Az úgy volt, hogy álltunk a dugóban, és a GPS szerint nem messze tőlünk volt egy Alfa Romeo kereskedés Santa Monicában. Végül is időnk volt, szóval elgurultunk, hogy megnézzük, milyen egy újonnan felhúzott amerikai dealer.
Az első meglepetés az udvaron fogadott minket, ugyanis a nálunk még szalonban alig-alig látható Fiat 124-es, illetve egyelőre nem látható Abarth 124-esek sorakoztak a flaszteron a halomnyi 500-as mellett. Itt jegyeznénk meg, hogy furcsa módon az USA-ban a legújabb 500-asok is még ráncfelvarrás előttiek. Amúgy Kaliforniában eszméletlenül népszerű az 500-as elektromos változata, 100 darabból kb. 75-öt elektromotorral választanak.
A bejáratnál várt ránk (pedig nem szóltunk oda, hogy megyünk) Cameron Morgan, aki egyébként Fiat specialista, de képben van arról, hogy mi zajlik náluk. A szalonban egy grafitszürke 4C állt, a Giuliák még nem érkeztek meg. Morgan elmondása szerint hetek óta várnak az autókra, amiket már behajóztak Baltimore-ba, de valami miatt elhúzódik a szállítmány szétszórása.
- Kár - mondta Cameron, mert kilométeres a várólista a Giuliára, a QV-re és a normál modellre is. Elmondása szerint az Alfa Romeo fanatikusok mellett Audi és BMW-tulajdonosok is szép számmal keresték fel őket az autó után érdeklődve és számos szerződést írtak már alá a Giuliákra. Azzal tudják megnyerni a vásárlókat, hogy az autó minőségben a német prémiumokhoz közel van és végre valami friss, unikális modell kerül az amerikai piacra.
Azt mindenki tudja, hogy a világ minden pontján lehet magyarral találkozni, ez most velünk is megesett, legalább is részben. A kereskedésben ugyanis dolgozik egy magyar srác, "Charlie", aki éppen nem volt ott, mivel elég késő volt már. Itt jegyzem meg, hogy az Államokban a kereskedések általában este 8-ig nyitva vannak.
Az Alfa Romeoval foglalkozó szalonrész egyébként nagyon igényesen volt berendezve, bárszékek, magas asztalok, és olasz formaterv uralkodott, így a környezet is felnőtt a Giuliához.
A Giulia QV és a Stelvio amerikai premierjéről szóló videónk: