Az egy kapcsoló vagy jumper azzal állítod hogy lambda szabájzás legyen vagy nem open loop closed loop ...stb de ezt már itt kiveséztük keress vissza Kizzo írt rólla sokat !
Neked kemény kontakthibáid vannak szerintem ! Én anno az összes körsarus csatlakozót átnéztem jobb oldalon is és bal oldalon is a bizti tábla felett !
Hát találtam megolvadt kábelt "rózsaszín gyujtás áram" is amit cseréltem !
Szóval sajnos a csoport csatik körsarusak és az hajlamos kitágulni ezeket egyenként összébb kel nyomogatni megreszelgetni ami oxidos mondjuk pl vékony kör reszelő és oxideltávolító spary ! Jó meló én végigcsináltam de működik is minden ! :) A víztartályokban motor és ablakmosó ott reed relé van benne amit egy mágnes kapcsol !
A mágnes az úszó szár tetejében van ez elszokta veszteni a mágnesességét azért jelez
de lehet lerakódott retek is ! Türelem munka de javítható !
A biztitáblán van az időzítő relé a belvillnek a másik a check kontrolnál passz de megnézem a rajzokon !
Tocsa2011-03-30 15:04:38 // 21
prooF_752010-11-06 22:44:56 // 20
Motronichoz nem kell szimulátor, egyszerűen át kell tenni open loop-ba (lambda jelet nem veszi figyelembe). Itt vannak a kapcsolódó korábbi hozzászólások. Itt meg egy kis képi segítség.
[k i z z o]2008-06-22 22:07:47 // 19
Hi,
a legtöbb benzin 91-es módban van. Ahogyan gyújtást ad, úgy szegényit.
Szerintem a legjobb a low octane closed loop. Azaz pin 27 GND és ennyi.
ha open loopban vagy és 95-el akkor lehet kisebb a lyukad, mivel ott több benzint adhat. nem korrigálja le az AFM jelét a lambdával. De szebb az égés ha van lambda. Ha lambda szabályozás van akkor mindenképp hezitál egy kicsit gyorsitáskor a gyári SW. Nem akar elégetlen benzint köpni a katalizátorba.
A high octane módnál nekem csak OMV 100 benzinnel + toluollal nem csörgött a régi motorom.
Lambda nélkül nekem nem igen lehetett szép gyertyaképet beállitani.
Apropo, az AFM -edben van CO poti? Ha nincs akkor open loopban hamar hibakódos lesz, és a CO d az egekbe száll. A CO potis AFM ben van egy 2k helipot. Alap esetben 2.5v ra kell az alapjárati COt allitani neki az 5-ös lábon. Csatoltam.
Ha nincs benne helipot, a helye ben van. Beleforrasztasz egy drágább helipotot, a tekerőjének pedig egy lyukat szigetelve. De jobb lenne ha nincs potid akkor egy potis AFM legalább fedelet szerezni.
a legtöbb benzin 91-es módban van. Ahogyan gyújtást ad, úgy szegényit.
Szerintem a legjobb a low octane closed loop. Azaz pin 27 GND és ennyi.
ha open loopban vagy és 95-el akkor lehet kisebb a lyukad, mivel ott több benzint adhat. nem korrigálja le az AFM jelét a lambdával. De szebb az égés ha van lambda. Ha lambda szabályozás van akkor mindenképp hezitál egy kicsit gyorsitáskor a gyári SW. Nem akar elégetlen benzint köpni a katalizátorba.
A high octane módnál nekem csak OMV 100 benzinnel + toluollal nem csörgött a régi motorom.
Lambda nélkül nekem nem igen lehetett szép gyertyaképet beállitani.
Apropo, az AFM -edben van CO poti? Ha nincs akkor open loopban hamar hibakódos lesz, és a CO d az egekbe száll. A CO potis AFM ben van egy 2k helipot. Alap esetben 2.5v ra kell az alapjárati COt allitani neki az 5-ös lábon. Csatoltam.
Ha nincs benne helipot, a helye ben van. Beleforrasztasz egy drágább helipotot, a tekerőjének pedig egy lyukat szigetelve. De jobb lenne ha nincs potid akkor egy potis AFM legalább fedelet szerezni.
Tom5552008-06-22 21:22:52 // 18
szia!
Irtad a 91 és a 97 es octan módot, de mi az eset ha 95 re van állitava. (cloosed loop esetén 85-87 es láb, open esetében 86-87 es). Ebbe z esetben hogyan alakul az előgyujtás és a keverék minősége?
Én a délutánt teszteléssel töltöttem(környéken lakók örültek:) és valahogy ugy érzem (lehet csak bebeszélem magamnak) mintha a 2500 rpm körüli lyuk amitartott ugy 2800 rpm ig kigyorsításkor az jobb lett majdnem eltünt. Nekem ami alapba volt benn az cloosed loop 95 octan-ra
most amit bennhagytam az open loop 95 octan-ra. Kiprobáltam azt is amikor 97 open de az nem az igazi, volt hogy becsörgött durván..
Irtad a 91 és a 97 es octan módot, de mi az eset ha 95 re van állitava. (cloosed loop esetén 85-87 es láb, open esetében 86-87 es). Ebbe z esetben hogyan alakul az előgyujtás és a keverék minősége?
