Mutasd

>> Szerviz2016-10-24

Ha azt látjuk, hogy a vízhőfok mutatója nem a megszokott helyen tanyázik, hanem inkább az alatt, cseréljünk termosztátot.

Első lépésként szerezzük be a cseredarabot, én szokás szerint ezt Erhardtól tettem meg.

Szedjünk elő szerszámokat, a víz pótlására fagyállót és desztvizet, nagy levegő és vágjunk bele.

1. Nyissuk ki a motorháztetőt, és keressük meg a bűnöst.
2. Ami útban van, szedjük ki/le/szét.
3. Ott van a kis...
4. Szedjük le a bilincseket, húzzuk le a gumicsöveket, majd tekerjük ki a csavarokat, amik a blokkhoz rögzítik a termosztátot.
5. A régi és az új egymás mellett.
6. Minimális különbség van a gyári és az utángyártott között. Na de hol?
7. Segítek.
8. Ha belenézünk, láthatjuk, hogy nyitott állásban van megragadva a rossz termosztát.
9. Fordított sorrendben, mint ahogy kiszedtük, szereljük be az újat. Érdemes a bilincseket újakra cserélni.
10. Szépen rakjuk össze, amit szétszedtünk.
11. Ha minden kész, pótoljuk az elvesztett hűtővizet.
12. Menjünk az autóval. Ha mindent jól csináltunk a mutató visszatér a szokott helyére. Miután kinyitott a termosztát, nézzük meg újra a vízszintet.

A termosztáton lévő feliratból (Behr) és a gyári bilincsekből arra következtetek, hogy a rossz termosztát az autóval egyidős. Ha az új fele ennyit kibír, nem szólok egy szót sem :-)