Mutasd

>> Szerviz2013-10-29

A múltkor, mikor kicseréltük a féltengelyeket, persze kifolyt a váltóolaj. Gyönyörű, szép, makulátlanul tiszta, piros olaj jött ki. Természetesen felfogtuk egy tiszta olajoskannában és a művelet után visszatöltöttük, de volt némi veszteség.
Hát most eljött az ideje a pótlásnak.
A szerelőm szerint nem kellett aggódjak, mert 1 - 1,5 dl-t észre sem kellene vennie egy váltónak, de hát én már csak ilyen vagyok.
Amúgy is, akárki akármit mond, én hallottam, hogy nem úgy klattyan ahogy kell. :) És hát a 159manuális váltója (GM-gyártmány), nem a hosszú életűek közé sorolható, jó vele vigyázni, a megfelelő gondoskodás sokat jelent. Mondjuk az egész 159 ilyen...igényli a törődést.

Na szóval Csabi barátom hozott 1 L olajat ma estére, miután reggel átküldtem neki a gépkönyv vonatkozó oldalát:
TUTELA CAR MATRYX SAE 75W-85,API GL-4,ALLISON C4,ZF TE-ML 06,FIAT 9.55550

A gond csak az volt, hogy 2012.02.02-án, röviddel a kocsi megvásárlása után, mikor szintén hülyén klattyogott, ellenőrizve volt a váltóolaj szint, és akkor fel lett töltve.
Most előástam a flakont. Hát az TUTELA CAR EXPERIA SAE 75W-80, API GL 4, FIAT 9.55550 CONTRACTUAL TECHNICAL REF. N°F178.B06 volt.

A féltengelycserekor kifolyt olaj színe piros volt. A MATRYX is piros, az EXPERIA viszont sárgászöld.

Ergo 2012-ben a MATRIX-ra rátöltöttünk kb. 9 dl EXPERIA-t, most meg újra a MATRYX menne bele.
Rövid telefonos véleménykikérés droberto-tól. Ő nem öntené össze, mondta.
Viszont a speckója mindkettőnek ugyanaz: FIAT 9.55550. Nem lehet gond.

Amúgy a teljes feltöltési mennyiség 2,3 L.

Haspáncél levettem (ezt mindig én csinálom, mert Csabi annyira utálja, hogy félek mikor elfordulok kihajintja :) ).

Szerencsére a 159-nek van szintellenőrző csavarja.
A kocsit balról megemeltük, hogy ferdén álljon, és a hatodikig is szépen elfolyjon az olaj, majd a szintellenőrző csavart alulról, az aknából, kitekertük. Ezután Csabi elkezdte fentről önteni, én meg alul figyeltem. Mikor kibuggyant, akkor gyorsan betekertem a csavart a helyére.
A feltöltéssel meg is voltunk. Mintegy 2,5 dl ment bele.

Alulról ellenőriztük még a féltengelynél, hogy nem-e szivárog a váltóolaj, mert a múltkori cserekor nem raktunk új szimeringeket. Kár is lett volna, mert nem szivárog.
Viszont a difi alján van némi olajtaknyolás. Lehet, hogy ott viszont szivárog a tömítésnél. Viszont annyira jelentéktelen, hogy egyenlőre kár megbontani. Viszont úgy döntöttem, hogy legkésőbb a 2015 januári olajcserekor kicseréljük.

Van más is.
Néhány napja olyan gumis nyöszögést hallok jobb elölről, de kizárólag lassú, lassításos fékezéskor. Ha tolok egy satuféket, akkor semmi.
Ez azért érdekes, mert azon az oldalon kapott a kocsi 3 hete egy vadúj alsó lengőkart (TRW-t), meg a lengéscsillapító új felütközésgátlót.
Tegnap a próbakör során tudtam reprodukálni Csabinak a zajt.
Ma megrángattuk, megnyúztuk, de semmi. Átnéztük az összes csavart, nem-e valami nincs meghúzva esetleg (merthogy első alkalommal én raktam össze a felét a futóműnek és én húztam meg az összes csavart), de semmi.
Csabi azt mondta, hogy figyelgessem, hátha erősödik, és akkor jobben tudjuk detektálni a forrást.
A gyanúm ezek után az, hogy a rugó összerakása után (a lengéscsillapító felütközésgátlójának felrakása után) a rugó igazodik a gumibakjában. Vagy esetleg még a felső lengőkar szilent kezdődő halódásának lehet a hangja.
Feleségem szerint meg simán tekerjem feljebb a hangerőt a kocsiban és fejezzem be a zajok fülelését.
Csabi is azt mondja amúgy, nincs olyan kocsi, amiben nem jönnek elő időről időre apróbb zörejek, és igazából sohasincs vége...talán egy Bently esetében lehet más a szitu :)

Költségem, 1 L TUELA CAR MATRYX olaj, 2.750,- Ft volt.

Most kivételesen nincs fotó.

UPDATE
A zörej 2 hét után magától megszűnt :)