Levettem az EGR-t áttisztítani. A terv az volt, hogy szétszedem, kifúrom a műanyag burkolatot a csatlakozónál, majd alaposan áttisztítom.
Miután szétszedtem, észrevettem, hogy valaki előttem már elvégezte ezt a feladatot, kifúrta a burkolatot, tehát volt már szétszedve. Miután kihajtottam a 4 csavart, csodálatos látvány fogadott... masszív korom-lerakódás mindkét oldalon. Benyomtam a pöcköt, ami a szelepet működteti és ahelyett, hogy visszarúgott volna, úgy maradt, benyomva. Király, lehetséges, hogy megvan a hiba okozója. Mivel jelenleg nincs kéz alatt olyan valaki, aki ki tudná írni az EGR-t az ECU-ból, így a teljes tisztítás mellett döntöttem, később kiíratom.
A tisztításhoz használt eszközök:
- Sgrassatore
- fogkefe
- csiszolópapír (vizes 120 & 400)
- finom kézmosó
- mini ultrahangos tisztító
A kamra részt pár órára beáztattam Sgrassatore-s vízbe. Ez a tisztítószer igazából más használatra volt kitalálva, de mióta felfedeztük a környéken mindenre használjuk :) (a felnikről a fékport úgy viszi le, mintha sár lenne). Ez a cucc olyan erős, hogy a keményítős festéket leette az edény faláról, amiben áztattam az EGR-t. A korom 85%-át így eltüntettem simán öblítéssel. Következő lépésben vizet tettem a mini ultrahangos tisztítóba, majd 10 percig úgy tisztítottam. Aztán fogkefe, minden apró részt átsúroltam. Aztán vissza az ultrahangos tisztítóba 5 percre, majd megfordítottam, megint 10 perc és ezt megismételtem párszor. Az elektromágnesben található pöcköt átpucoltam benzinnel, majd azt is beáztattam ebbe a tisztítószeres vízbe. Miután leöblítettem, átcsiszoltam 120-as majd 400-as vizes csiszolópapírral. Ezek az alkatrészek fél órát töltöttek el az ultrahangos tisztítóban. A pöcök felületén valamilyen feketés elszíneződések vannak, se csiszolópapírral nem tudtam leszedni se tisztítószerrel. Próbaként összeraktam az elektromágneses részt, most szépen jár a pöcök.
>> SzervizAlfa 156 Sportwagon 2.4 JTD M-Jet 20V TI // 2015-01-26