Én a délutánt teszteléssel töltöttem(környéken lakók örültek:) és valahogy ugy érzem (lehet csak bebeszélem magamnak) mintha a 2500 rpm körüli lyuk amitartott ugy 2800 rpm ig kigyorsításkor az jobb lett majdnem eltünt. Nekem ami alapba volt benn az cloosed loop 95 octan-ra
most amit bennhagytam az open loop 95 octan-ra. Kiprobáltam azt is amikor 97 open de az nem az igazi, volt hogy becsörgött durván..
Tom5552008-06-22 15:42:44 // 17
szoval ez szerint ha semmi nincs bedugva akkor open loop és 97 oktán
Robi2008-06-22 15:32:21 // 16
A 95-ös a high octane, a low octane a 91-es. Szóval semmiképp nem kell drága benyát tankolnod. Pontosabban kell, mert minden benzin gecidrága... :(
Az open loop pedig annyit tesz, hogy leszarja a lambda-szonda jelét. Ha van jól működő lambda-szondád, akkor tedd inkább closed loop-ba. (Remélem, nem kevertem össze az open/closed loop-ot, ha mégis összekevertem, akkor majd Kizzo kijavít. :))
Az open loop pedig annyit tesz, hogy leszarja a lambda-szonda jelét. Ha van jól működő lambda-szondád, akkor tedd inkább closed loop-ba. (Remélem, nem kevertem össze az open/closed loop-ot, ha mégis összekevertem, akkor majd Kizzo kijavít. :))
Tom5552008-06-22 13:58:06 // 15
:D
Ja amugy meg rájöttem hogy utánakell olvasnom mielőtt kérdezek. Mert ugy amit irtam az szabályozza az open loop/cloosed loop funkciót meg az oktánszám miatt is van jelentősége. Nekem egy sárga "relé" van benn de most hogy szétszedtem látom ám hogy nem is relé csak van benn egy vezeték ami áthidalja a kivezetési pontkat(nálam a 85 ös meg a 87 es lábat). Ez a leirás szerint cloosed loop, 95 ös ólmozatlan benya katalizátoros kocsihoz. Nekem meg nincs benne kat. +Jó lenne továbbra is az olcsobb 95 öst tankolni. Erre megoldás a piros "relé" ami a 86 os és 87 es lábat köti össze. csak ez nem cloosed hanem open loop.
CSak nem tom van e jelentősebb hátránya az open loopnak. Halottam hogy romlik a Co de azt az AFM en lehet állitani nem? Meg az zöldkártyánál jelentős vagy nem?:)
egyéb hátrány(fogyasztás ilyesmi)?
Ja amugy meg rájöttem hogy utánakell olvasnom mielőtt kérdezek. Mert ugy amit irtam az szabályozza az open loop/cloosed loop funkciót meg az oktánszám miatt is van jelentősége. Nekem egy sárga "relé" van benn de most hogy szétszedtem látom ám hogy nem is relé csak van benn egy vezeték ami áthidalja a kivezetési pontkat(nálam a 85 ös meg a 87 es lábat). Ez a leirás szerint cloosed loop, 95 ös ólmozatlan benya katalizátoros kocsihoz. Nekem meg nincs benne kat. +Jó lenne továbbra is az olcsobb 95 öst tankolni. Erre megoldás a piros "relé" ami a 86 os és 87 es lábat köti össze. csak ez nem cloosed hanem open loop.
CSak nem tom van e jelentősebb hátránya az open loopnak. Halottam hogy romlik a Co de azt az AFM en lehet állitani nem? Meg az zöldkártyánál jelentős vagy nem?:)
egyéb hátrány(fogyasztás ilyesmi)?
Tocsa2008-04-23 23:09:38 // 14
Robi az a bizonyos állítási lehetőség az openloop vagy closed loop a taposó alatt van a kompúternél egy relének álcázott átkötés relé foglalatban legalábbis nekem! :)
HA már mondták akkor bocs. :)
De te inkább maradj a mechanikánál aaz elektromosságot meg bízd elektromos emberre! :DD
HA már mondták akkor bocs. :)
De te inkább maradj a mechanikánál aaz elektromosságot meg bízd elektromos emberre! :DD
Robi2008-04-23 19:27:03 // 13
Nálam nem lesz ilyen, mert open loop-ba rakom a rohadékot. :) Egy hibaforrással kevesebb. 6-os alapjárati CO-m van, szóval nem hiszem, hogy túl sokat ér az a lambda-szonda.
[k i z z o]2008-04-23 17:50:25 // 12
Egyszerubb ha az ECU laban nezed meg a jeleket, hogy ki hova megy. Itten tudsz open / closed loopbol valasztani, meg hi / low octane modot.
Help: n.c not connected / nincs csatlakoztatva, levegoben lóg:)
27 lambda on(gnd)/off(n.c.) purple/white
10 octane low(gnd)/high(n.c.) purple/black
11 'config'
15 extra settings Resistor purple / gyujtasi idoket lehet vele allitani, szart sem ér.
Pin 11
1.6IE/1.8IE select: 1.6 / 1.8
TS select: alfa 75 (n.c.)/ alfa 164 (gnd)
V6 select: auto (n.c.) / manual (gnd)
Help: n.c not connected / nincs csatlakoztatva, levegoben lóg:)
27 lambda on(gnd)/off(n.c.) purple/white
10 octane low(gnd)/high(n.c.) purple/black
11 'config'
15 extra settings Resistor purple / gyujtasi idoket lehet vele allitani, szart sem ér.
