Vendégszerzőnk, Grun Zoltán írása. A teljes cikket itt találod: Egzostive.com
Február 9-én zárta be kapuit a világ egyik legrangosabb oldtimer-rendezvénye, a párizsi Retromobile. Bár létezik nagyobb rendezvény a kontinensen, de a Retromobile mindenképpen az egyik legrangosabbnak számít.
Gyakran hagynak Párizsban csillagászati összegeket régi autókért, ez évben pedig megcsodálhattam a világ legdrágább Alfa Romeóját. Az 1939-es évjáratú Alfa Romeo 8C 2900B Touring Berlinettáért végül 16,7 millió eurót fizetett valaki a kiállítás aukcióján, ami átszámítva jócskán meghaladta az ötmilliárd forintos álomhatárt.
A kiállítás erőssége a high-end kereskedők felhozatala, ahol a milliárdosok szerzik be kedvenceiket, de a közönség szórakoztatására sok nagy múltú márka állít ki gyári támogatással gyári színvonalú standon, és teszi tiszteletét számos elismert múzeum is. Az FCA Heritage a Fiat-Chrysler csoport összevont oldtimer-részlege, amelynek feladata az FCA olasz gyártmányainak örökségének megőrzése.
A gyakorlatban ez főként restaurálást és alkatrészeket, valamint a klasszikus autós kiállításokon való jelenlétét jelenti. A tavalyelőttii Rétromobile-on tartott sajtókonferenciájukkal avatták fel a részleget, az idei rendezvényre egy-két lenyűgöző autót sikerült elhozni. A tavalyi Techno Classicára mondjuk a konkrét Nürburgring-körrekorder Stelviót hozták el, pár dögös régi verda kíséretében. Bár a mostani párizsi a stand nem kifejezetten az Alfáról szólt, azért az autók felét ők adták.
Pedig a stand fő tematikája az Abarth márka 70 éves évfordulója, amelyet az Abarth és más (Fiathoz tartozó) olasz gyártók közötti együttműködés emlékeivel szemléltetett.
A modellek széles választéka kitűnően szemléltette, hogy az Abarth milyen hosszú és szerteágazó együttműködést épített ki az évtizedek során.
A stand közepén egy Fiat Abarth 1000 Monoposto parkolt, melyet szuvenírekkel pakoltak körbe. 1965. október 20-án az Abarth 1000 Monoposto két világrekordot állított fel a monzai versenypályán.
A Fiat 500 Elaborazione Abarth egy másik rekordvadász, amely nem kevesebb mint hét rekordot vadászott le. 1958 februárjában hat sofőrt használt el a Fiat Abarth 500 N kerék a Monzai rekord-kísérletek során, ezzel is bizonyítva az autó képességeit és megbízhatóságát.
Az 1955-ös Alfa Romeo 750 Competizione az Alfa és az Abarth együttműködése volt.
Míg az Abarth építette az kasztnit, az Alfa Romeo mérnökei a motortervezésre összpontosítottak, a karosszériát pedig a Boano szállította.
Az elegáns Lancia Rally 037 eredetileg egy Abarth projekt volt (a 037 jelölés is erre utal), amely végül tucatnyi győzelmet hozott a Lanciának a Rallye világbajnokságon, és személy szerint úgy vélem, hogy a valaha készült legjobb rallye autók egyike.
A sort végül a Fiat 124 Sport Spider Abarth zárja, ami megint ékesen szemlélteti, hogy az Abarth még mindig ott van a szeren.
Olvasd el a teljes cikket, amint a kiállítás többi standját is bemutatja a szerző! Aki ráér, szavazhat is a kedvencére! Egzostive.com