Fórum >> Típusok >> 159

Csabi2014-11-08 15:25:27 // 61090
azért ez elég szomorú....
Erhard 242 (Pure Energy)2014-11-08 15:19:08 // 61089
Majd meglatod...egyre kevesebb fiat alkatreszt lehet elerni
Csabi2014-11-08 15:02:57 // 61088
olyan nincs, megoldjuk...:)
Erhard 242 (Pure Energy)2014-11-08 14:54:58 // 61087
Rendelhetned.... nincs gyartasban, nem lehet kapni
Csabi2014-11-08 14:53:11 // 61086
A szervótartályba is bekukkantottam...leszívtam a tartályból az olajat...felbukkant a szűrő ami hajlamos az "elszabadulásra"../amivel már többen szívtak..../
látszik ahogy a szürő 1/3-a telített kosszal....nem csodálom, ha leválik a tartályról, annyira megnő az ellenállása


rendelhetem az újat...
Csabi2014-11-08 14:47:52 // 61085
Ma letömítettem a bal oldali ajtókat is
Esőben a bal első ajtó küszöbén állt a víz, még nem folyt be a szőnyegre...de nem akartam megvárni...

itt jól látszik a víz nyoma..

szilikon tömítő, s kész

a bal hátsó ajtóval is ugyanezt megcsináltam, mert ott egy kicsit már vízes is lett a szőnyeg...befolyt a küszöbről...

Ajánlom mindenkinek, főleg azoknak akiknek már bontva lett az alu burkolat, mondjuk szélvédő sötétítés, vagy ablakemelő gond, vagy bármi más miatt...
Ha a küszöbön víz van , akkor az a fentiek miatt van....
Erhard 242 (Pure Energy)2014-11-08 14:43:52 // 61084
Végre a fényezönél az auto amilyen ramaty kivülröl müszakilag nagyon rendben mindent csereltek rajta meg ùj bosch akku is lakik benne... Jövö 7en müszaki aztan eur3 faragas, kis programiras, xenon, fejegyseg csere es okes
Csabi2014-11-08 14:38:37 // 61083
A kéntartalmuk is jelentősen csökkentve lett(kb a 10éve megjelent EU szabvány rendelkezései szerint) ami nagyban felel a kenőképességért, de ettől még nem lettek "szárazabbak" mert adalékokkal pótolják a kén tulajdonságait....akárcsak a motorolajoknál...
Egyébként sem értem ezt a 2T mizériát....egyáltalán nem jellemző a nagynyomású hiba az autóinknál....
Szerintem ennél sokkal fontosabb a gázolaj minőségi szűrése...
GTPeti2014-11-08 11:01:15 // 61082
"diesel gyilkos" Na persze. Kérdezz meg egy dízelszervízt, vagy egy kompetensebb német taxist, aki Delphi injektoros Mercedes-szel jár...
Zsunior2014-11-08 09:41:26 // 61081
Köszönöm, de dev166 cartárs ma tud fogadni, így remélhetőleg ma a végére járok. De köszönöm azért!:)
'''''2014-11-08 09:05:42 // 61080
Sokkal kevesebb lett. :-)
Wasco2014-11-08 09:02:07 // 61079
Igazán nehéz eldönteni, most jó vagy nem de itt egy eszmefuttatás (egy olyantól aki a saját termékét ajánlja) arról, hogy diesel gyilkos a 2T. Persze biztos ebben is van igazság...azért egy véleménynek nem rossz, csak mondom ugye, hogy elfogult ...http://spuri-adalek.hu/content/view/216/1/...
Piritu - 1.000.0002014-11-08 08:45:59 // 61078
"nálam a füstre gyakorolt hatása nagyon érezhető volt." - ezen mit értesz? Több lett vagy kevesebb?
'''''2014-11-08 06:42:24 // 61077
Én is próbáltam már a 2T-t.Változást annyit vettem észre,hogy kicsit más lett a motor hangja-járása.Mivel teljesen üres a kipuff rendszerem és fel is van húzva a gép,így nálam a füstre gyakorolt hatása nagyon érezhető volt.
Próbáltam nagyobb mennyiségben is,fél tankhoz egy liter.
GTPeti2014-11-08 01:25:16 // 61076
Inkább úgy mondanám, "ott is nagyobb a gázolaj bio-aránya, mint régen".
Csabi2014-11-07 23:25:25 // 61075
Skacok, linkeljetek már valami olvasmányt, vagy bármi olyan hitelt érdemlő dolgot ami alátámasztja azt az itt emlegetett tényt, h száraz a magyar gázolaj...Amúgy meg a németeknél miért olyan népszerű a 2T(?)....na neee kitalálom....ott is száraz a gázolaj...:))
Piritu - 1.000.0002014-11-07 23:18:30 // 61074
Jó éjt, léptem :-)
Piritu - 1.000.0002014-11-07 23:15:16 // 61073
Arra is rákereshetsz német nyelvterületen, hogy nem kell többet olajat cserélni a motorban, mert van "örök" életű olaj. Téma is volt sok helyen. Ettől még nem biztos, hogy jó dolog :-DD
Piritu - 1.000.0002014-11-07 23:12:35 // 61072
Szerintem ez a száraz gázolaj téma a Delphi CR rendszerrel szerelt autókból jön. Azoknak kevés a magyar szabvány szerinti gázolaj kenőképessége. (klatty) Aztán terjed a hír, más rendszerekkel szerelt kocsiknál is,
1. mert nem ismerik a tényt, de a szomszédnak mesélte az ismerőse
2. mert szeretünk minden rossz hírt komolyan venni
3. mert szeretünk tájékozottnak látszani :-)))
mex862014-11-07 23:07:47 // 61071
amugy akit érdekel a téma és tud németül nyugodtan guglizzon rá, lesz találat bőven
és a hasznos mellékhatásairól is sok helyen írnak a 2T adagolásnak
persze CR motoroknál
pl az én jelenlegi autóm fórumában 44 oldalas a téma... :D
mex862014-11-07 23:00:13 // 61070
az az érdekes h onnantól lett rossz az alapjárat hogy kijöttünk vele... szóval nemtom ki biztos nem égett.
tehát a hosszútáv után.
mióta benne a 2T sokat nem mentem hosszúba inkább cska munkábajárás 2x9km meg a helyi dolgok max 20-25km-es etapok kis autópályával.

