényjátéka koronázza meg.
 
Számos dizájnelem reflektál az Alfa Romeo gazdag történelmére, amelyeket a formatervezők harmonikusan beleillesztettek az Alfa Romeo aktuális formanyelvébe. Ide tartoznak például a klasszikus ‘többlyukú’ keréktárcsák, amelyek egészen az 1960-as évekig nyúlnak vissza, eszünkbe juttatva a márka tradícióit. Az óriási, 21 colos kerekek, amelyeken speciálisan az autóhoz tervezett Pirelli gumiabroncsok feszülnek, rendkívül könnyűek - írták. 
 
 
A Tonale hangsúlyos oldalsó felületei szintén a múltat, az egykori Duetto és Disco Volante Spider modelleket idézik, miközben az autó jellegzetes "Linea GT" vonala a legendás GT Junior típusnak állít emléket. Az ajtók keret nélküliek, a hátsó ajtó kilincsét pedig elrejtették. Az ablakkeretben sincs kilincs, ezért csak arra tudunk tippelni, hogy az oldalablak sarkában lévő kígyót kell majd megérinteni a nyitásához.
 
 
A frontrész jellegzetes, úgynevett "Trilobo" tagolása és „Scudetto“ hűtőrácsa biztos pont a formatervezők számára - egyik megoldás sem hiányozhat egy Alfa Romeóról. Az ikonikus Scudetto“ mellett hasonlóan fontos szerepet töltenek be az egyedi, oldalanként 3-3 különálló fényforrást tartalmazó lámpatestek, amelyek az SZ és a Brera/159 modelleket juttatják eszünkbe.
 
 
A sajtóanyag szerint a Tonale farrészét az elegancia határozza meg. A különleges megoldások sorát gyarapítja az izgalmas hátsó szárny, összekapcsolva az áttetsző tetőt a hátsó szélvédővel. 
 
Utastér:
 
A Tonale utasterének kialakítását az Alfa Romeo versenytörténelme ihlette - írja a sajtóanyag.
 
 
Az alumínium hűvösségét a puha bőr és Alcantara borítások melegsége oldja fel, egyszerre sportos és kellemes aurát teremtve. Az egyedi megoldások sorát fokozzák az áttetsző, háttérvilágítással ellátott panelek a középkonzolon, tökéletes helyet biztosítva a kötelező DNA üzemmódkapcsoló számára. 
 
 
A megfelelő információmennyiséget/-minőséget egy 12,3“ képátlójú digitális műszercsoport és egy 10,25“ képátlójú központi érintőképernyő biztosítja – utóbbi a központi rendszer lelkét képezi. Érdemes megjegyeznünk, hogy az Alfa Romeo is felismerte, hogy elkerülhetetlen a digitalizáció, az analóg műszereket - sajnos - egyre több gyártó cseréli digitálisra... Külön felhívnánk a figyelmet arra, hogy a fűtést a kerek beömlők eltekerésével lehet majd szabályozni és itt is digitális kijelzők mutatják a hőfokot. 
 
 
Az új multimédiás rendszer, ami a multitasking funkciót is támogatja, kiváló felhasználói élményt biztosít: néhány ujjmozdulattal elérhetünk bármilyen tartalmat, illetve módosíthatjuk a kívánt beállításokat. Működés közben persze ezeket - még - nem mutatták meg, de nyilván ez csak egy koncepció.
 
Közösségi funkciók:
 
Érdekesség, hogy a Tonale multimédiás rendszere hetővé tenné a közvetlen összekapcsolódást az Alfa Romeo közösségi csatornáival az új, "Alfista" és "Paddock"elnevezésű funkciók segítségével.
 
Az "Alfista" lifestyle élmény, állandó kapcsolatot biztosítana bizonyos Alfa Romeo klubokkal és közösségi eseményekkel, például találkozókkal, közös autózásokkal, tesztvezetésekkel. A beépített alkalmazás lehetővé tenné, hogy a Tonale utasai első kézből értesülhessenek az Alfa Romeo világának legfrissebb híreiről és aktuális történéseiről. Az autóból lehetőség nyílna regisztrálni is a különféle eseményekre, sőt, akár Alfa Romeo versenyekhez is lehetne jegyeket rendelni vagy különféle szponzorált eseményekhez VIP-belépési jogot szerezni.
 
A "Paddock" az Alfa Romeo beépített exkluzív garázsa és piaca, amin keresztül egyebek mellett lehetőség lesz áttekinteni, illetve megrendelni a legfrissebb kiegészítőket, tartozékokat. A Paddock alkalmazáson keresztül elérhetők lesznek a legújabb Alfa Romeo ruházati és ajándéktermékei is, amelyeket közvetlenül meg lehet majd rendelni az érintőképernyőn keresztül.