Pin 11
1.6IE/1.8IE select: 1.6 / 1.8
TS select: alfa 75 (n.c.)/ alfa 164 (gnd)
V6 select: auto (n.c.) / manual (gnd)
Robi2008-04-23 12:59:45 // 11
Konkrétumokra lenne szükségem, eddig nekem is megy, meg az ötéves óvodásnak is. :))
Igazából a 23-as csatlakozó konkrét lábkiosztása kellene, meg hogy ott mit hova kössek. Meg persze a kódtáblázat.
Egyébként ugyanez a problémám a 26-os csatalkozóval is, amivel az open loop / closed loop / high octane / low octane üzemmódot lehet átállítani.
Igazából a 23-as csatlakozó konkrét lábkiosztása kellene, meg hogy ott mit hova kössek. Meg persze a kódtáblázat.
Egyébként ugyanez a problémám a 26-os csatalkozóval is, amivel az open loop / closed loop / high octane / low octane üzemmódot lehet átállítani.
Robi2008-04-23 11:07:02 // 10
75 TS motronicjának hogyan lehet kivillogtatni a hibakódjait?
Egyébként gyakorlatban hogyan lehet open loop-ra állítani a motronicot? Ki van valahova vezetve a 27-es láb?
Egyébként gyakorlatban hogyan lehet open loop-ra állítani a motronicot? Ki van valahova vezetve a 27-es láb?
[k i z z o]2008-04-22 23:49:42 // 9
Hi,
ML4.1 -en nem tudsz gyujtast allitani, ha csak nem rakod alrebb a Jeladot, vagy atirod a gyujtas MAP - eket.
Az AFM akkora hibat nem okozhat, hogy ne ugorjon a gép, főleg ha jót raktatok bele. Az AFM szama alapjan vannak a rugoik bekalibrálva gyárilag. Ha igen laza, akkor lehet, hogy sokat kap amikor leleped. De ezen tudsz orvosolni, pl. erosited 2-5 rugot, es latni kell az eredmenyt. Lambda szabalyozasod OK? Merj ra a lambda szenzorra. Vagy tedd at open loopba - korabban leirtam hogyan kell, akkor ki lehet iktatni a szabalyozast.
A szivod mennyire van megkopva? Szép hegyes tengely sem megy. De kb. 10LE minuszt hozhat, + hangos a szivo vezerles ha elkopik. Jelre lett téve? Nem rossz csészével raktad össze? A kipofogo jelen van? Szivovariator mukodik? Ha nem megy a szivovariator az kb. -15 fok összenyitás hiány akkor amikor kellene mennie / attol fugg mekkora variator van rajta fenn. Nezd meg nyomogat e a kicsike pöcök a szivivariatorra az elektromagnes belselyében / alapjáraton kapcsold be direkt 12V -ot adva az elektromagnesre - neki kell állni hömbölögni a motornak ha a szivo elobbre rakja magat 15fok vezérmű szöggel. Ha ez nincs akkor nincs olajnyomás a variátoron / variátorban valami beszorult -- szét kell szedni. Ha diret 12v -ra kapcsol de gázfröccsre nem akkor 2. rele a fronton azt hiszem a variator vezérlés azt nézd meg, a tetejében bizti van / ki szokott menni. Ha a relén van behuzójel akkor relé pogácsa, ha nincs akkor Motronic 31labon nezd meg ad e alacsonyat / active low /. Ha nem akkor Motronic IC S450 / szerintem ezt te vágod / 9 -es lábán kell jelet mérni, ha ott nincs akkor az S450 bemeneti pontja a 4-es lába a mi a 8051 P3.5 rol jon.
Szoval ha a tengely a helyén van / nem tul kopott / variator OK, AFM is OK, akkor benzinnyomás lehet - 2.8bar lehuzott vakuumcsövel - vagy nincs kakao a motorodban / nincs elég kompresszio. Milyen dugo hüvely lett belerakva? Mértél kompressziót?
Lehet lambda szabályozás is. Érdemes open loopban megnézni / ECM 27-es láb felemel testről stb. / hogyan viselkedik, mielott beleesel egy lambda csere dologba. + mérd meg a lambda jelet 150mV - 950mV között kell lennie meleg motornál / vigyázz alapjáraton a nem fütött szonda visszahül egy idő után / szükül kb. 320 - 700mV -ra.
ha szar a lambdád, folyamatosan elveszi tőle az anyagot. Ha nem sajnálod a motorod:) akkor érdemes megküldeni 65 fokos motor höm. alatt akkor még open loopban megy a lambda szab. ha jobban megy akkor lehet lambda.
+ AFM -et cseréltél, a beszivott levego termisztor jele rendben van? A motor hom. szenzor jelét is érdemes megnézni. Ha szakadt akkor szegényit / ha zárlatos féle akkor dúsit.
Hibakod a Motronicban / érdemes lenne kivillogtatni.
Most nincs több ötletem, irj mire jutottál. Hétvégén lesz dolgod.
kizzo
ML4.1 -en nem tudsz gyujtast allitani, ha csak nem rakod alrebb a Jeladot, vagy atirod a gyujtas MAP - eket.
Az AFM akkora hibat nem okozhat, hogy ne ugorjon a gép, főleg ha jót raktatok bele. Az AFM szama alapjan vannak a rugoik bekalibrálva gyárilag. Ha igen laza, akkor lehet, hogy sokat kap amikor leleped. De ezen tudsz orvosolni, pl. erosited 2-5 rugot, es latni kell az eredmenyt. Lambda szabalyozasod OK? Merj ra a lambda szenzorra. Vagy tedd at open loopba - korabban leirtam hogyan kell, akkor ki lehet iktatni a szabalyozast.
A szivod mennyire van megkopva? Szép hegyes tengely sem megy. De kb. 10LE minuszt hozhat, + hangos a szivo vezerles ha elkopik. Jelre lett téve? Nem rossz csészével raktad össze? A kipofogo jelen van? Szivovariator mukodik? Ha nem megy a szivovariator az kb. -15 fok összenyitás hiány akkor amikor kellene mennie / attol fugg mekkora variator van rajta fenn. Nezd meg nyomogat e a kicsike pöcök a szivivariatorra az elektromagnes belselyében / alapjáraton kapcsold be direkt 12V -ot adva az elektromagnesre - neki kell állni hömbölögni a motornak ha a szivo elobbre rakja magat 15fok vezérmű szöggel. Ha ez nincs akkor nincs olajnyomás a variátoron / variátorban valami beszorult -- szét kell szedni. Ha diret 12v -ra kapcsol de gázfröccsre nem akkor 2. rele a fronton azt hiszem a variator vezérlés azt nézd meg, a tetejében bizti van / ki szokott menni. Ha a relén van behuzójel akkor relé pogácsa, ha nincs akkor Motronic 31labon nezd meg ad e alacsonyat / active low /. Ha nem akkor Motronic IC S450 / szerintem ezt te vágod / 9 -es lábán kell jelet mérni, ha ott nincs akkor az S450 bemeneti pontja a 4-es lába a mi a 8051 P3.5 rol jon.
Szoval ha a tengely a helyén van / nem tul kopott / variator OK, AFM is OK, akkor benzinnyomás lehet - 2.8bar lehuzott vakuumcsövel - vagy nincs kakao a motorodban / nincs elég kompresszio. Milyen dugo hüvely lett belerakva? Mértél kompressziót?
Lehet lambda szabályozás is. Érdemes open loopban megnézni / ECM 27-es láb felemel testről stb. / hogyan viselkedik, mielott beleesel egy lambda csere dologba. + mérd meg a lambda jelet 150mV - 950mV között kell lennie meleg motornál / vigyázz alapjáraton a nem fütött szonda visszahül egy idő után / szükül kb. 320 - 700mV -ra.
ha szar a lambdád, folyamatosan elveszi tőle az anyagot. Ha nem sajnálod a motorod:) akkor érdemes megküldeni 65 fokos motor höm. alatt akkor még open loopban megy a lambda szab. ha jobban megy akkor lehet lambda.
+ AFM -et cseréltél, a beszivott levego termisztor jele rendben van? A motor hom. szenzor jelét is érdemes megnézni. Ha szakadt akkor szegényit / ha zárlatos féle akkor dúsit.
Hibakod a Motronicban / érdemes lenne kivillogtatni.
Most nincs több ötletem, irj mire jutottál. Hétvégén lesz dolgod.
kizzo
[k i z z o]2007-10-11 22:52:42 // 8
Hi,
a golde lodge mér régen élte fénykorát. Nekem is vannak muzeumi lodge -aim, azokkal még mindig szépen menne, de a maiakat el kell felejteni.
NGK-ból meg nem mindegy milyet vesztek. Az alfa égéstér nem szereti a magas középelektródás gyertyákat sem a nord sem a TS
Pl. a Nord hengerfejben és a TSben is a lodge ha be van hajtva akkor a központi.elektróda egy vonalban van az égéstér felső rádiuszával. Ilyen a B7ES is.
Tocsa a TS azért kopogott mert nem optimális helyen gyújtotta meg a 2 szikra a keveréket, azaz a lágfront nem optimálisan terjedt az égéstérben. tuti valami nagy mamlasz gyertyát csavartál bele.
Azaz pl. nord esetén NGK B7ES -el kell gondolkodni ami nem védett elektródás, azaz nem áll ki a középső elektróda a gyertyából. én B8EGV -ket használok, igaz 20e -ként kell cserélni, de tuti. A legjobb a BPR7EIX iridium lenne elektróda oldalon, de az is védett + ellenállás van benne.
EGEV:
Az NGK gyertyától semmi baja nem lehet a TS nek sem, szépen kell járnia.
USA alfás ismerőseim messziről kerülik a golden lodget.
Tocsa, a pulzálást az AFM-en a nem tökéletes égés okozza , azaz szerintem sokat kap, vagy valamelyik tengelyed retardált. Azaz szerintem az AFMnek semmi baja. A moror szivogatja.
A lambda jel melegen kb. 250mV és 850-900mV között periodikusan változik, igazából szkóppal szoktam nézni. De a középértéke 500mV a Lambda=1 értékhez.
