Tagok >> TT >> 156 Sportwagon >> Blog
- Típus:156 Sportwagon
Mindent erről a típusról
Tagok, akik birtokolják a típust - Évjárat:2002
- Színe:CosmicBlue
Kicsit sokáig húztam a használt autó vásárlás utáni kötelező szíjcserét, de most megtörtént. Kellemes tempóban első alkalommal röpke 5 órás művelet. Végre láttam az autó szívét belülről is :)
Eredmény:
DAYCO vezérműszíj: 5.305 HUF
DAYCO hosszbordás szíj: 3.834 HUF
Belül a váltó körüli műanyag burkolatot szintén kicseréltem egy kedves Alfástól vásárolt bontottra, mert az enyém ragadós és szinte olvadt. Ez sem volt nagy művelet, de a műanyagok törékenyek azon a részen....ezt sajnos a hamutartó fülein tapasztaltam. De végül nem is tettem vissza mert így még jobban is tetszik és több a hely. Úgysem dohányzom :)
4000 HUF
Képek lesznek kicsit később. Addig is szép napot és jó autózást :D
Nos, a gyertyacsere bár már ráfért a motorra, de a dadogás problémáját nem oldottam meg vele. A következő ötlet a gyújtótekercs csere volt. A hiba kód kiolvasása egyertelműsítette hogy az égés az első hengerben rossz. A hibakód törlése után két gyújtótekercset felcserélve a hiba már a második hengerben volt. Sikerült egy bontott gyújtótekercs sort szerezni 8000 forintért. A hibás gyújtótrafó kicserélése után a probléma elmúlt, a motot újra a régi 😊 Hála az égnek 😉
Összefoglalva:
- 4 db Denso Iridium UK20 gyújtógyertya
- 4 db Denso Iridium UI22 gyújtógyertya
- Bontott gyári gyújtótekercs sor
Boldog Karácsonyt Mindenkinek 😀
Én sem úsztam meg ezt a hibajelzést. Az első pánik után elkezdtem agyalni, mi lehet a baj. A tünetek, elgyengült motor és mintha időnként csak 3 henger járna rendesen. Egyes fordulatszámokon jó volt, de gyorsításkor katasztrófa volt. Kiolvastuk a hibakódokat, és valóban az 1-es hengerben nem jó az égés. A gyertyák megpucolása ideiglenesen javított a helyzeten, de úgy 20 km után teljesen visszatért a hiba. Itt már látszott, hogy a gyertyák sem mai darabok, ezért ma meg is vettem bele 4-4 szép új Denso Irridium gyújtógyertyát. Egy rövidke tesztkör során nem volt semmi gond, de holnap munkába menet kiderül. Ez már úgyis ráfért. Ha nem oldotta meg akkor még a gyújtótekercsre tudok gondolni. Kíváncsian várom a holnapot :)
Az autót 196000 km-rel vettem és úgy láttam jónak, hogy 200000-nél lecserélem az olajat így könnyű lesz tartani a 10ezer kilometerenkenti olajcserét.
Selenia 20K 10W 40-et kapott a Drága, volt még olajszűrő és levegőszűrő csere is. A légszűrő ház fedelét öröm volt leszedni, mert a hatlapfej már kerekre rozsdásodott, de vissza már új csavarok kerültek.
A pollenszűrő csere is tervben volt, de időközben kiderült, hogy nincs is benne (pedig kellene)....meglepiii :D
Azóta már megtettem vele 6000 km-t és az a tapasztalatom hogy falatozik az olajból, mert úgy 3000 km-ként kell utána töltenem.
A hűtővíz szép lassan és rendszeresen fogyogatott, ezért úgy döntöttem eljött az ideje egy új vízhűtőnek. A Nissens márka mellett döntöttem, mert ár/érték arányban úgy gondolom jó vétel és negatív kritikát sem találtam róla sehol.
A csere sikeres volt pár a régi hűtőbe szakadt csavart leszámítva. Azóta nem kellett hozzá tölteni :)