Fórum >> Egyebek >> KRESZ

Zsolt1552011-12-26 07:08:27 // 1110
Tapasztalatom szerint a kerékpárosok közel 95%-a tesz a kijelölt gyalagátkelő szabályaira. Mint a képen is.
Ha közlekedik gond nélkül beteker a gyalogosk közé, ha a zebrán menne át, akkor "elfelejti", hogy tolnia kellene.
Qtya752011-12-20 09:13:51 // 1108
Amikor én jártam vezetni akkor mi is a forgalomban kezdtünk, csak előtte kivitt az oktató a rutin pályára,kb. fél órára, és megnézte hogy kezeled az autót. Ha béna voltál maradtál a rutin pályán, ha nem irány a forgalom. Nálam például még úgy volt a vizsga, hogy beült a vizsgabiztos, kimentünk a rutinra, kb 7 Km-re volt a MHSZ-től, megcsináltama vizsgát utána fél óra forgalmi vizsga! De már a rutin pályára vezető úzon is volt olyan srác, aki megbukott!!
Csosznorbert2011-12-19 18:39:25 // 1107
Náná.... 50 és 90. :) Nálam az oktató mindig a féket nyomta lakott területen kívűl, meg szidott, hogy hülye traktoros :)))))))
GEORGE2011-12-19 11:39:53 // 1106
Ez sajnos a gyakorlatban nem így van.Sok kereszteződésben nem lehet átérni a sárgán.
Pl Astoria. Jössz az Erzsébet hídról, mikor a lámpa vonalában megkapod a sárgát, akkor már nem érsz át a túloldalra a sárga alatt. Kb pont középen kapod meg a pirosat Ezt onnan tudni, hogy ebben a kereszteződésben s túloldalon is van lámpa.....
Whiteskull2011-12-19 10:51:32 // 1105
Anno még én is ilyen rendszerben vizsgáztam. :)))
BeeGee2011-12-19 10:46:21 // 1104
Ez nem egészen így kerek.
Nem lesz rutin vizsga, de attól megmarad a rutin oktatás zárt pályán és az oktató felelőssége lesz, hogy kimennek-e forgalomba vagy sem. Nem lesz kötelező óraszám, de ha kell 100 órát kőröznek a rutin pályán, ha meg elég, akkor 2 órát. Tehetségtől függ meg az oktatón.
Szerintem nem hülyeség.
Kazes☻2011-12-19 10:43:07 // 1103
Miért, mennyivel menjen a mazsola, 80-al? :)
Kazes☻2011-12-19 10:42:12 // 1102
Grando2011-12-19 01:34:32 // 1101
Ahogy olvasom, akkor egész Európa egy agyrém. Sőt, még az ATV sem ajvékol, ami aztán nagy szó.. Ezeket mondjuk személy szerint totál le is xarom, de sok bozsékolónak általában fontos szokott lenni.
Másrészt viszont nekem sem volt még külön. Agyrém, mi? :D
Csosznorbert2011-12-19 00:33:07 // 1100
A mostani szabályzás szerint amig nincs meg a rutin vizsga nem is mehet (mehetne) a tanuló a forgalomba. Anno mikor én szereztem a jogsim az oktató legelső alkalommal a tanműhelyhez jött értem. Ott két kör és irány a város. A délutáni csúcsforgalomba bele. Még szerencse, hogy volt már némi rutinom még apu régi suzijából :))))

Szerintem ezt most is igy kéne. Amig a tanuló nem képes elsajátitani a kocsi teljes irányitását és nem ad vizsgát azon tudásából addig a forgalomba ki nem engedném.
Nekem fel szokta nyomni a pumpát mikor egy T betüs autó 35-40 el döcög elöttem és nem lehet előzni. Igy is horror áron adják a B jogsit, most az az egy vizsga már nem oszt nem szoroz. :)
Kazes☻2011-12-18 22:48:27 // 1099
Biztos a biztosítók embere intézte, így több lesz a baleset és ...


De elég xar ötlet, nekünk. :(
Jimmi T.2011-12-13 16:40:51 // 1098
Valamelyik baromarcú tavaly a jobb hátsó ajtómon rutinozott. Háromszor is. Ezeknek mindegy hogy van vagy nincs :(
Whiteskull2011-12-13 16:13:07 // 1097
Biztos valamelyik nagyfejű kölkét állandóan meghúzták a rutinon. :)))

