Mutasd

>> Szerviz2015-03-09

És megint a jobb hátsó sárvédőnél volt a probléma, amit egyszer már orvosoltak! Szinte napra pontosan 7 évvel ezelőtt javították, igaz csak kívülről. Most viszont már nem tűrt halasztást, le kellett venni a sárvédőt, hogy alatta is meg lehessen szépen csinálni, mert igazából ez a 155-ök Achilles pontja. Itt rohad a legjobban az autó. És ha már ekkora munkába kezdtünk, akkor természetesen a bal oldalt is leszedtük. Igazából nem ért váratlanul, amit a sárvédők alatt találtunk, mondjuk azért sokkal rosszabbra számítottam. Bár ez a látvány sem volt szép. A lakatolási munkálatokat Simontornyán az egyik haverom végezte és tulajdonképpen nagyon elégedett vagyok, nagyon szépen dolgozik. Ami még külön szimpatikus volt benne, hogy nem húzta a száját, nem keresett kibúvókat, egyszerűen csak annyit mondott: "Nem gond, megcsinálom."
És megcsinálta. Ráadásul nem is kért sokat a szolgálataiért (25000,-). Nekem tetszik a végeredmény. :-) Kijavította még a jobb hátsó sárvédő dobot is, mert ahol a benzintank betöltő csövének a felfogatása van, ott is át volt rohadva és folyt a csomitartóba a víz. Most már ez is pipa. :-)
Viszont egy dolgot nem érek. Nekem kellett kinyomni karosszériatömítő pasztával a sárvédők és a kasztni közt, mert sem a haverom, sem a fényező nem vállalta be. Mindegyik a másikra mutogatott, hogy az sokkal jobban megtudja csinálni. Berágtam, és megcsináltam én. Jó kis pepecselős meló. :-) Vettem tehát vm(NagyVad) kollegánál Sikaflex 227 karosszériatömítő pasztát (2250,-), SikaGuard 6250 spray-s viaszos üregvédőt (1835,-) és egy kis Motip alvázvédőt (1590,-) is. Szépen kifújtam a hátsó sárvédő üregeit az üregvédővel és a dobokat az alvázvédővel. Ennyi. :-)
Jöhet a fényezés. :-)

2015.04.12.
Ma kész lett a fényezés is (75000,-). Szépen megcsinálta a sárvédőket a srác. Kértem tőle plussz dolgokat is, hamár ott van az autó, akkor legyenek azok is kijavítva. Volt javítani való az első és hátsó lökhárítón, megrepedt a lakk a motorháztetőn, ill. utóbb kiderült, hogy a gittelés repedt meg. Kavicsfelverődéses volt a bal első sárvédő is, és a bal hátsó kilincsre rányitották az ajtót. És anno az ajtók alját sem csinálták meg rendesen, így azok is elkezdtek rozsdásodni. Na, de most ezek a hiányosságok nagyon szépen pótolva lettek. :-)
Összességében tetszik a végeredmény, végre megint szép a járgány. :-)
Azért az örömbe némi üröm is került, ugyanis valami titokzatos oknál fogva letört a jobb oldali tükröm. :( Jöttem haza a sráctól és útközben vettem észre, hogy furán lóg. Ő azt mondta, hogy nem vette észre. Fura...
Aztán Marklar faterja megragasztotta (4000,-), de ez sem ment zökkenőmentesen. Ugyanis amikor kész lett, akkor Marklar elfelejtette, hogy az enyém és eladta másnak. :D
Így útólag vicces, de akkor nem röhögtem.

 
>> Szerviz2014-11-07

Az egész ott kezdődött, hogy kétnaponta leeresztett a bal első kerék. Egy darabig tűrtem és rendíthetetlenül jártam a benzinkútra felfújni, de aztán egyszer elfogyott a türelmem és elmentem egy gumishoz itt a XI. kerületben. Szívem szerint haveromhoz mentem volna - aki idáig minden évben "szervizelte" a téli és nyári kerekeimet - , de úgy gondoltam, hogy csak ezért lemenni Dunaújvárosba nem fogok. Hát rosszul gondoltam... Szóval elgurultam a műhelybe, de előbb még szemügyre vettem az ominózus felni-gumi kombót. Egyből szembe tűnt a felni belső peremén lévő, valószínű kátyú okozta sérülés. Tehát görgőzni kell és lehet ez lesz a hiba oka. Gumis műhely, munkafelvétel, mondom leereszt a gumi két naponta és egy felnit javítani is kellene. Oké, rendben.
Szaki a műhelyben nézi a gumit és mondja, hogy nagyon el van kova, ezzel már nem érdemes foglalkozni és szar a futómű. Mondom nem szar, hanem valószínű azért van elkop... Hogy én neki ne magyarázzam meg. Nyelek egyet és nem magyarázom meg, viszont akkor ajánljon 2db jó állapotú használt téli gumit helyette, ebben a méretben (195/50 R16). Még ki sem mondtam már hozott is 2 db Pirelli-t. Vadi új volt mindkettő, még a szőrösek voltak, csak az idő járt el felettük egy kicsit, de ez nem baj. Oké, jók lesznek. Közben elintéztem egy telefont és mire befejeztem már fent is volt a két gumi a felniken centírozva. Hijjj a mindenit, bunkók, de legalább gyorsan dolgoznak. Szóltam a szakinak, hogy az egyik felnit görgőzni is kell, amit ugye a munkafelvételen is kértem. Hát ők nem javítanak felnit, csak gumit szerelnek le és fel. és mondom látta, hogy sérült a felni?? Látta. És így felrakta a sérült felnire a gumit? Igen felrakta. De mondom akkor mi a jó Istennek? Hát mér', hogy' akarok hazamenni? Na itt durrant el az agyam, de nagyon. Van pótkerekem bazd meg!! Na de még csak ezek után jött a fekete leves. Volt ott egy segéd srác is, aki egész idáig meg sem szólalt, de most igen. Főnök, ez a felni el van repedve és ott ereszt. Miiii vaaan??? És így rakták össze a kerekemet??? Na ezzel telt be a pohár és nagy anyázások közepette majdhogynem én raktam fel a kerekeket az autóra. Szintén anyázások közepette fizettem és még nekik állt feljebb.
Másnap elmentem egy rendes műhelybe, ahol meghegesztették, görgőzték a felnit és felrakták a gumit, ahogy azt kell és mindez - csak a hegesztés miatt - egy nap alatt kész volt.

Drága gumis barátom, soha többé nem leszek hűtlen hozzád! :-)

A számok:
- 2 db Pirelli 210 Snowsport 31000,-
- szerelés díja: 2 x 1150,-
- felni hegesztés és görgőzés + szerelés: 16350,-

>> Tuning és extra2014-10-18

Már elég régóta megfogalmazódott bennem, hogy szeretnék egy kisebb tuningot a verdán - persze a pénztárcámhoz mérten -, és ezzel fokozzuk egy kicsit a teljesítményt. Ma végre beteljesedett ez a projekt is Schulek Béla által. És hogy neve is legyen a gyereknek okosítva lett a hengerfej egy kicsit. De tényleg csak egy kicsit. Az egész szívóoldal lett felbővítve - hf. szívóoldal, szívócsonk és a hf. és szívócsonk közti szívósor. Béla lecserélte a gyári szívószelepeket is Abarth szelepekre a jobb sűrítés érdekében, ugyanis a gyári szelepek közepén egy kis mélyedés található, viszont az Abarth szelepek teljesen egyenesek. De ez mind természetesen nem kezdődhetett máshol, mint Marklar-nál. :-)) Tőle hoztam egy hengerfejet vezérműtengelyekkel és lett "felhúzva".
És a lényeg, igazából nem nagyon vettem észre hatalmas különbséget a teljesítmény terén. Ez mondjuk egy kicsit elszomorított, de ennyitől ne várjon csodát az ember. Viszont elkapott a gépszíj és tényleg igaz az, hogy ha egyszer elkezded nem tudod abbahagyni. Szóval lehet, hogy megint lesz egy direktszűrőm és lehet, hogy egy másik csipet is kell majd íratni. :-)) Hm...
Viszont egy kicsit csalódtam a Bélában, mert csak egy üres hengerfejet kaptam vissza a kettőből. Erre azt mondta, hogy a többi része már használhatatlan volt és kidobta. Ezt még ha nagyon győzködöm magam, el is hiszem, de hogy a -27C-os és 1 éves hűtővizem hová tűnt és miért nem került vissza az autóba, arra nem jöttem rá. ??? Szóval nagyon jó szerelő a Béla, meg minden, de most egy kicsit gondolkodóba estem...
De nem tétovázhattam, mert ezzel az 1L fagyállóval - mert ennyit öntött bele, a többi víz - nem húzom ki a telet, így hát gyors telefon vm(NagyVad) kollegának és már rendeltem is 5L Paraflu11 fagyállót. Ismét köszönet neki a segítségért! :-) Deszt.víz meg volt itthon. Gyorsan le is cseréltem, most már jöhet a tél.

És akkor számokban a művelet:
- Marklar-tól a hf.: 20000,-
- Béla hf. síkolás és szívóoldal felbővítés: 60000,-
- Reinz szelepszárszimering: 1440,-/8db
- Reinz hf. tömítés: 7500,-
- szelepfedél tömítés:
- szívósor tömítés: 427,-
- olajcsere: valami Agip olaj, 3000km múlva csere
- 5L fagyálló: 1950/L (Paraflu11)
- munkadíj: 30000,-

Egyébként átnézte Béla az egész autót és mindent rendben talált. Gyújtással is minden okés. Mármint trafók gyertyák, gyújtókábelek. Ennek örülök, mert arra tippeltem, hogy a kábelek már cserések lesznek.



Km óra állása: 133915 Miles
Régi óra szerinti állás: 256949 Km
Motorgenerál utáni óra állás: 102687 Km (65912 Miles)

>> Szerviz2014-09-04

Történt, hogy hosszú úton voltunk és klíma mellett arra lettem figyelmes, hogy melegszik a vizem. Nagyon meglepődtem és megijedtem, de szerencsére menet közben visszahűlt üzemi hőfokra, viszont városban eléggé melegedett, ill. majdnem forrt is már. Mint kiderült nem ment a hűtőventim sem klímával, sem anélkül. Amint hazaértünk elkezdtem kutatni, hogy mi lehet a bibi. Odáig jutottam, hogy a relék és biztosítékok mind rendben voltak, a hűtőventinek adtam direktben áramot, hál' Istennek működik. Akkor mi lehet a nyűgje? Elvittem autóvillamosságishoz és kiderült, hogy a ventillátor kapcsoló kakkant meg. Hívtam is egyből vm(NagyVad) kollegát és megrendeltem a kapcsolót (4800,-). Még aznap meg is kaptam (ezúton is köszönöm neki a gyors ügyintézést) és másnap ki is cseréltük. Azóta ismét jól működik a rendszer, megy mindkét fokozata a ventinek klímával és anélkül is. :-)

 
>> Szerviz2014-06-23

Azt hittem, hogy nincs gáz a rendszerben, mert nem akart elindulni a klímám. Kihívtam egy mobil klímatöltős fickót és asszongya, hogy van gáz a rendszerben, mert a nyomás megvan. De akkor miért nem indul? Konkrétan a kompresszor mágnese nem húzott be. Megcsináltam az ezzel kapcsolatos tesztet is, de így sem húzott be a kompresszor mágnese. Kezdtem elkeseredni, hogy a kompresszor lesz a ludas - az viszont zsebbenyúlós mutatvány -, de a klímás méregetett egy kicsit multiméterrel és azt mondta, hogy a reléig van áram és kattog is a relé. Ennyit tudtunk kiokoskodni a parkolóban, aztán megadta egy villanyász telefonszámát, aki állítólag nagyon nagy koponya. El is mentem hozzá a XVI. kerületbe és 5 perc alatt meglett a bibi. Az alacsony nyomású kör nyomásszabályzója halt meg. Természetesen Marklar-Land-ben találtam is ilyen nyomásszabályzót és most már újra jön a hideg. ;-)))

>> Szerviz2014-04-29

Kezdődött ott, hogy valahogyan, érthetetlen módom elhagytam a tűzkarikát és a csavarokat (3db), amik a katalizátor után fogatják össze a két csövet. Hm... X-akta.
Marklar-tól szereztem tűzkarikát és ezzel meg is oldódott a probléma. Kicseréltem még a 4db leömlő- és a az utána következő 2db tömítést is, plussz még a katalizátor előttit is. Kipuff.rendszer rendben. :-)
Jött Marklar-tól még egy rezonátor cső is, de ez majd kicsit később fog bekerülni: Most egyelőre nem érzek rá affinitást. :-)
A tömítésekért ismét köszönet vm (NagyVad) kollegának. :-)


Költségek:
Leömlő tömítés: Ajusa 375,-/db
Leömlő alatti tömítés: Bosal 790,-/db
Katalizátor előtti tömítés:

 
>> Szerviz2013-12-21

Mostanában nem sokat használtam a gépet és ezt jelezte is nekem, hogy elhanyagolom. Mégpedig azzal, hogy elkezdett csöpögni a fűtéscsapom. De nem ám csak ímmel-ámmal, hanem úgy Isten igazából. Ezért egy percet sem várhattam vele, irány Érdre a mindenes Marklarhoz. :-)))
TSiga segítségével ki is cseréltük a csapot és a fűtőradiátort is. Nagyon szűkös a hely a kormányrúd alatt a gázpedál környékén, de azért megoldható a dolog.
Ha már ott voltam rámtukmált - szokásához híven - Marklar kollega még 4 db fa mintázatú ablakemelő kapcsolót is. Ezt mondjuk nem bántam meg. ;-)))))
Köszi TSiga és Marklar. :-)

 
>> Szerviz2013-09-05

Kicsit megint sikerült túllépni a 10K kilométert, de szintén nem vészes! Ennyi még belefért! :-) A szokásos Selenia 20K Alfa Romeo olaj került bele, ahogy eddig mindig!
A képek vacak telós képek! :-(



KM óra állása: 128353 Miles
Régi óra szerinti állás: 247998 Km
Motorgenerál utáni óra állás: 97125 Km (60350 Miles)

Következő olajcsere: 134567 Miles óra állásnál :-)

 
>> Szerviz2013-04-20

Eljött a nagy nap, a műszaki vizsga ideje! Reggel 8-ra mentem Esztergomba Yoyo-hoz, ugyanis ő vizsgáztatta a gépet! Már úgy érkeztem hozzá, hogy felkészítettem arra, hogy a Lambda-szonda valószínű kukás, így a CO nem lesz jó! Azért csak rákötötte a mérőműszerre az autót és láss csodát, teljesen jó volt minden érték! A Yoyo sem hitt a szemének és én sem, de nagyon örültem az eredménynek! Hiába, még csak most lett 20 éves a verda! :-)))))
Aztán Esztergomból egyből Érdre mentem (ismét), mert nagyon csúszott már a kuplungom, megérett a cserére! Szinte alig tudtam már elindullni vele! Sajna új kuplung szettet nem tudtam venni, így maradt a használt! Annál, ami bent volt még ez is jobb megoldás! Marklar túrt valami bontott cuccokat, de azok sem voltak az igaziak, még szerencse, hogy a haverjának Nyúlnak volt szerkezetből is és tárcsából is nagyon jó állapotú, pár 1-2 ezer km volt bennük! Na ezek kerültek beszerelésre! A kinyomócsapágy tökéletes volt még, ezt nem cseréltük! Ég és föld a különbség, határozott, de vaj puha lett a kuplungom! Végre el tudok indulni rendesen! :-))
Cserélni kellett a kiemelő villa végén lévő kart is, mert ismeretlen okból rövidebb volt, mint eredetileg! Korábban még Ari barátom vette észre, hogy rövidebb és hogy heggesztve van! ????? Hm... X-akta! Mindegy, most már ez is rendben!
Egész napos szerelgetés volt ez, de szerencsére volt segítségem TSiga személyében! Hatalmas nagy köszönet neki a segítségért, ha ő nincs, akkor még ma is ott szerelgetek Érden! Marklar is ott volt, de neki még a keze sem lett piszkos! :-DD De természetesen nagy köszönet neki is és haverjának, Nyúlnak is, amiért használhattuk az aknáját és némi szerszámát! :-))

Költségeim:
- műszaki vizsga: 21.000,-
- kuplung szerkezet + tárcsa: 25.000,-




KM óra állása: 122799 Miles
Régi óra szerinti állás: 239060 Km
Motorgenerál utáni óra állás: 88187 Km (54797 Miles)

 
>> Szerviz2013-04-12

Ma szerelgettünk egy kicsit Érden Marklar-al! Illetve ő csak ott volt! :-DDD
Felújítottam az első futóművemet teljesen! Az előző felújítás óta eltelt 4 év! Eddig bírták az alkatrészek! Cserélve lett mindkét oldalon a lengőkar, kutyacsont, külső kormányösszekötő, toronycsapágy és a lengéscsillapító porvédő ill., ütköző! Nagyon gatya állapotban volt már minden, a lengőkar gömbfejét és a kormányösszekötőt már csak a lélek tartotta, a lengéscsillapító ütközői szinte elporladtak, ugyanígy a kutyacsont szilentjei! Toronycsapágyból nem vettem újat, hanem a régit újítottam fel! Toronycsapágyat csak egyszer kell csak venni! ;-))) Könnyen szétszedhető és ha nincsenek törve a csapágygolyók, akkor egy tisztítás és zsírozás után újra hadrendbe lehet állítani! Hála a spéci szerszámoknak (légkulcs, hidraulikus rugóösszenyomó) nem vot vészes a szét- ill., az összerakás sem! :-)
Végre nem nyüsszög, nem zörög, nem ropog, nem kattog, nem kopog a fútóművem, síri csend van! :-))) Jövőhéten mehet műszakira a Yoyo-hoz! :-)

Költségeim:
- Birth kutyacsont: 1335,-/db
- Birth külső kormányösszekötő: 2325,-/db
- Frap lengőkar: 9250,-/db
- Gomet leng.csill. porvédő és ütköző: 3360,-/szett

Ismét köszönet vm (NagyVad) kollegának az alkatrészekért és Marklar-nak a szerelésben nyújtott segítségéért! ;-))))))




KM óra állása: 122276 Miles
Régi óra szerinti állás: 238218 Km
Motorgenerál utáni óra állás: 87346 Km (54274 Miles)