megint csak kiemelném lehet nem a 2T olajtól lett jó
de azt sem tudom mitől lett rossz...
csak összevágnak a dolgok

várom h megmérje valaki az after before állapotokat.
mex862014-11-07 22:57:54 // 61069
várom a méréseket
már mértem volna én is cska ezt a xart nem tudom diagolni...
mex862014-11-07 22:55:58 // 61068
trabiba mindig kellett olaj...
hacsak nem eleve keveréket tankoltál
lehet kevered az ólommal

adagolós szakik is emlitették nekem anno h kevés a kenőképessége a magyar g.o.-nak.
ja előbbiekben nem emlitettem a gondmentes befecs.rendszereimhez h általában osztrák meg német üza-val járok ha van lehetőségem, magyart csak elvétve tankolok meg így volt a múltban is mert a határ közelében éltem M.o.-n
Dömpi (il dottore)2014-11-07 22:36:10 // 61067
én igazán nem! Most csendben figyelek.
Szerelőm javasolta, mert véleménye szerint MO-n nagyon száraz az üzemanyag.
Eddig én nem öntöttem bele 2T-t...kicsit a trabi jut eszembe róla, abba kellett az olaj tankoláskor, miután kivonták a 86-os benzint.
Egyenlőre hajlok afelé, hogy kipróbáljam.
Dömpi (il dottore)2014-11-07 22:29:04 // 61066
Jövő hét péntek dél körül a XIII. ker-ben az Alfadepó-tól egy sarokra megfelel?
Dömpi (il dottore)2014-11-07 22:24:46 // 61065
Most, hogy van normális LED helyzetjelzőm, kiszedtem a típusidegen LED-fényfüzért. Régebben tetszett, most meg már nem.
Ennyi.