Neten keress rá: narrow band oxigen sensor operation - lesznek szkópképek, meg mindenféle csudajó:)
Ilyenkor 14,7:1 a levegő benzin arány. Azt meg lehetne nézni, hogy kiveszed a motronicot open loop - bol - pin 27 felveszed GNDről, és közbe méred a lambda jelet, hogy amikor hezitál akkor mi van. Szerintem dus lesz abbol amit leirtál meg ahogyan a gyertyáifd kinéznek. Sztem 3-4 fogat feszits az AFM-en, meg mindenképp szerezz normális gyertyákat. El is szegényitheted az AFM-el csak hogy tudd szegény lett, és ha nem hezitál csak egyszerüen nem megy akkor látszik dús volt.
oxigénszenzor elméleti feszültség értékei:
tocsa, csakis nagyimpedanciás fejjel mérd, mert leterheled a kicsikét, min Zbe 200kohm. Azaz pl. egy tuti digit multival.
ugyis szereted magad +rázatni, épits egy AFM monitort:
http://www.ggimages.com/rx7/afmon.html
Ha az AFM ok és a gyújtás is ott van akkor még hugyozhat vmelyik injektorod - na ne drasztikusra gondolj, csak kicsit később zár le - vagy a benzinnyomás NOK. Kis fordulaton a több benzinből sok marad a hengerben, és azzal nem bír. Bezabál.
Nato, a Lodget nem kell válogatni, mivel gyárilag asszimetrikus gyertya azaza nem egyenlőek a pólustávolságok a központi elektródától. Azaz mint minden többpólusú gyertya ott üt át ahol legkisebb a távolság majd ha fogy akkor megy a másikra.
a golde lodge mér régen élte fénykorát. Nekem is vannak muzeumi lodge -aim, azokkal még mindig szépen menne, de a maiakat el kell felejteni.
NGK-ból meg nem mindegy milyet vesztek. Az alfa égéstér nem szereti a magas középelektródás gyertyákat sem a nord sem a TS
Pl. a Nord hengerfejben és a TSben is a lodge ha be van hajtva akkor a központi.elektróda egy vonalban van az égéstér felső rádiuszával. Ilyen a B7ES is.
Tocsa a TS azért kopogott mert nem optimális helyen gyújtotta meg a 2 szikra a keveréket, azaz a lágfront nem optimálisan terjedt az égéstérben. tuti valami nagy mamlasz gyertyát csavartál bele.
Azaz pl. nord esetén NGK B7ES -el kell gondolkodni ami nem védett elektródás, azaz nem áll ki a középső elektróda a gyertyából. én B8EGV -ket használok, igaz 20e -ként kell cserélni, de tuti. A legjobb a BPR7EIX iridium lenne elektróda oldalon, de az is védett + ellenállás van benne.
EGEV:
Az NGK gyertyától semmi baja nem lehet a TS nek sem, szépen kell járnia.
USA alfás ismerőseim messziről kerülik a golden lodget.
Tocsa, a pulzálást az AFM-en a nem tökéletes égés okozza , azaz szerintem sokat kap, vagy valamelyik tengelyed retardált. Azaz szerintem az AFMnek semmi baja. A moror szivogatja.
A lambda jel melegen kb. 250mV és 850-900mV között periodikusan változik, igazából szkóppal szoktam nézni. De a középértéke 500mV a Lambda=1 értékhez.
Neten keress rá: narrow band oxigen sensor operation - lesznek szkópképek, meg mindenféle csudajó:)
Ilyenkor 14,7:1 a levegő benzin arány. Azt meg lehetne nézni, hogy kiveszed a motronicot open loop - bol - pin 27 felveszed GNDről, és közbe méred a lambda jelet, hogy amikor hezitál akkor mi van. Szerintem dus lesz abbol amit leirtál meg ahogyan a gyertyáifd kinéznek. Sztem 3-4 fogat feszits az AFM-en, meg mindenképp szerezz normális gyertyákat. El is szegényitheted az AFM-el csak hogy tudd szegény lett, és ha nem hezitál csak egyszerüen nem megy akkor látszik dús volt.
oxigénszenzor elméleti feszültség értékei:
tocsa, csakis nagyimpedanciás fejjel mérd, mert leterheled a kicsikét, min Zbe 200kohm. Azaz pl. egy tuti digit multival.
ugyis szereted magad +rázatni, épits egy AFM monitort:
http://www.ggimages.com/rx7/afmon.html
Ha az AFM ok és a gyújtás is ott van akkor még hugyozhat vmelyik injektorod - na ne drasztikusra gondolj, csak kicsit később zár le - vagy a benzinnyomás NOK. Kis fordulaton a több benzinből sok marad a hengerben, és azzal nem bír. Bezabál.
Nato, a Lodget nem kell válogatni, mivel gyárilag asszimetrikus gyertya azaza nem egyenlőek a pólustávolságok a központi elektródától. Azaz mint minden többpólusú gyertya ott üt át ahol legkisebb a távolság majd ha fogy akkor megy a másikra.
[k i z z o]2007-05-07 17:56:29 // 7
Hi,
ezeknek keverék képzési algoritmusoknál van szerepe.
Open loop amikor a kipufogógáz oxigéntartalma nincs figyelembe véve, azaz nem figyelünk a tökéletes égés meglétére. Feltételezzük, hogy lambda 1 --14.7 levegő 1 benzin - értékkel ég el minden.
Motorvezérlő ekkor nem szabályozott módban van, azaz nincs kipufogó oldalról visszacsatolás.
Closed loop módban a Lambda 1 értékre törekszünk, üzemanyag ill. gyújtásoldali beavatkozással. A visszacsatolt jel a Lambda szenzor kimenete amely mai autóknál Euro 4-ig igen - nem állapotra vezethető vissza, azaz ha elégetlen szénhidrogének vannak a kipufogógázban akkor mivel az oigéntartalma kicsi, üanyagot vesz el a rendszer, ill. próbálja előbb begyújtani kopogáshatárig,,, ha ha szegény a keverék akkor dúsit. Stb.
