Autó adatlap

  • Típus:155 Q4
     Mindent erről a típusról
     Tagok, akik birtokolják a típust
  • Évjárat:1992
  • Színe:rosso
  • Jellemzők:
    Megy mint állat :)

    Bővebben:
    Mivel Q4 ezért: a Lancia Delta HF Integrale híres 2 literes 16 szelepes turbómotorja, négykerékhajtással.
    Teljesítmény gyárilag:
    186 HP @ 6000 RPM
    293 NM @ 2500 RPM
    0-100km/h: 7 mp
    De a tuning miatt ezek már nem érvényesek, jelenleg nem tudom milyen erős de biztos hogy 200 HP felett van.

    5-6 gyorsulás után is vízhőfok középen, olajhőfok 60on.
    130ról is szépen húz, a lefúvószelep hangja meg nagyon állat.
    5 személlyel is kényelmes és gyors.
    Nem a spórolós emberek autója, de azért még 14 évesen is hozza a kézikönyv szerinti 15 literes városi fogyasztást ... mondjuk az élvezethez inkább 17-20 tartozik :)
    Autópályán 130nál kb. 10 litert kajál.
    Megbízhatósági adatok még nincsenek, majd egy év múlva :)
    Sajnos (vagy inkább szerencsére?) eddigi életében sokat állt, ezért komoly törése nem volt. Az óra szerinti 120 ezer km-ert még így sem veszem biztosra. Turbója valószínűleg már cserélve volt, a vízhűtés bekötésének hiányából kiindulva.
  • Extrák:
    - Digitklíma + elektromos ablak.
    - 220V-os motorelőmelegítő (hogy rögtön padlózhassam :) )
    - tolatóradar (nehogy már nekem ne legyen :) )
    - turbónyomás mérő
    DCS Tuning Group "soft" tuning:
    - vezérműtengely fokolás
    - chiptuning
    - direktszűrő
    - lefúvószelep
    - AC pumpa
    Tervbevéve:
    - sportkipufogórendszer (majd ha a gyári szétrohad)
    - szinterkuplung (ha majd a gyári tropára megy)
    - 3.2-es V6-os moci berakása (ha esetleg a motor felrobbanna :) állítólag belemegy. Akkor már csak egy turbó kell majd rá ... :)) )
  • Egyéb:
    2005 decemberi megvételét követő rendberakás:
    - termosztátcsere
    - balanszíj felrakása, -csapágy cseréje
    - turbó vízhűtésének visszakötése
    - vízcsövek egy részének kicserélése
    - két ajtózár cseréje a központi zár rendetlenkedése miatt
    - digitklíma felújítás: összes tömítés és cső cseréje (nem semmi meló volt ugye Mester ? :) ) klímahűtő + radiátor kitisztítása.
    - gyertyacsere
    - lambdaszonda csere
    - hűtőcsere (vízköves volt)
    - hűtőgomba csere (asszem skodáé volt belekendácsolva)
    - a 3. zár is lecserélve most már tökéletes a kp.-i zár.
    - AC pumpa cső csere (kemény 1500 HUF :) )
    - 4 új Pirelli P5000-es gumi.

    A debreceni Alfa (meg Lancia, Fiat, szóval olasz autó) specialista Laci (Mester néven van reggelve) és Imi szervizeli, szerintem legalább annyira értenek hozzá mint a híres magyar spec. szervizek (Szamosi, stb) és SOKKAL olcsóbbak. Ráadásul haverok is :) Szóval a szervizelésen nem fog múlni a sorsa. Kivéve persze ha felrobbantom a motort :) (nehéz megállni hogy ne húzassam tiltásig állandóan :) )
    Reális veszély viszont hogy vmi vasárnapi autós rámhúzza a kormányt, mivel egy ilyen autóval az ember többet van a szembe sávban mint a sajátjában :) Mindegy, egy motornál még mindig biztonságosabb, igaz többet is kajál.

Fotóalbum