No meg egyébként is tudnivaló, hogy a rutin csak az évekkel jön meg. :DDD
Qtya752011-12-13 13:17:52 // 1096
Hát nem tudom, hogy ebbe a topicba tartozik-e, de ettől már tényleg megáll az eszem!! Pont az imént olvastam, hogy nagyeszű kormányunk 2012. január 1.-től eltörli a rutin vizsgát! Tehát csak forgalmi vizsga lesz, és az úgynevezett rutinfeladatokat is a forgalomban kell végrehajtaniuk azon tanulókanak, akik esetleg még elindulni is képtelenek az autóval! komolyan mondom Nektek ez agyrém!!!!!
Kazes☻2011-12-12 17:30:11 // 1095
Érdekes egy (költői) kérdés felvetés! :)
Piritu - 1.000.0002011-12-12 16:26:37 // 1094
Nem :-(
A múltkor nem voltam rest és a 8-ason este, sötétedés után megszámoltam, hogy hány szembe jövőnek nem volt rendben a lámpája. Az eredmény 100-ból 23 (!) autó.
Volt itt minden, eget világító gagyixenontól az összesen 1(!) helyzetjelzővel közlekedőig minden. Az ugye alap, hogy minden tizedik autó egy tompítottal közlekedik.
A rendőrök nem látják ezt?
Kazes☻2011-12-12 14:35:51 // 1093
cac2011-09-19 21:52:01 // 1092
Ezt most tényleg nem értem.

"Ha elhagyod a kereszteződést, mielőtt pirosra vált a lámpa, akkor teljesen szabályos voltál."
Ok, de itt a lámpán való áthaladásról van szó, nem a kereszteződés elhagyásáról. Az előzményekből kiviláglik, hogy most már szabálysértés az is, ha a sárgán átmegyek. Ez pedig független attól, hogy elhagyom e a kereszteződést (ergo átérek a keresztező úton túlra), vagy sem.

Bocsi, ha nagyon értetlennek tűnök, de egész nap szívták az agyamat. :S
ystuc2011-09-19 21:30:11 // 1091
Nem érted. Ha elhagyod a kereszteződést, mielőtt pirosra vált a lámpa, akkor teljesen szabályos voltál. Ilyen esetekben amúgy 5 kép készül, úgyhogy simán ellenőrizhető a dolog.
cac2011-09-19 21:28:43 // 1090
Ez érthető, de én a féktávon túl eső esetekre gondolok. Pl van egy városba bejövő kereszteződés, amit 70-nel lehet megközelíteni. Itt kapsz egy sárgát mondjuk 5 méterre a lámpától. Ez esetben nem fogsz tudni megállni.
Kvázi lesz rólad egy fotó, amint a kereszteződés közepénél vagy sárgában. :)
ystuc2011-09-19 21:23:18 // 1089
A sárga lámpa hossza általában az adott útszakaszon a megengedett legnagyobb sebességhez van belőve, vagyis ahol nagyobb a megengedett sebesség, ott a sárga is hosszabb. Vagyis ha féktávon belül vagy, akkor mielőtt pirosra váltana a lámpa, elvileg el kell tudnod hagyni a kereszteződést.
cac2011-09-19 21:18:42 // 1088
Pontosan. No de ha átmész (mert pl féktávon kívül vagy), akkor ez a szóban forgó 50 kuvicsos eset, ha jól látom. Pedig elméletben vétlen vagy.

Ne érts félre, én nem voltam az, de jó, ha tudom, hogy miképp is van ez pontosan. :)
ystuc2011-09-19 21:14:33 // 1087
Na, ezt mondtam, kifogás. :-D
Ha vált a lámpa, és féktávon belül vagy, akkor meg kell állni, ha féktávon kívül, akkor meg gázt adni és átmenni. Ennyi az egész, legalábbis alap esetben. :-)
cac2011-09-19 21:11:39 // 1086
Köszi a válaszokat!

"A sárgán idáig se lehetett átmenni, csak ha már nem tudtál megállni."
Node ezt hogy lehet megállapítani egy fénykép alapján? Rengeteg esetet fel tudnék sorolni, amikor a vétlen sofőr kerül bele a sárgába.
ystuc2011-09-19 21:05:08 // 1085
Nem 50...?
ystuc2011-09-19 21:04:22 // 1084
Hát, ha nem is mostani, de történt változás.
A lényeg a következő. Ha piroson hajtasz át, akkor az egy 100-as. Ha sárgába mész bele, de úgy, hogy meg tudtál volna állni, de meg sem próbáltad, illetve ha sárgán behajtsz, és mielőtt elhagyod a kereszteződést a lámpa pirosra vált, az 50ezer.
Lehet vitatkozni, hogy milyen gyorsan váltanak a lámpák, vagy hogy mögötted jött más is, és valószínűleg beléd ment volna. Kifogás mindig van, de a szabály az szabály.
Piroson áthajtani tilos, valamint a kereszteződésbe csak akkor megyünk be, ha el is tudjuk hagyni időben. Tudom, vannak ellenvélemények, és én sem vagyok szent, de a KRESZ nem ajánlás, hanem kötelező.
Hardy2011-09-19 21:01:10 // 1083
A sárgán idáig se lehetett átmenni, csak ha már nem tudtál megállni. Most ezt nézik és 40.000 Ft a tétele.
cac2011-09-19 20:55:03 // 1082
Sziasztok!

