Mutasd

>> Szerviz2017-12-15

Indítani akartam, de nem jött össze! :-( Furcsa volt már, ahogy a központi zár is nyitott, vagyis éppen hogy csak nyitott! Szóval hét év után behalt az akksim! Nem panaszkodom, szép teljesítmény! Most is ugyanezt a Bosch-t vettem (26600,-), 63Ah, 610A indítóáram! Remélem ez is kibír majd hét évet! :-)

2017.12.25.
Ezt a gyönyörű szőnyegszettet viszont feleségemtől kaptam karácsonyra! Nagyon tetszik! Egy kis segítséggel rendelte a Főnix autószőnyeg-től! :-) Gyárilag nincsenek a 155-ben patentok, de mivel állandóan elcsúsznak a szőnyegek a lábaink alatt, ezért patentokat is kértünk! Így nem kell többet mérgelődnöm, hogy elcsúsznak a szőnyegek! :-) A patentokat egyszerűen csak bele kellett tekerni a szőnyegbe, semmi extra! Majd ha bent van a szőnyeg is, akkor a patent tetején lévő kis pöcköt elfordítani és kész! Szőnyeg rögzítve! :-)

 
>> Tuning és extra2017-10-02

Egyre többek blogjában olvasom, hogy kicserélik az autójukban a szivargyújtót USB-s töltőre! Kapva-kaptam én is az ötleten, mert sokszor jó lett volna, ha tudom tölteni a telefonom az autóban is. Szóval eBay-en rendeltem egyet én is! Vízálló és motorcsónakhoz hirdetik. Gyorsan meg is érkezett és már szereltem is be. Nem kellett mást csinálnom, mint kiszedni a szivargyújtót és a helyére betenni a töltőt. Semmi fúrás-faragás, még a szivargyújtó csatija is passzolt! Mivel a csatin 3 érintkező van a töltőn meg csak 2, így csak akkor tölt, ha a helyzetjelző felkapcsolt állapotban van. De igazából ez nem is probléma! Természetesen zöld megvilágításút választottam, hogy passzoljon az összképhez! :-)

 
>> Tuning és extra2017-09-01

Ismét volt GEORGE bratyómnak egy ötlete! :-) Mégpedig a címben szereplő biztonsági öv piros színben! Egyből megtetszett nekem is, és úgy döntöttem, hogy nekem is kell! Azt gondoltam megnézek egy pár hirdetést, kiválasztom a nekem legjobban tetszőt, megveszem és itthon meg beszerelem! Aha... csak egyetlen egy apró dolgot nem vettem figyelembe, hogy nagyon ritka a szép, jó állapotú szett! Külföldi oldalakon lehet találni 200 euro körül vagy a felett, de néhány így is hagy kívánnivalót maga után! Na itt elkeseredtem, de aztán végül mégis egy magyar oldalon találtam egy bontásra kínált Cinquecento-t, amiben piros öv volt! Gyorsan fel is hívtam a tulajt, akivel meg is egyeztünk. Nem mondom, hogy átbasztam, inkább ő nem volt tisztában szerintem az árakkal, így 14000 magyar forintért sikerült megvennem! Nagyon örültem, majd kiugrottam a bőrömből! :-) Amikor viszont átvettem a csomagot, akkor már nem volt ekkora az örömöm! Ugyanis sajnos nagyon koszosak voltak az övek, nem is koszosak, inkább retkesek (por, olaj, meg még ki tudja)! Szóval felvonultattam a tisztítószerek és zsíroldók hadát és jó néhány súrolókefés tisztítás és mosógépes mosás után végre úgy néztek ki, ahogy kell! :-) De az egész csere műveletnek a tisztítás volt a legnehezebb része, mire minden szutyok kijött az övekből! Még mosás előtt letekertem őket a Fiat feszítőről, mert a felfogatása nem egyezik a 155-ével! Miután átcseréltem a feszítőket beraktam az 55-be, és már kész is! :-) Most gyönyörködöm, nagyon jól néz ki így a beltér, sokat dob az utastéren! :-)

 
>> Szerviz2017-08-27

Az egész ott kezdődött, hogy olajfoltokat találtam az autó alatt. Aztán mikor jobban alánéztem láttam, hogy a vezető ülés alatti részen is olajos, szóval eléggé dől belőle az olaj. Alánéztünk TSiga kollégával, hogy vajon hol eresztheti az olajat. Először a féltengely szimmeringekre gyanakodtunk, de hamar kiderült, hogy egészen máshol szökik a lé. Méghozzá ott, ahol a váltókulissza rácsatlakozik a váltóra, ott van egy "O" gyűrű tömítés. Na de ezt nem lehet csak úgy kicserélni, mert a tengelyt nem lehet kihúzni, csak ha szétszedjük az egész váltót! Szóval kerestem és találtam is egy váltó gurut, akit itt az Amore-n is favorizálnak, szóval felkerestem. Szerettem volna, ha AlfaCity-re elkészül az autó, de nem tudott előbbre időpontot adni. De mondta, ha kint van a váltó, akkor pár napon belül megtudja csinálni. Akkor legyen ez a verzió. Még régebben bontottam Marklar-nál egy 8V váltót, és ezt vittem el hozzá, hogy nézzen rá. Ránézett nem kevés pénzért, de szerencsére nem volt semmi baja egy nyelestengely szimmeringen kívül. Én még azért kicseréltettem vele a féltengely szimmeringeket is, amiket előzőleg vm kollegánál szereztem be. Pechemre így sem készült el AlfaCity-re az autó. :-( Aztán ismét TSiga segítségét kértem egy jó váltó cserére. Megszenvedtünk vele, de végül is kész lett. Aztán nem indult el, semmi nem történt, se AC hang, se önindító. Kiderült, hogy az önindító azért nem moccant meg, mert nem dugtuk vissz rá az egyik kábelt. De AC még mindig nem volt. De meglett a bűnös egy relé személyében. Csere és pöcc-röff. Boldogság van! :-)

Költségeim:
- bontott váltó: 20000,-
- váltó guru: 40000,-
- Corteco jobb féltengely szimmering: 705,-
- Corteco bal féltengely szimmering: 741,-
- Castrol 80W90 GL-4 váltóolaj: 3500,- / 2L



Km óra állása: 143611 Miles
Régi óra szerinti állás: 272552 Km
Motorgenerál utáni óra állás: 121678 Km (75607 Miles)

 
>> Tuning és extra2017-04-15

Azt gondoltam, hogy ez lesz az utolsó felvonás, de sajnos nem így lett! De ne szaladjunk ennyire előre! Úgy gondoltam, hogy a hosszú hétvégén berakom az ABS vezérlő egységet is, és végre kész lesz ez is, lesz ABS a kocsiban! Neki is álltam, de fele annyira sem volt egyszerű, mint ahogy azt én gondoltam. Előre hosszabb fém fékcsövek kellenek, amiket már korábban beszereztem Marklar-tól. Ezeket alulról be is fűzögettem nagy nehezen, de az ABS kockát már nem volt ennyire egyszerű berakni, pedig ez tűnt az egyszerűbbnek. Már a tartó konzolja sem akart a helyére menni a sok kábelköteg miatt, de végül sikerült. Ezzel elment kb. a fél napom. Aztán kicseréltem még a főfékhengert (Brembo) is, ha már ott molyoltam (annyi a különbség a nem ABS-eshez képest, hogy két kis dugót kell beletekerni két fékcső helyett), és ki kellett cserélni a fékolaj tartályt is, mert teljesen másmilyen! Ideje volt már a fékolaj cseréjének is, mert már több éve nem volt cserélve, Ferodo FBZ100-asra esett a választásom. Beraktam, bekötöttem mindent, csatlakoztattam a kábeleket, légtelenítettem és jöhetett a próbaút. Aminek során meglepődve tapasztaltam, hogy nem működik az ABS, fékezéskor blokkolnak a kerekek. Tanácstalan vagyok, minden a helyén, minden kábel csatlakoztatva, a műszerfalon semmi visszajelzés, gyújtást ráadva a motortér felől relé kattanás szerű hangok, amik eddig nem voltak. A vezérlő egységben van 2db relé, gondolom azok lehetnek. Szóval most itt tartok, és nincs ötletem! :-(

És ha már lent volt a bölcső, akkor kicseréltem a fáradt váltókulisszát is, illetve csak a Faudi fejeket. Levágtam a régieket, a váltórudak belsejébe menetet vágtam, tekertem bele menetes szárat és az új Faudi fejeket erre rögzítettem, plussz kapott még egy kis csavarrögzítőt is a biztonság kedvéért. Ki kellett cserélni a váltókart is, mert az a kis műanyag gömb eléggé ki volt már kopva és nagyon kotyogott már. Ezt a törzshelyemen szereztem be Marklar-nál! :-)
Fényévekkel jobb lett a váltás, és már zörögni sem zörög a kulissza. :-)
Aztán még bónuszként kicseréltem a kutyacsontokat is (ez pedig vm kollegától jött).

Költségeim:
- Brembo főfékhenger: 18346,-
- 1L Ferodo FBZ100 fékolaj: 2350,-
- 8-as Faudi fej: 2200,- / 4db
- Mannol csavarrögzítő: 300,-
- váltókar: 2000,-
- kutyacsont: 3038,- / 2db

 
>> Szerviz2017-03-18

Berohadt a kézifék bowdenem. Mindkettő. 2 hónappal ezelőtt befújkodtam, megjárattam, egy darabig jó is volt, de megint beálltak. Mivel közeleg a műszaki, úgy döntöttem, hogy itt az ideje a cserének. Unixból sikerült beszerezni egész jó kedvezménnyel ATE típusúakat! Aztán ha már az autó alatt voltam, akkor beszereltem hátra a Marklar haverjától, Nyúltól szerzett légrugókat. Már régebben akartam venni, de a 16K-s árat egy picit sokalltam értük. Aztán az egyik hétvégén Érden jártam, és megláttam nála egy évek óta rozsdásodó futóműben. Megkérdeztem tőle, hogy megkaphatnám-e, és csak úgy odaadta! Nagyon örültem. :-) Van rajta egy kis szelep, amin keresztül fel lehet fújni, így bármikor tudom módosítani az autó hátuljának magasságát, de persze nem fogom. :-) Az ültető rugó (tudom, le kellene már festenem) és a sport gátló maradt, de kellett valami megoldás, mert a sok csomagok és az utasok miatt már beleért a gumi a sárvédőbe. Így ezzel a megoldással már nem! ;-)
Kicseréltem még az AC-t is, mert néha menet közben nagyokat rángatott, aztán egy jó ideig semmi, aztán meg egyenletes tempónál egyszer csak megtorpant. Hiába nyomtam a gázt nem történt semmi, egyre csak lassult az autó. Olyan volt, mintha nem kapott volna üzemanyagot. A csere óta nem produkálja a fent írt tüneteket! :-) Gyári Bosch került bele, mert nem Úr, aki nem herdál! ;-)

Költségeim:
- ATE kézifék bowden jobb: 3676,-
- ATE kézifék bowden bal: 5031,-
- Bosch benzinszivattyú: 27000,-

>> Tuning és extra2017-03-16

Amikor megvettem Kn[.]xX kollegától a Sony CDX-GT410U fejegységet, már akkor tudtam, hogy azt a fejegységet is megfogom tőle venni, amire a Sony-t lecserélte! Ez pedig nem más, mint az Alpine CDE-9880R. Most jött el a pillanat... enyém lett! :-) Nagyon tetszik, nagyon jól szól! A Sony is nagyon jó volt, de ez... Nem akartam elhinni, de ég és föld a kettő közt a különbség! Viszont a távirányító az nagyon hiányzik, mivel ehhez gyárilag nincs. Nem is értem! Pedig tudja kezelni, és van is egy távirányító, ami több típusú Alpine-hoz is jó (Alpine RUE-4202). Hamarosan pótolni fogom ezt a kis hiányosságot! Az előlapnak annyi szépséghibája van, hogy egy kicsit megkopott egy-két gomb, de egyébként szép állapotban van! :-)
Kellett még vennem egy ISO átalakító kábelt (3400,-), mert a Sony-é teljesen más volt + még egy ISO - DIN antenna csatlakozó átalakítót is (690,-).
Az USB kimenet a fejegység hátulján van, ezért szükség volt egy hosszabbító kábelre. Ezt otthon túrtam a fiók alján. :-) A középkonzol alatt elvezettem, és ideiglenesen a kézifékkar mellett vezettem ki. Majd keresek neki valami praktikusabb helyet! Mondjuk fúrni, faragni, vágni nem akarok semmit!
Köszi Kn[.]xX! A következő projektem a mostani fejegységed lesz! :-DD

2017.10.20.
Az USB kábelt áthelyeztem a kézifékkar mellől a középkonzolra, pontosabban a nemrég beszerelt USB töltő alá. Mégiscsak jobban kézre esik! ;-)

2017.10.27.
Megrendeltem a távirányítót (6990,-), és ma meg is érkezett!

2018.07.09.
Nem igazán tetszett, hogy az USB kábel a hamutartó mellett van! Mindig nyitogatni kellett, ha pendrive-ról akartam zenét hallgatni, viszont becsukni így nem lehetett a pendrive miatt! Szükségmegoldásnak tökéletes volt, de keresni kellett neki egy végleges, fix helyet, ami esztétikus és nem rontja el az összképet! Viszont előbb kellett venni hozzá egy beépíthető USB-s hosszabbítót. Ebay-ről meg is rendeltem (1500,-). Igazából nem sokáig keresgéltem a helyét, mert szinte adta magát. A lehető legjobban el akartam dugni, hogy ne legyen szem előtt, így került a képen látható helyre a kézifékkar mögé, a könyöklő alá. Mivel fekete volt az aljzat, ezért lefestettem szürkére, majd egy kis kézügyességgel befaragtam a helyére! Persze előbb ki kellett venni a B1 ülést a könyöklő miatt, hogy ki tudjam emelni a középkonzolt (vagy hogy hívják ezt a kardán alagutat). :-)

2019.12.14.
Bluetooth-os kihangosító:
Alpine KCE-300BT
E-bayen megvásárolva. Beszerelve.

>> Esemény2017-03-15

2016.11.27.
Felkerült a téli garnitúra! Mondhatni elég későn, de nem volt még annyira hideg és az autó sincs napi használatban.
Km óra állása: 142592 Miles
A nyári gumik 1775 Miles-t (2856km-t) futottak.

2017.03.11.
Nyári garnitúra fel. Alig 4 hónapot voltak fent a téliek! :-)
Megcseréltem őket, amelyik eddig hátul volt, az most előre került, amelyik elöl, az most hátra!
Km óra állása: 142792 Miles

>> Szerviz2016-10-29

Ma ismét megejtettem az olajcserét. A szokásos Selenia 20K Alfa Romeo olajat kapta, amit az olajwebshopban vettem. Jöhet a következő 10000 kilométer! :-)

Költségeim:
- olaj: 11490,-
- szűrő: 1044,-



Km óra állása: 142171 Miles
Régi óra szerinti állás: 270235 Km
Motorgenerál utáni óra állás: 119361 Km (74167 Miles)

Következő olajcsere: 148384 Miles óra állásnál.

 
>> Szerviz2016-09-28

Augusztusban, nyaraláskor Hévízre érve hallottam, hogy hangosabb lett az autó. Alá kukkantottam és láttam, hogy a középső dobból kirohadt a cső. Illetve már csak a lehelet tartotta. Aztán másnap menet közben megszűnt ez a lehelet is, még jó, hogy előző nap feldrótoztam a csövet és nem lett nagyobb baj. Mivel az autó nincs napi használatban, csak most jutottam el odáig, hogy megcsináltassam. Sokat gondolkodtam, keresgéltem a neten, hallgattam meg a tapasztalatokat arról, hogy kire is bízzam ezt a feladatot. Végül is a Dinamit kipufogó csapatára esett a választásom. Nem csalódtam, nagyon meg vagyok elégedve velük és a munkájukkal is. Gyorsak, nagyon segítőkészek, türelmesen végighallgatták a hülye kérdéseimet, azt hogy mit szeretnék, aztán mindent elmondtak a kipufogóról, hogy mit miért érdemes és mit miért nem. Leinvitáltak az aknába, az átvizsgálás közben nem fikázták az autót, egy rossz szavuk nem volt! Ott egyből adtak egy árajánlatot és amikor elkészültek fillérre pontosan annyit fizettem. Se többet se kevesebbet. Szóval másnap vittem vissza az autót és hagytam is ott, viszont délután már mehettem is érte. Nagyon szép munkát végeztek és 1,5 év garanciát vállalnak rá. Elmondásuk szerint 5-6 évig nem kell foglalkoznom a kipufogó rendszerrel. Remélem így is lesz. :-)
Cseréltettem a flexi csövet (ez még a gyári volt), tulajdonképpen a katalizátortól hátrafelé az autó legvégéig minden újra cserélődött. Szóval a katalizátor után lett egy kisebb közép dob, után következik egy gázgyorsító és végül a hátsó dob. :-)
Kinézetre szép, hangra halk, alapjáraton egy kis és nem zavaró mormogással. :-)