Tagok >> norbi0409 >> 159 1.9 JTDm 16V SW >> Blog
- Típus:159 1.9 JTDm 16V SW
Mindent erről a típusról
Tagok, akik birtokolják a típust - Évjárat:2008
- Színe:Nero Carbonio
Ma túlesett az EGR egy takarításon, gondolván, hogy esetleg szorul és ez okozza a gondot. Szétszedve gyanúsan tisztának tűnt és valóban alig jött belőle koksz, szinte csak annyi volt mint egy olyan szekrény tetején a por, amit 2-3 hete nem takartottak. Lehet hogy nincs is nyitogatva menet közben? Ott sincs egy deka korom, ahol a szaki elmondása szerint minden általa szétszedett EGR-nél volt.
Mivel odafelé bedobta a check engine pilácsot, rá is dugtuk gépre, hogy mi lehet az. A DPF nyomáskülönbség szenzor volt, de valúszínűleg csak ideiglenes hiba volt, mert törlés után nem jött vissza. Ránéztünk a működésére és mért rendesen úgyhogy az OK. De ha már rá vagyunk hangolódva az agyára, nézzünk rá az EGR-re...
Furcsa dolgokat csinált. A nyitottság % összevissza ment 3.998% aztán gázadásra 30-40%, majd elengedve a gázt elkezdett szép lassan felmenni 60%-ig és hirtelen felugrott 90%-ig, majd ugyanilyen hirtelen vissza 3.998%-ra. Hozzá se nyúltunk a gázpedálhoz és összevissza nyitogatta/zárogatta. Közben rendesen hallható volt, ahogy a motor hangja változik. Jövő héten berakunk egy másik (tuti jó) EGR-t, hogy azzal mit csinál. Akkor folyt köv....