(már korábban is ki akartam szedni, de ha kiszedtem volna, akkor a régi helyzetjelzővel hibát dobott volna a rendszer. Kellett a LED-sor, hogy legyen elég terhelés)
dev1662014-11-07 22:20:45 // 61064
"rail nyomás fordulatszámától és a befecskendezett mennyiségtől teljesen függetlenül adott állandó értéken van"
hát nincs.
dev1662014-11-07 22:18:35 // 61063
Pontosan megfigyeltem és naplóztam eddig minden lenti jelet és sosem volt a tankban 2T olaj. Jövő héten belekerül a 2T és pontot lehet tenni ennek a vitának a végére. vagy csökkennek a korrekciók, simul az alapjárat, vagy nem. Most egyszerűen nincs elég infónk, hogy ezt eldöntsük, mégis mindenki kardoskodik az igaza mellett minden alap nélkül write-only módban. erre írtam, h fárasztó...
dev1662014-11-07 22:14:44 // 61062
1 vagy több koszos és/vagy kopott injektornak jól érzékelhető jelei vannak egy igényesebb CR dízelen:
- a teljes befecskendezett mennyiséghez képest magas injektorkorrekciók alapjáraton főleg hidegen, de melegen is. fes/mes-sel olvasható
- remeg a kormány és a kasztni, a hangja sem jó
- ingadozik az alapjárat

akkor most mégis mi nem ellenőrizhető?
Piritu - 1.000.0002014-11-07 22:08:17 // 61061
A helyzet az, hogy a 2T a kenést hivatott javítani, hogy a CR rendszer ne kopjon annyira. Kétlem, hogy ez érezhető lenne a motor viselkedésén. Szerintem az sokkal inkább érezhető, hogy hosszú távon kiéghetett a korom belőle.
dev1662014-11-07 22:05:16 // 61060
ez már fárasztó... :))
mzo2014-11-07 21:45:31 // 61059
Én úgy tudom a rail nyomás fordulatszámától és a befecskendezett mennyiségtől teljesen függetlenül adott állandó értéken van. Szóval kvázi mindegy hogy pálya, vagy város nyomás szempontjából. De javítsatok ha rosszul tudom
.A 2T-t meg személy szerint gyagyaságnak tartom, soha sehol nem bizonyították tudományosan, hogy ez jó lenne a rendszernek. Egyszerű net legenda. Egyszer egy szerelővel beszéltem erről, aki mondta hogy jó a 2T. Mondtam oké, de hogy bizonyítod be hogy valóban jó? Hogy bizonyítod be hogy a 2T-től később romlik el a rendszerben bármi is mint nélküle? Sehogy. Ezek nem bizonyított dolgok. Csak a sztem meg az úgy érzem, meg úgy gondolom kategória.
Apámnak van pl egy Pug Partnere 2003-as még az első generációs common rendszerek egyike van benne. Soha nem volt benne soha 2T 11 éves autó több száz ezer km-errel és hibátlan a rail rendszere, sőt motorikusan is. És világ életében csak Magyar kúton volt tankolva az autó, sőt néha még metrós kúton is. Kellet a 2T? Nem, csak a szerencse hogy ne tankoljunk rossz helyen rossz nyálat.
mex862014-11-07 21:13:50 // 61058
nem tudom a 2T okozta-e vagy sem, de nálam nem placebo az biztos hogy javult az autó. nem csak én vettem észre az alapjárat ingát, és most valóban sima ismét.
pedig semmi mást nem tettem a kocsival csak tankoltam bele ittkint meg kapott 2T-t, nem azonnali volt a hatás azt is hozzá kell tegyem.
hogy mitől meg hogyan javult meg nemtudom, annyi helyen olvastam kinti fórumokon is, 2T olajam meg volt fölös gondoltam nem ártok vele.
amúgy az autó közelít a 3k km-hez, eddig 2 injektor volt cserélve benne tudomásom szerint legalábbis az utóbbi 8 évben (előtte meg még túl új volt cseréhez), ez ezeknél még jónak számit szal nem lenne csoda ha valamelyik másik a maradék 4ből feladná, de ittkint kapok cseredarabosan 110euroért bele másikat, cserélni sem ördöglakat szóval nem igazán vagyok ráparázva.

