Mutasd

>> Egyéb2007-12-28

Végre rátaláltam arra a km órára, amilyet már nagyon régóta keresek és szeretnék! Illetve ez egy fokkal még jobb is, mert MPH-ben (mérföldben) mér! Nagyon tetszik, köszönet érte Marklar155 kollegának, aki egy jobbkormányos 155-ből "operálta" ki nekem! Az előző órában 190717 km volt, ami 118506 mph-nek felel meg! Mert ugye 1 mph=1,609344 km! A mostaniban van 92949 mph, úgyhogy valahogy kellene még jó pár km-t tekernem bele, hogy az előzővel egálban legyen! De ez majd egy másik történet lesz, most egyenlőre gyönyörködöm benne menet közben! Bár még egy kicsit furcsa az előzőhöz képest, meg kell szoknom, hogy mérföldben mér az óra! Ettől függetlenül nagyon tetszik! :-))
Jah, majdnem el is felejtettem! Még ki kell számolnom, hogy MPH szerint mikor kell motorolajat cserélnem! Összevetettem a két óra állását, osztottam-szoroztam, összeadtam-kivontam és kijött, hogy pontosan 99164 MPH óra állásnál kell olajat cserélnem! :-)

>> Szerviz2007-11-07

Ma megejtettem az olajcserét, mert már régen esedékes lett volna! Kilométeróra állása: 189014 Km! Vettem a gépnek 6 lityi finom Selenia-t (12.902,-), de sajna nem kaptam 20K Alfa Romeo-sat, csak sima Selenia 20K-t! De sebaj, ez is megteszi! Majd a következő olajcserénél azt kap! Meg egy gyári olajszűrőt mellé (3.475,-)! Aztán hamár fel volt nyitva a motorháztető, feltöltöttem az ablakmosó tartályt téli folyadékkal (599,-)! Jó kis teccsós! :-)))

>> Szerviz2007-11-05

Semmi gond nem volt idáig a géppel, egészen a múlt hétig, amikor is a nagy esőkben egyszer csak beázott a jobb hátsó lábtérnél! :-( Először azt hittem, hogy kiborult az ásványvíz, ami nálam volt! Kitörölgettem, megszárítottam a szőnyeget, de aztán megint full vizes volt belül minden, úgyhogy úgy döntöttem, hogy felszedem a szőnyeget! Kipakoltam hát belőle a hátsó és első üléseket, nagy nehezen lebontottam a műszerfalat meg a kéziféket és a váltókart takaró műanyagot! És kijött a szőnyeg meg az alatta lévő szigetelés, ami még mindig vízes volt! Szépen megszárítottam és ha már egyszer kint volt, hát takarítógéppel átmostam a szőnyeget is! Szép tiszta lett! Aztán szembesültem a valósággal, amikor a kocsi padlólemezére pillantottam! Szerencsére sehol nem volt kirohadva, hanem az a pár kis "fülecske" volt kihajlítva, ami elöl is és hátul is megtalálható mindegyik oldalon! Azt hiszem 5 db van belőle minden lábtérnél! De hogy mi ezeknek a funkciója, azt a fene sem tudja! Na, ezeket visszahajtottam és jól kinyomtam őket tömítőanyaggal mindenhol! Találtam pár pici rozsda foltot is, ezeket lecsiszoltam és adtam nekik két réteg Hammerite-tot! Nesze neked rohadék rozsda! :-)) Hát nem volt egyszerű mutatvány, de megérte megcsinálni!
Ja, és találtam a szőnyeg alatt 262 ft-ot és 1 Deutsche Mark-ot! :-)) Csak gondolom, hogy Olaszország után hova került az autó! :-)

>> Szerviz2007-07-17

Ma megejtettem a kipuff. sor tömítések cseréjét! Hát nem volt olyan egyszerű, mint amilyennek kinézett! Sajna már a legelső tőcsavar kivételénél szembesülnöm kellett a legnagyobb problémával, ami ilyenkor előfordulhat: elment a menet a blokkban! :-(( Persze aztán orvosoltam a hibát, de nem volt egyszerű, mert nagyon kicsi volt a hely a menetfúrónak meg a többi különleges szerszámnak! Előzör levettem a leömlőt, aztán kifúrtam a régi menetet (már ami maradt belőle) és jöhetett az új, majd betekertem a menetmentőnek nevezett kis bizgentyűt, aztán mehetett vissza a tőcsavar! Majd a helyükre kerültek az új tömítések is! Nagy menet volt, de kész lett! :-)

>> Szerviz2007-06-20

Megérkeztek az internetről, pontosabban a gumik.hu-ról rendelt FALKEN ZE 512 új gumik 215/40 R16-os méretben! Nagyon korrektek voltak, pár napot kellett csak várnom a gumikra! Még egy kis felnijavítás (padkázás) van hátra és fel is lehet őket tenni a helyükre! :-)

>> Szerviz2007-06-06

Ma kicseréltem az ablaktörlőmotort a verdában a törlőlapátokat mozgató mechanikával együtt, mert a régi akadozott valamiért! De most már nagyon frankón töröl! :-)
Az alkatrészt Rich1 kollegának köszönhetem! :-)
De aztán egy porszem kerülhetett a gépezetbe, mert nagy bánatomra ez is elkezdett akadozva törölni! Nem volt hát mit tenni, szétszedtem az egész motort, hátha ott nem stimmel valami! Fairlane kollega a segítségemre sietett pár angol Cartárs által készített fotóval, és így már valamivel egyszerűbb volt a dolog! Kiderült, hogy nagyon elkoszolódtak (tiszta zsír volt minden) belül az érzékelők és ezért törölt akadozva! Tisztításuk megtörtént és azóta tökéletes minden, egy panaszom sincs az ablaktörlőre! :-)) Végre... :-)

>> Szerviz2007-05-28

Az ültetőrugók beszerelésével együtt megejtettük a toronycsapágyak és szilentek cseréjét is! Össze már könnyebben ment minden! :-)

 
>> Tuning és extra2007-05-28

Itt az Amore-n hírdette egy srác ezt az FK ültetőrugó szettet, amit sikerült is megszereznem (15.000,-)! Aztán hosszú várakozás után beszerelésre kerültek végre! Elbíbelődtünk vele egy darabig, mert nagyon össze voltak gyógyulva az elemek! Segítségül is kellett hívnunk a jó öreg flexet, mert a régi toronyszilent nem akarta az igazságot, de aztán jobb belátásra bírtuk! :-)))) Nagyon megérte az erőfeszítéseket! Most sokkal jobban tetszik a gép, ahogy mégjobban hozzásimul az úthoz! És hát menet közben, kanyarban sem gyenge, élvezetesebb vezetni! Nagyon király! :-)

>> Tuning és extra2007-02-24

Történt, hogy Rich1 kollega gyönyörű 155-e egyik pillanatról a másikra elhalálozott! :-(( Így elkezdett bontódni szegény! Nekem még a régi csúnyácska fekete kulcsok voltak az autóhoz, de sokkal jobban tetszettek a piros színűek! El is boltoltam Rich-el gyorsan a kulcsokat, meg a hozzá tartozó gyújtáskapcsolót, ajtózárakat és csomitartó zárat! Voltak, akik azt mondták, hogy ez így nem fog működni, mert immos autóból valósiak, az enyém meg nem az és ezért nem fog indulni a verda, meg hogy immosítani kell az enyémet is és úgy majd jó lesz! És láss csodát, nem kellett, csak az indításgátló részét (asszem a gyújtáskapcsoló köré van pattintva és egy kábel lóg ki belőle) kell kihagyni a rendszerből! A zárakat nem volt nehéz kicserélni, viszont a gyk.-val már kellett dolgozni! Ugyanis ezt 2 nagy csavar fogatja fel a kormányoszlopra, viszont ezeknek a csavaroknak nincs feje! Ill. van, csak teljesen sima, olyan, mint amilyenek a csomitrató zárat fogatják fel! Ezeket csak úgy tudtam kiszedni, hogy vasfűrésszel belevágtam a közepükbe és egy sima csavarhúzóval kitekertem őket! Persze nem volt ilyen egyszerű, mert elég nehéz volt odaférni a fűrésszel, de csak kitartás és türelem kellett hozzá! :-) Átcseréltem a másikra és azóta tökéletesen működik a piros kulcsos cucc! ;-))

>> Szerviz2006-07-12

Végre elkészültünk a géppel, most már tökéletes az alja is és a kerékjáratok is rendben vannak! Szépen kiheggesztettünk minden apró hibát! Most már nem ázik be sehol sem!