Az 1900-as volt az első Alfa Romeo, melyet már a tömeggyártás jegyében alkotott meg az akkori főtervező Orazio Satta.
Elsődleges céljuk az volt a modellel, hogy az átlag emberek számára is elérhető, középkategóriás autót tervezzenek. Ekkoriban csak a 6C 2500-ast gyártották, amit nagyon kevesek engedhettek meg maguknak. Műszaki megoldásaiban az 1900-as visszatért a 20 évvel azelőtti technikához, vagyis soros, 4 hengeres, vezérműláncos, felül szelepelt, felül vezérlet motort gyártottak hozzá 2 vezérműtengellyel. Két motorral, egy 1.8-assal és egy 2 literessel készítették, melyek 80-100 lóerőt teljesítettek. Ekkor vezették be az Alfánál az integrált alvázat és önhordó karosszériát is. Külalakra tipikus, 50-es évekbeli autó a maga lekerekített formáival. 1952-től TI verzióban is gyártották, melyet egy 100 lóerős motor hajtott, végsebessége pedig elérte a 170 km/h-t.