Szóval azért closed loop, mivel részterhelési szakaszokban mindig arra törekszik, hogy az üzemanyag tökéletesen elégjen. És ez egy closed - zárt - loop - hurok - azaz van visszcsatolás arról, hogy mit csinál a balkéz a befecskendező pl. Teljes terhelésen persze a closed loopos rendszert is kingedik open loopba, kivéve pár EURO4.
Igaz ez elég primitiv, Euro5 esetén már UEGO szenzokat alkalmaznak, amely pontosan megmondja a kipuff. gáz oxigéntartalmát, mig a lambda - cirkónium sensor - igen meredeken válszol az O2 tartalomra - ezért mondtam igen -- nem szabályzás. Mig az UEGO lineáris szabályzást enged meg, és finomabb felbontásban lehet beavatkozni a befecskendezési időkbe pl.
Vagy nincs is kipufogógáz figyelés pl. az új EURO5 Renault DCi -n ami 2008 -ban jelenik meg. Ott már rájöttek valamire:)
Azaz, ha open loopban van pl. a Motronic akkor meg lehet etetni manuálisan - katalizátort ki kell venni! . Ha closed loop akkor ugyis visszabeszél, törekszik az ideálisra.
kizzo
Robi2007-05-07 10:07:11 // 6
Konkrétan mit jelent ez az "open loop" és "closed loop"?
[k i z z o]2007-04-25 22:22:23 // 5
Hi,
Új AFM -re ne gyűjts, bontani kell egy jót. Viszed a multiméteredet, leveszed a kégszűrőházat tudod nyitogatni, most ár tudod hol kell ellenállást mérni, és találni fogsz egy OK AFM -et. Megméred a totál pályaellenállást, a csuszka leosztott nem e ingadozik, meg a beszivott levegő hőmérségletet adó termisztort.
Megveszed, megtisztitod, aztán tuti vagy.
Hozatni kell olaszból vakami tuti AR155 2000TS -ét. Abban találod a legrégebbit, meg ott van pénz korrekt szervizre, ha kell kicseréltette az olasz:)
Ezek az AFM -ek is OK- k. 0 280 202 202, 0 280 202 208, 0 280 202 213 Az utobbi kettöben nincsen CO poti, azaz open loopban nem tudod jaratni, de a tied fedelét át lehet rá forrasztani potistól, nekem is ilyen van, szépen meg tudod csinálni, és akkor 110 %-os a cucc.
Gyertyát gondold meg, 8db -nál nem hibázhatsz:) Mindenképp NGK, ha elfér, menet OK, B7ES OK. Próbáld ki, ha kiég / 8*700 5600 HUF, unix stb. Ebay -en olcsóbb / akkor beválik, és legközelebb a jézuskának odairod hogy B8EG:) De a B7ES is van olyan jó mint a Lodge.
Gyertyakábelnél, meg Janmor OK, amint irtam USA szilikon. Nézz kispolski szettet, komolyan. Olcsó, szilikon, jól össze lehet hozni. Gyári gyújtásnál örök darab lehet. Nekem már 3 szett Champion elégett:)
kizzo
[k i z z o]2007-04-16 23:19:56 // 4
Hi,
ha van lambda szonda meg Potis is az AFM -ben az normális.
A Motronic ML4.1 nek a köv. üzemállapotai vannak:
1. Lambda fitted - low octane
2. Lambda fitted - high octane
3. Lambda not fitted - low octane
4. lambda fitted - high octane
Ezt a Motronic melletti relé kinézetű S30 poziciójú config "doboz"adja meg.
Ez a doboz a Motronic egyes lábait hivatt kivezetni, és maga belül egy négypólus, ide oda kötött dolgokkal.
A kihozott lábak ide, a pin 10,11,15,27. ezek mind digitális bemenetek a Motronicnak, azaz egyes üzemállapotok itt vannak bekódolva. Neked ha van rajta kat. akkor closed loopos, azaz Lambda fitted - ilyenkor nem veszi figyelembe az AFM poti értékeit, és Lambda =1 értékre törekszik a mért kipufogógáz oxigéntartalom alpján - tehát pin 27 GND lambda ON, pin 10 lehet GND = low octane vagy Open = high RON>= 98 octane a használt oktánfaktortól függően.
Azaz teheted te Open loopba is és kézzel állitod be az alapjárati CO-t.
De a configtól biztos nem fullad be:) Az inkább AFM, vagy valamelyik injektor, vagy falsot szív, szikra, stb.
Az, hogy mitöl fullad be a motor sok minden lehet. Mikor csinálja? Hidegen, melegen, terhelve, kisgázzal stb. Vagy amikor leléped 2000 -nél?
Kéne rajta egy lambda szabályzás jelet mérni, falsot ne szivjon sehol, azt sem ártana átnézni. Sehol egy szisszenés az AFM után:)
Az AFM -nek a fedelét nyugodtan vedd le, nézd meg a szénpályát, tisztisd meg, és zárd vissza. Amit korábban irtál, az AFM ed nem gyári stb. Az AFM -et nagyon el kell ahhoz gyengiteni, hogy bekajáljon.
Milyenek a gyertyáid? Mármint gyertyakép.
kizzo
[k i z z o]2007-04-14 17:50:09 // 3
Hi,
gondolom Lambda szondás, nem open loop - os a TS.
Igy, hogy lehet a CO -ja rossz? Ha lambdas akkor nezzd meg a lambda szabályozását.
Ha open loopos üzemben van a Motronic akkor elvileg CO potis légtömegáram mérő van rajta. Ez a poti gyarilag 2.5V ra van állitva, az AFM pin5 az idle mixture output. Ha pl. 2V fesz. allitasz be, akkor a CO csökken. Se csak addig tekerd lefelé amig a motor "begin to hunt" azaz nekiáll szabálytalanul járni. 1V alá ne menj, és mindig nézz gyertyaképet.
Ja, Alexis oldalán jó cuccok vannak, találsz méf .bin file -kat a Yahoo Groups Alfa 75 files szekciójában is. Ott van fent egy diassemblált TS is:)
[k i z z o]2007-04-08 01:33:27 // 2
Hi,
Regisztráltam az Amoren, úgyérzem 1-2 mondatot illene az autóról írnom, mivel már mindelféle gyereknek el lett az autó + motorja keresztelve:)
A motor egy 1984 -es alfa 90 blokk és nem 1.8iE hanem egy 2.0iE 2M hengerfejjel. Ez volt a donor, még 2001 -ben vettem, aluminium árban, elektronika, illetve mindenféle cullang nélkül.
A felujított lomis motor beépitésre került az autóba, ami eredetileg egy 1.6iE. Az eredeti 1.6iE Motronic Open loopban hajtotta a 2.0iE motort, persze a MAP-ek többségét modositottam. Nem ment rosszul, de azért csak gyári 128HP. / appr. 186NM
A jelenlegi motor 2007 Jan. - ban készült el - épitődött be - , mintegy 2 éves munka illetve pénzgyűjtési akció után, mivel a kaszni 2006-ban már elkészült. és megkapta az általatok nem igen kedvelt színt:) A kasznimat aműgy nem leszólni:) Bár helyenként nekem is vannak gondjaim vele, de saját LEGO + minden műanyagos munka saját + saját előkészítés festésre + saját színválasztás:) Nekem tetszik, bár tisztán tartás szempontjából egy általatok is emlitett finom ezüst Suzi igénytelenebb állat. ja, és társamnak van egy KA- ja, majdnem bejött a FORD -os comment:)
Szóval a motor egy 2.0iE 2M és nem 1.8iE.
A donor hengerfejet 2005 -ben hoztam Schulek Béla barátomtól, miután elég infom volt arról, hogy szakszerűen egy 2.0 nord motort hogyan kell tuningolni, milyen motormanagement kell hozzá, mennyire megbízható, na meg HOW MUCH:) A mechanikai tuning ügyében rengeteg infot gyüjtöttem, sok hozzáértő emberrel beszéltem, pl. Jim Kartalamakis, aki ezen motoroknak legnagyobb tuner- je, voltak számaim olasz motorépítő cégektől (méretek, szelep diam.stb.).Na meg motormanagement ügyben is igyekeztem odafigyelni, okositottam magam Weber Alpha, Motec, stb. cuccokból, amit lehetett, HW, SW. Na meg fél évig diassembláltam a Motronic kódot, több kevesebb sikerrel.
Ugyanakkor azért nem lett 3.0 V6 amint ezt irtátok - miért nem csináltam turbo EVO - t stb., mivel álmom egy monoblokk GTAm 245BHP /8000RPM - ami elérhetetlen - gondoltam a 2.0 Nord -ból lehet valami hasonlót csinálni.
És sokan csináltak is. úgyhogy gondoltam hajrá...
Szóval a hengerfejet kis kezemmel fél évig faragtam csatornaügyileg. Ebben benne vannak a közbenső szivócsövek, minden a pillangó után a szíváselosztó 4db kimeneti csöve is. Ja, és nem polirozott, cak kivülről mert az már nem divat:) Valamint nem folyik olyan jól.
Ezek után került bele 4db 46mm BMW gyári 735i szívószelep, + gyári új Alfa kipufogószelepek - ez az ideális viszony a GTAm-ben is 46/40. v. 46/38
Persze mindez spéci szelepvezetőkkel - 9mm helyett 8mm.
Készült rá egy GTAm másolat kipufógórendszer ami nem végig 60-as, hanem
leömlő 38, 1. gyűjtőcső 2x 45, majd végig 60. A hengerfej füleket - macifülek - kb. 2 hónapig csináltam rá, meg a többi összekötő talpat is, 12-es KO33 - ból, rendesen levett fizikailag:) A csövezést pesten Janóék hajtották rá 1 nap alatt - megvártam, a rendszerrel a kocsiban jöttem haza és itthon hegesztettük össze AWI -val, mivel nekik nincs.
A szeleprugók Kent VS42 -k, a rugótányérok made in TITAN.
Vezérműtengely ügyileg sok kört futottam, volt benne már egy pár CB. KENT na meg jó magyar Szuromi is - volt egy jó profilja de azt a vas eltörte 300e kárt okozva a kész motoron.
Amikor a hengerfej elkészült akkor került a kocsi Schulek Béla barátomhoz akivel a hengerfejet egybehegesztettük a blokkal:)
Kapott új kartert, főtengelyt, grammozott golyószórt hajtókarokat, erősített vezérmű hajtást, ASSO 7003 dugókat, hüvelyt, Spesso tömítést, na meg a hengerfejet. Így van benne 12:1 sürítés.