Furcsa, hogy az Alfa Romeo erre külön rendszert épít, miközben a Fiatnál bemutatott Centoventi tanulmányautó inkább arra kínál opciót, hogy a saját telefonunkat, tabletünket használhassuk a kijelző részeként.
 
DNA + E-mozione kapcsoló:
 
A gyártó célja a kategória legdinamikusabb autójának megalkotása összetéveszthetetlen Alfa Romeo stílusban – és ezúttal a legmodernebb elektromos hajtástechnológia használatával. Mit írták, az elektrifikáció révén a márka híres "Érzelmek mechanikája" jelmondata új értelmet nyer. A hibrid optikára utaló "Biscione" kígyó, amely ezúttal egy elektromos csatlakozót tart a szájában – egy kicsi, mégis jelentőségteljes részlet, ami jellegzetessé teszi a Tonalét. 
 
 
Az autó viselkedését alapvetően meghatározza az Alfa D.N.A. vezetési üzemmódkapcsolója, amely a Giulietta, Mito, 4C, Giulia és Stelvio modellek meghatározó eleme. A D.N.A. üzemmódválasztó a Tonalében új funkcióval bővül, ami az energiamenedzsmentet érinti.
 
"Dynamic" módban mindkét erőforrás – tehát a belső égésű egység és villanymotor – erejét kihasználja a rendszer a maximális menetdinamika érdekében. A multimédiás rendszer érintőképernyőjének E-mozione gombjával egyedi beállítással lehet felruházni a gázreakciót, a fékrendszert és a kormányzás közvetlenségét.
 
A "Natural" üzemmód a legjobb kompromisszumot biztosítja a teljesítmény és a hatékonyság között, intelligens módon vezérelve a belső égésű erőforrás és a villanymotor együttes munkáját.
 
Az eddig megismert "Advance Efficiency" mód ezúttal "Advance E" névre hallgat, a legtisztább működés érdekében a tisztán elektromos üzemmódot takarva.
 
Mértek és gyártás:
 
A gyár semmit nem közölt, szemre mi kisebbnek látjuk a Jeep Compassnál, de nagyobbnak a Renegade/Fiat 500-nál. Ugyancsak nem tudatták, hogy mikor kerülhet gyártásba az autó. A szaksajtó 2020 végéről, 2021 elejéről ír, ami véleményünk szerint nagyon késő lenne, így abban reménykedünk, hogy jövő ilyenkor Genfben már a szériamodellel ismerkedhetünk.
 
Nézd meg videónkat, amelyben bemutatjuk az Alfa Romeo genfi újdonságait!

 
A Tonale tanulmánya már az Alfa Romeo magyarországi weboldalán is megtekinthető, részletesen bemutatják a terveket.

Az Alfa Amore genfi tudósításait az Elaforg 2000 Kft., a Tonino Lamborghini Kávé és az Olasz Autók Háza támogatta.

Írta:
Alfa Amore
Kapcsolódó topic:
A jövő Alfái

Az utolsó 3 hozzászólás:

RomeoOne2019-06-14 12:45:23 // 22488
Ez a múlt heti Karotta Vlog, több topikba is beférne, de ide teszem: link

1:30-tól kb. villanyautós/nürburgring rekordos rész jön (Erőforrás alternatívák topik)

9:28-tól szól az FCA-ról (ez passzol ide)

10:17-től viszont mehetne a Tőzsde topikba is, meg lehet hallgatni, hogy egy a tőzsdén hogy tudnak rengeteg pénzt keresni részvényügyletekkel azok. Máshol is így csinálják ezt. Pl. mikor a Bitcoin annak idején 10ezer dollár fölé szúrt (és napokon belül elérte a 20ezret is), akkor a Winklevoss testvérek, akik anno a Facebook-tól kiperelt pénzt Bitcionba rakták (valószínűleg még valahol a pár száz dolláros árfolyam körül), elkezdték mondani ,hogy a Bitcoin megállíhatatlan, ki tudja hova fog még nőni az árfolyam. Mindenki beindult, egyből elkezdték venni a Bitcoin-t, ők pedig adták el nekik. Realizáltak egy hatalmas hasznot. Utána meg, ahogy megszűnt a hype, kiderült ,hogy nincs itt különösebb kereslet növekedés, bezuhant az árfolyam, és sokan buktak egy nagyot. Hát ilyen ez, ha valaki nem ért a tőzsdéhez :DDD
Tommi2019-06-10 22:20:19 // 22486
Valamelyik nap egy olasz alfás blogon azt olvastam, hogy esetleg a Hyundai lehet az új partner, ha már a Renault befuccsolt... Kíváncsi vagyok ez mennyire komoly hír...