Mutasd

>> Tuning és extra2017-03-12

A 2.0-ba sikeresen építettem be szintjelzőt. Sajnos a TBi kiegyenlítő tartálya nem olyan kialakítású mint a dízeleké, ezért más megoldást kellett keresni
Az AliExpressen találtam kapacitív szintérzékelőt., Bekötése nem bonyolult. 4 vezetékből a barna +, a kék a -, sárga a kimenet, a feketén pedig " programozni" lehet, milyen szintű legyen a kimenet.
Mivel most sem akartam külön vezetéket az utastérbe behúzni, ezért a korábban jól bevált fékfolyadék szintjelző kapcsolójának párhuzamosítása mellett döntöttem. Az egyszerűség és az esetleges problémák elkerülése érdekében a galvanikus leválasztást preferálom, ezért egy ismétlő relé bekötése vált szükségessé. A próbák során derült, ki, hogy az elektronika nem tudja közvetlenül a relét meghúzatni, ezért egy NPN tranzisztoron keresztül kell azt működtetni.
Az összes alkatrészt egy műanyag dobozba építettem be, a csatlakozáshoz Molex csatlakozókat használtam.
Mivel 10 mA a fogyasztása, ( a relé csak akkor húz, ha kevés a folyadék), ezért direktben az akkuról kap tápfeszültséget. Az érzékelőt a tartályra egyszerűen felragasztottam.