Marek irta, hogy 16L eszik, meg 170LE. Ja. Városban 11L elég neki kocsikázva, FASZT and Furious módban biztos fal 16-ot, jobbláb függő. Igaz, csak kb 170LE, de így most autózható, jó vele akár munkába is menni. Első összerakásakor tudott szerintem többet is sokkal, de 4000 alatt 1 tuning zsiga leverte, utána viszont halálosztó volt, magyarán 2-ben 70 körül indult meg, igaz 120-ig füvet nyírt alatta azonban tetveskedett. Amolyan pályamotor lett belöle, a garázsba alig akart bekapatni.
A motor határai nagytengellyel + benzinnel 205 -220 LE. Azaz most kisebb tengellyel fut - Colombo Bariani 47, 290deg 11mm, de igen jól vezethető. És ez fontos.
Azóta már van benne 4db Renault F3000 46 -os szelep, mivel a szuromi tengely törése a BMW -ket a hengerfej 1 részével együtt lerendezte. Az F3000 szelep nem lyukas, így elvileg +0.5 öt hozott a süritésen.
A CDI multispark gyújtást a sürítés miatt építettem, 110mJ / szikra x 3 - fordulaton.
Na meg a potik:)
A motorvezérlésnek 2 fő üzemállapota van. 1. normál, pénzemhez illő, 2. CHIP ON, MAP -ot vált, zabál, és jöhetnek akár a potik is:) A motorvezérlés mihelyt átáll általam tuned módnak hívott tartamra, aktiválja a befecskendezés módostót azon túl, hogy a Motronic is dolgozik rendesen. A befecskendezés modosító - saját védett szabadalom, 1év fejlesztés :) - a motor terhelésétől, pilóta gáztiprási hajlamából, fordulattól függöen változtatja a benzinmennyiségeket. A potikon a terhelésfüggő benzintöbbletet, lehet adni, ugyanakkor mintegy karburátort lehet vele szimulálni. A szoftverével vannak még gondjaim, de 95%.
A kocsi üzemanyag rendszere tehát szinte:) gyári, azaz injektoros ML4.1 motronic. De mivel nem akartam rá 45-ös Weber -eket ezét a poti segít:) Azaz menet közben - igen jól jött a motor beállitásakor - lehet e benzin mennyiségeket változtatni terhelési állapottól függően. El lehet vele érni pl. azt amit egy Weberrel, ha leléped, befecskendez amennyire állitva van - ha kell fullasztja a motort 2.8bar üzemi nyomáson is, igaz a Motronic nem egy új generációs Ecotec EURO 4 v. még rosszabb EURO 5 motormanagement, de azért késik sokat egy WEBER - hez képest. Szóval a potik egy Weber 45-ért kárpótolnak, ha nem is torokhangban. Bár a 65-ös pillangó is szépett szippant a herélt légtömegáram - mérőn át.
A 14.7:1 sztochiometrikus levegő benzin arányt meg el kell felejteni egy iyen motornál. Alapon ha gondolja bezabál - próbálom azért éhesen tartani szoftverügyileg több kevesebb sikerrel-, adott terhelési szakaszokon szinte teljesen szegényen jár. Ezt egy Bosch Uego WB lambda szenzorral próbálom most korrigálni - egyenlőre még csak PC-n, de mindenképp a gázreakció + teljesítmény rovására fog menni. De egy ilyen motor nagyon szélsőséges üzemállapotait nagyon nehéz lekezelni.
A hajtása kis lentkeréken át egy új turbós kardán + dupla kuplung + 2.5V6 váltó könnyített hajtó illetve hajtott sorokkal, új szinkronokkal + kapcsolókerekekkel.
Ja, a kocsi 6 éve készül, most már nem igen akarom piszkálni, elég volt:)
Nem biztos, hogy + 1x nekiállnék, de nem autóznék egy gyári 3.0 V6 - ban sem, ahhoz annak is sok hibája van. Előbb utóbb "baszná mindíg valami az agyamat".
Végül ez a kocsi is azért épült, valahol itt indult a dolog, mert egyes hibáit próbáltam kiküszöbölni, most elégedett vagyok vele (pillanatnyilag, anyagilag meg főleg) - a motor annyira nem, de reccsenős váltó, szar alfa kontrol, szar műszerfal - itt nem a designra gondolok, hanem az akkori szakmai megoldásokra, amik nem bírták a 16 évet. Bár gondolom ezt nem kell magyarázni.
Ugyanakkor 1 mai Fiat -ban sem ülnék pl. 147, 156, 159 stb, ahhoz látom túl sok szart fejlesztünk beléjük, elektronikailag a GM csoport FIAT / Alfa tagja a leg olcsó Jánosabb azaz rendesen nincs bennük ANYAG, csak design ami meg 1 idő után nem elég.
Lehet hosszúra sikerült, de maximalista vagyok:)
Akinek tetszik a kocsi annak örülök, akinek nem az meg :)
De az biztos, lehetne jobb is.
Robi2005-09-21 20:19:08 // 1
Windows Media Player, mplayer2.exe:
"Az osztály nincs regisztrálva."
BSPlayer:
"Can't open file."
A QuickTime meg nem csinál semmit.
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.