Buksi - főkép
>> EseményAlfa 155 2.0 8V Twin Spark QV :) // 2010-10-30

Elékszültek a 155 naptárhoz a képek! Legalább a képek, mert sajna a naptárból érdeklődés hiányában nem lett semmi! :-( Remélem jövőre nagyobb szerencsénk lesz! Na mindegy, a képek meg vannak! ;-)

>> EgyébAlfa 155 2.0 8V Twin Spark QV :) // 2010-10-28

Képek a Brembo-ról

>> Tuning és extraAlfa 155 2.0 8V Twin Spark QV :) // 2010-10-27

Azt hittem, hogy a 284-es féktárcsák után már nem akarok nagyobbat! Tévedtem! :-D Akartam és meglett! Persze nem ilyen egyszerűen, mert először el kellett adnom a télikerék garnitúrámat, hogy megtudjam venni a 166-os első Brembo féknyergeit (40.000,-) (meg egyébként sem tudtam volna a 15"-os felniket feltenni már)! Pont annyiba kerültek, mint amennyiért eladtam a kerekeket! :-) Aztán kellett még féktárcsa, ami a Fiat Coupé 2.0i 20V Turbo 305mm-es tárcsája lett a QH-tól (28.000.-), mert ez is 4x98-as! Fékbetétből Delphi (9000,-/garn.) került beépÍtésre! De ezek még nem elegendőek ahhoz, hogy fel is tudjam rakni őket, mert a Brembo nyergek felfogatása nem egyezik a 155 csonkállványéval! Ezért Gery83 kollega segítségét kértem a tartókonzolok (5800,-) legyártatásában! Ha ezek is meg vannak, akkor még mindig nem lehet felrakni a cuccot, mert így a nyergek nekifeszülnének a tárcsákhoz! Ezért kell még 4db 8mm-es távtartó alátét a nyereg és a tartókonzol közé! Aztán 8db 10.9-es szakítószilárdságú M14x1,50-es 40mm hosszúságú csavar (5904,- kedvezménnyel) a nyergek és a tartókonzol felfogatásához + 8 db M14-es alátét (173,-) és 4db M14x1,50-es fémbetétes önzáró anya (1024,-)! És az utolsó dolog, amit el kell végezni, a csonkállványon a tartófülek 12-es furatát felfúrni 14-esre! Nah... így már össze lehet legozni a cuccot! :-)) Egyébként a 17-es gurulók alá pont befér minden! :-) Az egyedüli dolog, amin nem kell változtatni az a gumi fékcső, ugyanis ez szerencsére kompatibilis a Brembo nyergekkel! Sőt, a főfékhenger is maradt a gyári ABS-es 22,2-es belső átmérővel! A légtelenítés meg annyiból áll, hogy először a nyereg belső felét kell légteleníteni, utána pedig a külső felét! :-)
És ez a projekt nem jöhetett volna létre Gery83 kollega nélkül, akinek hatalmas nagy köszönettel tartozom a féktárcsák és betétek beszerzéséért és a tartókonzolok, ill. a távtartó alátétek legyártatásáért! Plussz még azért is, mert elviselte az állandó telefonos zaklatásaimat! :-DD Köszi mégegyszer! :-)
A Brembo matricákért (1000,-) pedig GT kollegát illeti elismerés! Köszi, nagyon szépek lettek! :-)

('98 Alfa Romeo 166 3.0 V6 24V AR34301)

Eladva 2018.05.23-án Vitaprix Cartársnak!

>> EgyébAlfa 155 2.0 8V Twin Spark QV :) // 2010-10-24

Azt hiszem egyelőre befejezettnek tekintem a LED-esítést, most hogy már elkészültek a helyzetjelzők is és a rendszámvilágítás is! Ugyanaz a srác csinálta, aki a beltérvilágítást is! Viszont mivel a középkonzolon mindegyiknek van visszajelzője, ezért kellett bekötni a rendszerbe ellenállásokat is, hogy ne azt érzékelje folyton, hogy ki vannak égve az izzók! Azt mondta a srác, mindegy hogyan kötöm be az ellenállásokat, mert mindegyiket párhuzamosra csinálta! Vagy mi! :-DD Nem értek a lovakhoz! :-D Csak annyit kellett tennem, hogy megbontom egy kicsit a kábelek szigetelését és hozzáforrasztom az ellenállásokat! :-)
Jah, az autót szemből nézve a jobb oldali LED a régi és a bal oldali a most készült! :-)

