Nem először, nem másodszor, újra felkerült a koptató.
Nyilván eltörve és lenyúzva várta a sorsát , de megjavitottam , újra fényeztem, és vissza raktam. Középen elvágtam, és csináltam így egy törést. Sokkal jobban követi a lökhárító ívet, bár képen annyira nem látszik.
Ja és a tükörborításokat is visszafújtam kékre.
Betáraztam műanyagra való kerámiából, így felaplikálltam a sajátomra is. Kíváncsian várom a tartósságot. :)
Kerámiázás
Ez már a 2.0 verzió, ugyanis rendeltem már mindkettőből. Előre amit küldtek nem volt jó hozzá, a hátsó amit vettem (Magneti Marelli) nem tartotta meg az ajtót. Vicces. Visszaküldtem őket. Most rendeltem előre Magnetti Marellit, véégre működik, hátra pedig 156-os géptető teleszkópot, többek tanácsára. Így olyan erős,hogy magától felnyitja, tök frankó :)
Csak a szokásos típushiba, gondolom nem először olvastok ilyen blogot.
Nincs ínyemre,hogy a biztonsági rendszerek nem működnek megfelelően az autóban, szóval valamit akartam kezdeni az ideiglenes megoldással.
Nagyjából kéthetente fújtam kontaktsprayvel, mára nagyon meguntam.
Elvágtam ,megforrasztottam, zsugorcsöveztem örültem magamnak (nem sokáig) ugyanis még mindig világított a lufi. Hazajöttem, kiolvastam, kontaktos a vezető oldali is. Remek, ma azt is megforrasztottam. A hiba eltűnt.
Kicseréltem a felső vízcsövet, mert nem volt abban az állapotban amiben bíztam volna. Gyárival megegyező csövet nem találtam ,így rendeltem külföldről szilikont, ami hajlítható.
Megjött, beszereltem, nagyon örültem. Majd hazaértem ,és másnapra tócsa a kocsi alatt. Ezt eljátszottam 4x . (ilyenkor mindig víz leenged stb...) Műhelyben sosem szivárgott. Meguntam a gagyi awab bilincseket, "sajnos" olyan vastag ez a szilikon cső, hogy nem lehet akkora erővel meghúzni, hogy fogjon rendesen, mert hamar megszakad. Ezért teherautó bilincsekre cseréltem, most pengének tűnik.
Továbbá beszereltem a vízhőfok jeladót a vízkörbe. Még be kell vezetékelni az utastérbe, és nem feltűnő helyre eltenni ,vagy megpróbálni a gyári órára rákötni. Csak teszteltem egyelőre, nagyon frankón működik.
1-es fokozatban az ablaktörlő nem igazán akart működni, és utána visszaállni sem nagyon szeretett volna a megfelelő pozícióba, sokszor a szélvédő közepén megállt.
Piritu_blogja alapján abszolváltam a javítást.
Köszi!
Illetve közben eltört egy gumicső ami nyomja a balos ablaktörlőre a mosó folyadékot, ki volt már keményedve. Annak cseréjére is sort kerítettem.
23 évig Olaszország megőrizte az alját ,így továbbra is fent szeretném tartani ezt az állapotot. Leghátul találtam néhány minimális felületi rozsdát ahol nem volt gyárilag alvázvédő. Drótkorong, kémiai rozsdaátalakító, cinkspray, alvázvédő volt a recept. Ha már felbontottam egy dobozzal átfújtam az egészet.
Közben összeszereltem az átfényezett GTV-t :D
Az autót visszahelyeztem a forgalomba, és elvittem szervízre
Cserélve lett:
Olaj (Total racing 10w50)
Olajszűrő Filtron
Elötte motoröblítő
Karter csere, javítás, új csavar új tömítés (A régit rosszul hegesztették meg és folyatott)
Hajtókarcsapágyak (Glyco)
Szelepfedéltömítés (Elring)
Vezérműszíj szett vízpumpával (Gyári Original Ricambi)
Balansszíj, és annak a csapágya (dayco)
Kopogásérzékelő mivel törött volt, így cserélték (Bosch)
Kipuffogó Y tömítés
J.E. féltengely gumiharang
G12 fagyálló
Váltóolaj (Tutela ZC75) 2L
Vezérműtengely jeladó (attól függetlenül a hibakód továbbra is fentáll :( viszont az autón semmit nem kehet észre venni)
Ezzel kapcsolatban tippet elfogadok hátha találkozott ilyennel valaki...
+Munkadíj
KM állás 159.100
GT-nek és a 147-nek is lett végre garázsa.
Az alapot profi kőművesekre bíztam, a betont mixer hozta 6.5m3 ,C20, 6-os betonhalóval vasalva.
Az udvaron emelni kellett egy 30cm-t ez 12 teherautó földet ,és egy kamionnyi mészkövet jelentett.
Kapu elött 12 mèteren begyűrüztem az árkot teljesen ide is sok anyag kellett a befedèshez.
A garázs miatt 3 fát ki kellett vágni, és a kerítést elötte elbontani. Sok idő, munka, idegeskedés, szervezés, és pénz árán végre garázsban állnak a kocsik. A kapuk motorosan nyílnak. A kerítés egyelőre még ideiglenes, tavasszal jön az a project.
A garázs 7x6m Konstal Superline+ , +ajtóval +2db kapunyitó motorral szerelve.
Leköltöztettem a házhoz a GTV-t a bérelt garázsból ,így akár minden nap tudom nézegetni :D
Dzsumbuj írtással kezdődött a történet, amit az előző tulaj ránkhagyott, aztán új kerítéssel folytatódott hátul (Ide jön majd még belátás gátló)
Betonalap öntést mi csináltuk,nyilván nem egy profi munka, de vasalva, 15cm vastagságban lett csinálva.Arra,hogy ráálljon a kocsi, tökéletes. :D
Egy rámpát kell még tavasszal önteni elé, mert most igen körülményes a bejárás.
Az ünnepek miatt ,vagy 1.5hónap volt mire hozták a garázsokat.
A GTV garázsa amúgy semmi extra, max annyi ,hogy erősített horganyzott szerkezettel kértem ,és az eleje feketére van festve,hogy ne virítson egy bádog az udvar végén.
Téli álom vége : 2020.03.01.