Mutasd

>> Tuning és extra2019-11-20

A felső motortarto bakom/motorstabilizator szilentjei eléggé gatyak voltak. A kocsi nagy gazadaskor balra elvetelnel jobbra indult. Rendeltem piros strongflex szilenteket hozzá amiket be is tettem. A művelet adott pár kihívást de nem volt ultra szívás.
1x ki kellett vágni a régi szilenteket. Ezeket én patyolatra kiszedtem mint utóbb kiderült feleslegesen. Ugyanis a stabilizátor gyári szilentjei egy plusz fém karikaba vannak ragasztva és úgy lettek bepréselve.
2. A szilentek után a belső karikákat is el kell távolítani ugyanis a strongflex szilenteket akkorára mereteztek h azok a belső karikakba nem a kulsokbe viszont pontosan passzolnak.
3. Bepréselni az új szilenteket. Én ezt egy nagy satu segítségével oldottam meg.
4. Venni kell egy nagyobb alatetet ugyanis a motor felé menő csavar fején az új szilent képes lemászni ezt owneren egy tulaj videón is megmutatta.
5. Beszerelésnel a stabilizátort tartó konzol csavarjait le kell lazítani mert a két csavar kicsit másképp fog állni az új szilentekkel.
6. Rakjuk be így a két csavart majd húzzunk meg mindent nyomatékra és kész is vagyunk.

Eredmény:

A motor beton stabilan áll a helyén. Egyik kartars szerelője által felvetett "így nem csillapítja a rezgést" felvetést megcafolom. A rezgés kézzel kitapogatva az első szilenten érezhető ez minimálisan továbbadja a stabkarnak ami továbbadja a második szilentnek ahol a rezgés eltűnik. Utana sem a csavaron sem a tartó konzolon sem a kasztnin nem érződik rezgés.