>> SzervizAlfa 155 2.0 8V Twin Spark QV :) // 2010-09-21

Megadta magát a régi Bosch akksim, 6 év után zárlatos lett! Nagyon jó kis akksi volt, bal pozitívos, 55Ah és 420 A (EN). Előrelátó voltam és még a nyáron vettem Kn[.]xX-tól egy ugynilyet csak használtat 5000-ért, annyi különbséggel, hogy ez jobb pozitívos! Azt mondta, nem sokat járt vele, én meg spórolni akartam ezzel a vétellel! Hát nem sikerült, mert ez sem bizonyult sokkal jobbank! Azért kíváncsiságból elmenetm egy autóvillamosságishoz és kimérettem vele az akksit! Megterhelte és azt mondta, hogy bírná még valameddig, de már nem sokáig! Mondjuk már így is elég nehezen tekerte az önindítót, ezért hírtelen felindulásból vettem egy vadi új akksit! Természetesen gondozásmentes Bosch-t, mert akksiból csak ezt veszem, mert nagyon jók a tapasztalataim ezekkel az akkumulátorokkal! Sikerült találni méretben ugyanakkorát, mint a régi, de picivel izmosabb kivitelben! Pontosabban 63Ah és 610 A (EN). Ég és föld a különbség! Fele annyi időt kell indítózni, mint eddig! Ez is letudva! :-))

>> SzervizAlfa 155 2.0 8V Twin Spark QV :) // 2010-09-04

Egy sima olajcserének indult az egész, de aztán egy kicsit elszaladt velem a paci! :-)) Kezdődött azzal, hogy megrendeltem az Oilcom.hu oldalról a 6 lityi Selenia 20K Alfa Romeo olajat (1L/1860,- + 5L/8600,-)! 1L-el mindig többet szoktam venni, ha kell, akkor után tudjak töltögetni! Aztán megvettem az olaj- (1429,-) és levegőszűrőt (2274,-)! Kellett venem még gyertyákat is, mert az előzetes szemrevételezés alapján nagyon nem voltak jó állapotban! Fekete kormos volt az összes! Először nem igazán értettem, hogy miért, de aztán a Cartársak és a net segítségével kiderült, hogy hőértékileg nem passzolnak a mocimba! (Itt van egy kis okosság ezzel kapcsolatban!) Na f@sza, kellett nekem Brisk sportgyertya, darabja 3500ft-ért! :-(( Ezek után nekem nem kell a flanc, vettem bele a szent manual által ajánlott Champion C6YCC (929,-/db) típusú gyertyát (mivel Golden Lodge már nem kapható)! És ez még mind semmi! Az olajhűtőhöz kellett csináltatnom két csövet is, mert a régiek teljesen elöregedtek és szivárgott rajtuk az olaj! Jó! Csövek az olajszűrő bakról leköt, olajhűtő a csövekkel együtt leszed! Innentől volt "érdekes" a dolog, mert az olajhűtőről már nem tudtam leszedni a csöveket, ill. a hollandereket nem lehetett meglazítani! Na mondom nehogymá' kifogjon rajtam két db cső! Olajhűtő satuba befog és adj neki! Jah, le is szedtem mindkét csövet, csak éppen a hűtő "csöcseiről" eltűntek a menetek! Telefon Marklar-nak, hogy küldjön bontott olajhűtőt! Igen ám, de ő is levette az egyik csövet és ugyanúgy eltűnt a menet, mint nálam! A másik csövet már nem is piszkálta! Na most mi legyen?? Érden megjavíttatta az ő hűtőjét, én meg elküldtem neki az én hűtőmet cserébe a 8.000ft-os javítási költséggel együtt! :-/ Oké, olajhűtőm már van (köszi Marklar), most még csöveket kellene hozzá gyártatni! Ezt Székesfehérváron tettem meg a Hidraszer Kft.-nél! Ott még elkértek a két csőért 6.000ft-ot! A fent hagyott csövet úgy kicserélték, hogy nem szedték le a csatlakozást a hűtőről, nehogy arról is lenyalódjon a menet! Hát ennyi! Ma meg kicseréltem és összeraktam mindent! :-)



Km óra állása: 105284 Miles
Régi óra szerinti km állás: 210568 Km
Motorgenerál utáni óra állás: 59695 Km (37093 Miles)

Következő olajcsere 111498 Miles óra állásnál! :-)

>> SzervizAlfa 155 2.0 8V Twin Spark QV :) // 2010-07-27

Mióta megvettem az autót, azóta küszködöm a hátsó fékkel! Vagyis jobban mondva a nyergekkel, mert sajna állandó jelleggel berohadnak időjárástól függetlenül! Ilyenkor se rendes fék nincs, se kézifék! Sokan mondták, hogy a 155 16V-é már jobb, mert az nem rohad be! Ki is cseréltem a futómű felújításkor őket, de ugyanúgy megszívtam velük! Berohadtak! Illetve csak az egyik, de már ez is bőven elég volt ahhoz, hogy felmenjen bennem a pumpa! Megelégeltem az egészet és beszereztem egy pár '99-es GTV hátsó nyerget (8000,-) és ezeket tettem fel a 155-re! Semmi farigcsálás nem kellett, egy az egyben felment a régiek helyére, a gumifékcsövek is passzoltak! Az első szembetűnő különbség a GTV nyergek javára, hogy kb. 2-szer olyan könnyűek, mint a 155-é! Persze, mert ezek alumíniumból vannak! Egy kis légtelenítés, egy-két próbakör és minden rendben! Szóval most már hátul is van rendes fékem (kifényesedtek a tárcsák) és kézifékem is! :-)

>> EgyébAlfa 155 2.0 8V Twin Spark QV :) // 2010-06-22

Nah, ennyit bírtak a Sofita LED-es izzók az utastérben! Vagyis kb. 2,5 évet! Egy kivételével az összes (3, a csomitartóét is beleértve) megadta magát! Mindegyiknél úgy kezdődött, hogy először csak elkezdett vibrálni, aztán hol világított, hol meg nem! Végül kimúlt mindegyik! Gondolkodtam, hogy veszek bele újakat, de aztán egyik haverom mondta, hogy ő is ugyan így járt és az egyik ismerősével csináltatott (forrasztatott) LED-ekből világítást! Ráadásul kb. annyiba is kerül, mintha megveném az újakat annyi különbséggel, hogy a srác örök garit vállal a munkájára! Valami ipari LED-eket használ, de fogalmam sincs, hogy mi lehet a különbség a hagyományos LED (már ha van ilyen) és az ipari LED között! Na jó, próbáljuk meg, veszteni valóm nincs! Kiszereltem a foglalatokat és elvittem a gyerekhez! Másnapra már kész is volt, és a végeredmény is az lett, amit vártam! Az előzőekhez képest sokkal nagyobb a fényerejük (uccsó kép), pedig ezekben csak 6, míg a régiekben 9 LED van!

>> Tuning és extraAlfa 155 2.0 8V Twin Spark QV :) // 2010-06-06

Ismét Marklar mindenessel boltoltam egy Q4-ből valósi ülésgarnitúrát! Az egyetlen szépséghibája, hogy a vezető oldali elég csúnyán ki van szakadva! :-( Meg a fekete színű ülések elég érdekesen néznek ki a világos szürke beltérben, ezért majd ha összegyűlik a jó sok máni, akkor ezek is világos szürke színű "ruhát" fognak ölteni! Terveim szerint bőrből! ;-)) De azt hiszem, ez még egy kicsit odébb lesz! :-D Egy hírtelen tisztításon már átestek, de vár rájuk még egy alaposabb "csutakolás"!


Eladva 2012.07.14-én broáfka (Vikking, most már Vitaprix) Cartársnak!

>> SzervizAlfa 155 2.0 8V Twin Spark QV :) // 2010-05-14

Az elmúlt héten arra lettem figyelmes autókázás közben, hogy kinyomott kuplungnál elkezdett az alapjárat 500-1000 RPM között ingadozni! Nem foglalkoztam vele különösebben, mert menni viszont ment rendesen! Egészen addig, amíg egy-két nap múlva már kinyomott kuplungnál le is állt és már csak fulladozva akart menni! Aztán beálltam az udvarba és onnantól meg már el sem akart indulni! Na mondom f@sza… Megint előjött egy korábbi (fényezés után) probléma, vihetem a villanyászhoz! De előtte még ellenőriztem, hogy az AC műkszik-e! Adtam neki direktbe tápot és semmi baja, nyomta szépen a benyát! Mivel nem sok ötletem volt, így kivettem az összes gyertyát (tiszta korom volt mindegyik, mert hőértékileg nem ebbe a mociba valósiak, de ez majd egy másik bejegyzés lesz) és megpucolgattam őket, aztán megnéztem, hogy van-e mindegyiknél szikra! És van!! Kipiálva! Aztán eszembe jutott, hogy némelyik típusnál ha leveszik az akksi sarut, akkor állítólag törlődnek a tárolt hibakódok! Levettem, gondoltam egy próbát megér! Majd másnap vissza és indítózás! Nagy megkönnyebbülésemre beindult egyből, viszont a fordulatszám ingadozás megmaradt! Így hát szétszedtem a szívóoldalt és A-tól Z-ig kipucoltam mindent (szívócsonkot, alapjárati motort, folytószelepet és LMM-t + a köztük lévő nagy csövet, kartergáz lecsapató tartályt és csöveit - ezekből rengeteg dzsuva jött ki, olyan volt, mint valami kutyahányás)! És ha már szét volt szedve, kicseréltem a benzincsöveket (500,-) is, mert egy kissé repedezettek voltak már, + az összes gyári roppantós bilincs helyére AWAB szorítóbilincsek (1655,-) kerültek! A széthullot folytószeleptömítés helyett meg kartonlapból vágtam ki "újat"! Összerakás után egy kicsit remegő kézzel indítóztam, de elsőre beindult! Szerencsére az ingadozás megszűnt, és az üzemi hőfokot elérve a mutatót mintha bebetonozták volna a 750-800 RPM közé, azt mutatta, amit egyébként is szerettem volna látni! :-) Kintről hallgatózva is sokkal szebben jár, mint előtte! Sőt, valamivel még jobban is megy! ;-) Azért a biztonság kedvéért még berendeltem egy vízhőfok jeladót (NTC) a termosztátba (3990,-)! Egyenlőre megnyugodtam! :-))