még hozzá tartozik a témához, sokszor előfordul injektorosok szerint hogy elég ultrahanggal tisztítani a spricceket és hozzák a formájukat, el tudom képzelni hogy van szer ami hat. (persze nem mindig)
amit még használtam anno az a dermedésgátló (mert beszoptam adalékolatlan gázolajjal télen, úton maradtam mert ledermedt) de azon kívül semmi, Alfákban nálam egyikkel sem volt injektor gond, előtte meg adagolóssal meg PD-vel jártam ott sem volt befecs gondom pedig nekem sosem volt 2k alatt futott autóm, viszont 3-4-5k-t futottak igen...

ma tankoltam megint egy telit, most nem kap 2T-t.
jövő hétvégén lesz egy 2x900km-es utam az említett autóval + utánfutóval rajta 2 motorral, visszafele meg 1-el szóval ha a 2T okozta esetleg a javulást és kellene még bele, akkor ismét xar lesz lehet... majd beszámolok
Zsunior2014-11-07 20:59:28 // 61057
Sziasztok! Nincs esetleg valakinek budapesten diagnosztika kábele, szoftvere 159/brera hibakódkiolvasáshoz? :) Megköszönném! :)
Piritu - 1.000.0002014-11-07 20:41:40 // 61056
Ezzel egyetértek.
Engem csak az izgat, hogy a konstans autópályázás mennyire viszi fel a rail nyomást. A turbónyomásom nagyságrenddel többször akad ki autópályán, mint a városban...
Erhard 242 (Pure Energy)2014-11-07 20:38:54 // 61055
jah én inkább ara értettem, hogy adott köbcentihez növelik évek óta...2000-2500 bár lassan nincs olyan fém ami kibírja hosszabb távon
Piritu - 1.000.0002014-11-07 20:35:35 // 61054
Apropó nyomás. Mikor lehet nagyobb, ha tartósan 160-at megyek (ekkor már ugye kell az erő is, nem véletlenül kér többet 100km-en) vagy a városi gyorsításokkor? Mert szerintem az országút 100-nál lehet a leglájtosabb.
Erhard 242 (Pure Energy)2014-11-07 20:33:47 // 61053
nem hát, nekem meg is halt a Masterba 160e-nél :))) a kiváló külföldi nyáltól
Erhard 242 (Pure Energy)2014-11-07 20:32:04 // 61052
egyet értek...ami elkophat az el is kopik...bármit tesznek bele..minél magasabb a nyomás annál jobban kopik a porlasztó
Piritu - 1.000.0002014-11-07 20:15:41 // 61051
Mit értesz az alatt, hogy "kritikus" ? Az szerintem teljesen normális, hogy az alkatrészek egy darabig jók, aztán elkopnak. Van ahol 100e alatt, van ahol később. Mint ahogy írod, ez jól összefüggésbe hozható a használati móddal. Ezt tudomásul kell venni. Amúgy jól érzékelhető dolgokról beszélünk, fel lehet készülni a cseréjükre, javításukra.
A másik lehetőség meg, hogy hiszünk a "szerekben" és hatnak. Esetleg úgy, hogy korábban jöhet a generál. HA 200-nál nulla a korrekció, adalékokkal mennyi, mennyivel jobb lenne?
Anno Peti írt egy jó blogot a 2T-ről. Jó és meggyőző érvekkel, felsorolva a lehetséges problémákat, buktatókat. Engem anno meggyőzött, de kitartottam. Aztán sokan "egyszerűsítettek" a dolgon és úgy használták, mert ugye mindig okosabbak vagyunk a tipp adóknál is...
Ekkor vette le a blogot Peti.
Piritu - 1.000.0002014-11-07 20:02:13 // 61050
