Rolcho - főkép
>> SzervizAlfa 156 1.6 TS // 2012-02-06

Jobb hátsó féklámpa izzó panaszkodott. Mivel egyidősek, cseréltem a bal oldalit is.

2 Hella P21/5W

km 121280

>> SzervizAlfa 156 1.6 TS // 2012-01-18

Kisebb beavatkozás az autóba az olajcserével összekötve, hogy ne legyenek olajcseppek az autó alatt. Váltó le, kuplung ki, kinyomócsapágy ki, váltó oldali szimering kuka. Új szimering be, új kinyomócsapágy be, új kuplung be, váltó vissza, folyadék utántöltve.
Motorolaj: Selénia 20K for AR, szűrő: Bosch, szimering: Reinz, kuplung szett+kinyomó csapágy: Luk

Tapasztalható eredmény: a kuplung olyan puha, hogy nem is voltam benne biztos, hogy működik.

km 120796

>> SzervizAlfa 156 1.6 TS // 2011-09-22

Izzócsere a tompítottban, ha már kiégett az egyik, menjen mindkettő.

km 117413

>> EgyébAlfa 156 1.6 TS // 2011-09-19

Az autó a műszaki vizsgán úgy jutott túl, hogy semmihez nem kellet hozzányúlni, semmit nem kellett okoskodni. Úgyhogy most 2013. 09. 13-ig érvényes

>> EgyébAlfa 156 1.6 TS // 2011-09-08

Szeptembertől egy kényszerű költözésnek köszönhetően az autó átminősült szabadidős autónak. A napi rutin helyett ezután már csak hobbiból falja a kilométereket, így az évi kilométerek száma jelentősen csökkenni fog.

 
>> SzervizAlfa 156 1.6 TS // 2011-08-22

Bekerült az autóba másfél év után egy szép új gyári légszűrő. Ami egyébként Clean Filters gyártmány, mint az előző volt. Lehet még bírta volna, de sebaj. Jó lesz ez. Jövő héten pedig felkerül az új hátsó dob is.

km: 116536

>> Tuning és extraAlfa 156 1.6 TS // 2011-08-14

A művelet sikeres végrehajtásához nem árt egy vékony mindenhova beférő kéz. Most pedig lássuk a műveletet a képek sorrendjében.

1. Az akkutól szépen el lehet vinni a tápkábelt hátra az utastér irányába a többi vezetékkel együtt.

2. Nem feltétlenül kell átfúrni a tűzfalat. Pláne komoly elhatározás mellett, hogy ma be fogom kötni az erősítőt, és fúró hiányában. Csak meg kell találni a kábel útját.

3. Az ideális hely nálam az első szélvédő előtt volt, ahol a műanyag alatt volt egy gumival ledugózott lyuk, ami pont azt várta, hogy elvegyék a kábelszüzességét. Sikerült is szűk lyukat ejteni rajta, de tényleg a lehető legkisebb lyukon érdemes kicsit erőlködve áthúzni rajta a kábelt, nehogy komolyabb víz érkezése esetén beázzon.

4. Az utastérbe érve már csak meg kell találni a belépési pontot, majd a küszöbök alatt elvinni a hátsó ülésig. Érdemes számolni azzal, hogy a küszöb és a b oszlopot takaró műanyag levételekor könnyen elpattanhatnak a tartó fogak, tehát ésszel! A kábelt pedig úgy kell elvezetni, hogy a lehető legközelebb kerüljön a fémhez (emlékeim szerint), különben a visszarakott küszöb eláll kissé, az pedig nem szép látvány. Szintén érdemes megfontolni, hogy az audio rca és a tápkábel ugyanazon az oldalon elvezetve jelentős helyet foglal a küszöb alatt, így kissé feszült a küszöb nekem visszarakáskor, de hát én már csak ilyen kényelmes vagyok.

5. A hátsó üléshez érve a legegyszerűbb átviteli pontot középen a könyöklőnél találtam, így nulla karosszéria sérüléssel sikerült hátrajutni a csomagtartóig.

6. A megérkezett kábeleket én egyszerűen bevezettem a pótkerék helyén található javítócsomag és egyéb nyalánkságok dobozába, így nem foglal jelentős helyet a csomagtartóban, nem sérül, nem ütődik neki semmi. Az erősítőm méretéhez tökéletes !

7. A többi kábelt is szépen behúzva már készen is van a hadművelet. Elsőre nem volt egyszerű, de másodikra már kb. egy óra alatt meg tudnám csinálni. Szemfüleseknek: Az utolsó autóm, amiben elakadásjelző háromszög volt egy Renault 19 volt, amihez több mint tíz éve jutottam hozzá. Azóta vándorol velem autóról autóra. Ha valakinek van elfekvő Alfa Romeós, azt örömmel fogadom.

>> EseményAlfa 156 1.6 TS // 2011-05-28

AC Light helyett AC Rain.

A következő hétvégén: Balaton Classic

>> EseményAlfa 156 1.6 TS // 2011-04-18

 
>> SzervizAlfa 156 1.6 TS // 2011-04-10

8 év és több mint 110 ezer kilométer. Ezalatt ki tudja, hogy mennyi kátyú, úthiba és egyéb akadály, amit ki kellett bírnia a futóműnek. A gyári beépítésű alsó lengőkarokban látványosa kotyogtak a gömbfejek, a felső lengőkarok (az egyik még gyári, a másik 2006-os) szilentjei pedig érezhetően elengedték magukat, némi szabad játékot hagyva a kerekeknek.
Az autó vezethetősége most olyan lett, hogy ugyanúgy vezetek mint eddig, érzetre ugyanannyival megyek, a valóságban azonban 20%-al nagyobb tempót diktálok, pl 90 helyett 110 km/h. Egyszóval sokkal élvezetesebb így a vezetés. Olyan, mintha sínen húznák az autót. És mellette eltűntek a hangok is a fejemből. :-)


km 110370