Mutasd

>> Tuning és extra2013-04-27

Sokat olvasgatom a külföldi fórumokat mindenféle technikai dolgok után kutatva, így találtam rá az alábbi kis „motorfejlesztési” lehetőségre is. A lényege a 2.5 V6 motorok szívócsöveinek nagyobb átmérőjűre cserélése. Ezt a kis trükköt használja a Squadra-tuning is a chiptuning részeként, persze az elektronika hozzáillesztése nélkül is remekül használható ez az egyszerű és nem is túl költséges átalakítás. Olyat is írtak róla, hogy chip nélkül is több teljesítményt ad, mint pl. akármilyen kipufogórendszer átalakítás... A 2.5 V6 24v motorok szívócsövei 42mm külső átmérőjűek a 3.0 V6 24v és 3.2 V6 csövei pedig 45mm-esek. Nem tűnik soknak, de ez keresztmetszetben 15%-növekedést jelent és ennyivel nagyobb a csövek térfogata is. Sikerült egy bontás alatt álló 166 3.0 V6-ról beszereznem a csöveket a hengerfejre rögzítendő alumínium „bevezető” lapokkal (ez fontos, mivel ezek furatai is nagyobb átmérőjűek) és gumi bekötőcsövekkel, bilincsekkel együtt. A csere nem egy bonyolult dolog, nem igényel semmilyen átalakítást, csak fel kell csavarozni a régi helyére és kész is. Természetesen összeszerelésnél a tömítéseket is újra cseréltem. Az első indítás előtt rögtön csináltam egy ECU reset-et, biztos, ami biztos. Az első tesztkör után kicsit meglepődtem, mivel nem számítottam ennyire érezhető különbségre, ami a teljes fordulatszám tartományban jelentkezik. A legnagyobb változás az, hogy 2000-2500 körüli fordulatról sokkal nyomatékosabb lett, de az eddigi 6000-7000 közötti minimális „gyengülés” is eltűnt, most már itt is brutálisan húz. Érzésre egy kicsit sem veszít a nyomatékból egészen a leszabályozási fordulatig. Elégedett vagyok az eredménnyel, de azért hamarosan hozzá lesz igazítva (és 100-as benzinhez) a motorvezérlő is.