Nem tudom, mit tettem, hogy autópályázónak tart itt mindenki :-))
Napi 2x5 km-t megyünk a melóba és vissza. Gyakorlatilag végig hideg motorral, MOL nyállal. (Ettől is halt meg a turbóm anno.)
Mondjuk az is igaz, hogy a Párducba 57-szer tankoltam külföldön a 200 összes alkalomból...
dev1662014-11-07 18:20:25 // 61048
pont erről van szó, hogy nyugati üzemanyag mellé nem kell semmilyen adalék, mert tiszta és jó a kenőképessége. Főleg ennek és az autópályás használatnak köszönheted az alacsony korrekciókat. ja és nem is az első 200ekm a kritikus, hanem a 2. és 3. :))
Piritu - 1.000.0002014-11-07 18:08:24 // 61047
Nem látom értelmét, sose öntöttem kocsiba. De mondhatom azt is, hogy a 156-om anno 200e km-nél is nulla korrekcióval ment. Szóval ennyire kell.
Dömpi (il dottore)2014-11-07 18:02:05 // 61046
és a 2T adagolásáról mi a véleményed?
Piritu - 1.000.0002014-11-07 17:59:27 // 61045
Nekem anno pont ettől dugult el a 156. Vagy 4800 km-nyi autópálya, igaz 135-el.
Piritu - 1.000.0002014-11-07 17:55:18 // 61044
Nekem anno a 156 1,9mjet-nél segített. Előtte nem ment a vas 180 fölé, utána hozta a formáját.
forrasr2014-11-07 17:21:18 // 61043
Én egy időben tettem tankolásonként(mostanában lusta voltam hozzá) 2-3deci 2T-t a nyálhoz, nem vettem észre sok mindent, igaz nem nagyon mérgezem hazai kútról az autót, osztrákhoz volt szokva aztán nehogy megsértődjön rám. Olyan autóba amiben már van dpf-nem merném beletenni, mert még olaj égetése nélkül is kényes a szerkezet, valószínű katalizátornak sem használ, bár van elég sok autó ami megeszik 2-3 deci olajat a motorolajból 1000km-en ami hozzávetőleg egy tankolásnyi 2T, így nézve nagy gond nem lehet. (elnézést a fotelfizikáért)
dev1662014-11-07 16:04:24 // 61042
akkor megvárod, míg 5 fölé mennek a korrekcióid és kiesel az ablakon a remegéstől? :)) Előbb-utóbb bekövetkezik. Ahogy írtam lent is, az importautók az élettartamuk felét lefutják külföldön hibátlan injektorokkal, itthon meg láss csodát mindegyikkel kisebb-nagyobb baj van 10-20ekm-en belül. Az első jelzés az enyhe remegés alapjáraton.
A JTD-kben használt Bosch injektorok, ha nem is nagyon, de azért érzékenyek az üzamanyagminőségre (szennyeződések, víz, kenőképesség), márpedig nálunk az csapnivaló a nyugati színvonalhoz képest.
David | Centocinquantanove2014-11-07 15:54:02 // 61041
Azt hiszem TC-s olajdoki írta anno régebben, hogy a 2T olajnak semmi hatása nincs ilyen pici menyiségben, legalábbis nincs ismert és igazolt hatása.
A matekba nem menjünk bele, lehet hogy késő van és én számolok rosszul, de kerek 70 literre számolva a 4 ezrelék az 2.8 decit jelent (0,28 liter)...
Én magam is ha józan paraszti ésszel belegondolok ez annyira pici mennyiség az egy tankra kivetítve, hogy egyszerűen nem tudom elképzelni mit tudna okozni odabent...
Valszeg semmit...
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak