Mutasd

>> Szerviz2008-04-25

Túlvagyunk egy hetes jeladó kálvárián. Történt, hogy Budapestre menet, az M3-mason 150-nél egyszercsak leállt a motor, a piros injektor ikonocska tolakodó megjelenésével egyidőben. Lehúzódtam, vészvillogó ki, gondolkozzunk. Hívtam Ferkót, aki George-tól kért infókat, Erhardot, akivel dumáltunk vagy 5 percet, de közelebb nem jutottunk a megoldáshoz. Azonban az autó kis idő múltán beindult. Majd 10km múlva leállt megint. Hazáig eljutottunk, az utca végében Józsi bácsinál kiolvastuk az Agyat. Szenzor hibák kavalkádja, plusz LMM gyenge jel. Na bassz. Arra jutottunk, hogy vez.tengely szenzor lesz. Ezt ki is cseréltük, ezt a szerelővel közösen hoztuk össze, és egyedül vezérlésbontásba nem bocsájtkozok, ki tudja mi lenne a vége :-) Kész lett, 5km próba, jó, oké, mehet. Már hazafelé menet megállt...
Újabb kiolvasás, ismét köszönet Józsibának a nagylelkű segítségért. Na itt jött az első felismerés, csak fordulatszám jeladó hibát írt! Vagyis a sok hiba, mind régi betárolt hiba, az előző tulaj nem törölte. Tanulság1: hibamegállapítás előtt biztosnak kell lenni abban, hogy előzőleg üres a hibatároló!
A szenzor cseréjét otthon, felbakolva végeztem. Szar volt, nem lehet rendesen aláférni ennek a vasnak, de azért összejött. Azóta jó. Egy 10-esből megúszhattam volna az egészet...Tanulság 2: ha az ember guruló computert vesz, vegyen hozzá illesztőkábelt :-)