Nem tudjátok véletlenül, volt valami módosítás a sárgán való áthajtást illetően? Úgy rémlik, mintha most már az is büntetési tétel lenne, és nem is az olcsóbbik fajtából.
Marty2011-07-14 00:18:35 // 1081
Gumiba :)
Ferko2011-07-13 23:17:02 // 1080
Ezentúl még fokozottabban figyelek majd, ha ilyen úton megyek. Biztos, ami biztos:-)
Ferko2011-07-13 23:16:10 // 1079
Melyik topic? Csak a Modi üzenetét láttam, hogy kivágták:-)
Marty2011-07-13 13:59:44 // 1078
Vigyázz Ferko, mint már ezt megtudtuk trollkodás a sportdízelezés!!!!! :)
dyRo2011-07-13 13:22:46 // 1077
Annak van elsőbbsége, aki előrébb van! Haveromnak volt egy ilyen koccanása tavaly (neki az M1/7 kivezetőn), rendőrt is hívtak, mert ő is azt hitte, hogy a jobbról jövőnek van elsőbbsége. Végül betétlapot is adhatott, plusz büntetést is fizethetett, plusz a rendőri kiszállásért is fizetnie kellett!!! Ja, és a poén az hogy igazából ő volt előrébb, de a másik sokkal gyorsabban jött (bepofátlankodni) és mire összeértek már ő ment bele a másikba... ennyi ;)
Ferko2011-03-20 17:00:34 // 1076
Hehe! Akkor ezek szerint Ferko nem normális? :)))))))))))

Ez nem is volt soha kérdés:-))))))


Amúgy nem szánt szándékkal csináltam. Egyszerűen mindketten ugyanakkor akarunk besorolni, miután elhaladtunk egy autó mellett; asszem.:-)
Ferko2011-03-20 16:56:57 // 1075
Bizony csak a sportdízelnek (báááj Dzsooordzs) köszönhetem, hogy nem lett baj, mert nyomtam egy kövéret és máris a másik előtt voltam:-))
Whiteskull2011-03-13 13:30:46 // 1074
Szerintem akkor igyunk is rá egyet! :))))))))
ystuc2011-03-13 13:09:00 // 1073
Én tök nyugodt vagyok. :-)
Whiteskull2011-03-13 12:22:31 // 1072
De megnyugtatlak, hogy ezt ott sem tudják egységesen eldönteni, ahol kellene. :)))
Whiteskull2011-03-13 12:21:48 // 1071
Hát pontosan nem ugyanaz, mert itt nem szűnik meg semmi. :)))
ystuc2011-03-13 12:21:04 // 1070
Amiről beszéltem, hogy képpel volt illusztrálva, ott mindkettő megszűnt, de a helyzet ugyan az. Amelyik jobb oldalon van, az megy tovább, vagyis jobb kéz szabály. :-)
Whiteskull2011-03-13 12:17:57 // 1069
Itt nem szűnik meg forgalmi sáv, tehát ez nem alkalmazható erre az esetre. Az a jó a jogban, hogy betű szerint kell venni. :)))
Whiteskull2011-03-13 12:17:14 // 1068
Hehe! Akkor ezek szerint Ferko nem normális? :)))))))))))

Na jó gondoltam már rá én is, de így szóvá nem tettem még. :DDD
ystuc2011-03-13 12:16:36 // 1067
Vagyis jobb kéz szabály. Egyről beszélünk. :-)
Whiteskull2011-03-13 12:15:10 // 1066
36.§.(7). Ahol valamelyik forgalmi sáv megszűnik, annak a járműnek van elsőbbsége, amelyik terelővonal átlépése nélkül haladhat tovább. Ha a forgalmi sávok útburkolati jellel jelölve nincsenek, annak a járműnek van elsőbbsége, amelyik irányváltoztatás nélkül tud továbbhaladni; ha pedig mindkét jármű csak irányváltoztatással tud továbbhaladni, annak a járműnek van elsőbbsége, amelyik addig a jobbra eső forgalmi
sávban haladt.
Whiteskull2011-03-13 12:12:10 // 1065
Az a helyzet arra szól, ha megszűnik egy forgalmi sáv.

Itt nem szűnik meg, így szerintem nem alkalmazható. :))
ystuc2011-03-13 11:50:23 // 1064
De bizony van erre szabály. Jobb kéz érvényesül. A KRESZ könyvben olyan képpel illusztrálták ezt, ahol 2 sáv van, és végül 1 sávban folytatódik az út, de tulajdonképpen mindkettő megszűnik. Hülye példa, mert ilyen helyzetet normális ember nem teremt szántszándékkal, de attól még létrejöhet, mint pl Ferko esetében. szóval jobb kéz!
Whiteskull2011-03-13 11:24:33 // 1063
Nem. Semmi sincs. A kölcsönös megegyezés. Szerintem. :))))
Ferko2011-03-13 10:55:21 // 1062
Vagyis akkor szerinted is jobb kéz?:-)
Whiteskull2011-03-13 10:46:20 // 1061
Szia!

Igazából ezt nem szabályozza semmi. Legalábbis ahogy most utánanéztem.

Ugyanaz a helyzet, mint az egyenrangú utak kereszteződésében a két szembejövő, balra nagy ívben kanyarodó jármű esetében, ha meg kell kerülniük egymást. :)))
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak