Blog >> eneos
4000km ezelőtt 162e km-nél volt olajcsere MOTUL 8100 X-CESS 5W-40-re.
Azért váltottam Seleniáról, mert az 6-8e. km után koszolódott. Motult dicsérik, ezért gondoltam kipróbálom. Nekem nem jött be. 1 év, 3500km után felhígult. Már gyújtás ráadásakor is jelzi a kocsi, hogy nem az igazi az olaj, pályán még kisebb fordulaton is magasabb a motorolaj hőmérséklet, tartósan már nyomni sem merem neki.
Kipróbálom Eneos-t, abból is a spécibbet, a Sustina-t. 26.000ft volt a 6 liter.
Az olaj gyors koszolódása, ugyanolyan volt mint a Seleniánál. Szűrőt is váltok, Mann-ról Ufi-ra, hátha ennek is köze van hozzá.
km: 166.550
Frissítés: Eneos 7000km-t bírt, utána kezdett hígulni, addig elégedett voltam vele. Nem koszolódott, szűrő is jó.
Előre bocsájtom hogy nő létemre sajnos vagy nem sajnos nem értek az autókhoz és teljes egészében laikus vagyok az autós technológiákban, de jól beszélem az angol nyelvet és USA -oldalakon olvastam a motor-olaj örökös és nyugtalanító kérdéseiről. Egy érdekes és számomra szakmailag érthetetlen diskurzus szerint ""akárki akármit állít bebizonyosodott """ ( Idézet vége), hogy a világ legjobb motor olajai között az első 3 között szerepel a Japán Nippon CO. által gyártott ENEOS SUSTINA motor-olaj a benzines motorok számára. Az Alfa Romeo benzines turbó motorok számára az Eneos Sustina 0W50 Full Synthetic olajat javasolják azok számára akik hobbi célokra használják az autót és télen vagy hidegben a garázsban tárolják . (mint én ) A cikk csak annyiban volt számomra érdekes hogy az Eneos Sustina hazánkban olcsóbban beszerezhető mint a Selenia PW 5W-40 Ha az Eneos Sustina olcsóbb hazánkban és 5 hellyel megelőzte kísérleti és gyakorlati tesztben a Seleneia olajait akkor miért nem az Eneos Sustina 5W-40 vagy nyáron Eneos Sustina 0W-50 olajat használjuk ?
Csaba cartárs önzetlen segítségének köszönhetően le lett cserélve az olajszűrő (CHAMPION), motorolaj (ENEOS Premium Hyper 5W-40), gázolajszűrő (MANN-FILTER), valamint ki lett pucolva kályhatisztítóval az EGR szelep, amit le is dugóztunk, persze egy kis lukkal, hogy az egyébként szintén olajsártól megpucolt MAP kapjon áramlást és ne sípoljon addig, ameddig nem lesz Remapolva az ECU és ameddig nincs kiütve az EGR. Tesztút hazafelé 2-es, 3-as fokozatban lényegesebben jobbat tolt, na és 3-asban is kifelé a körforgóból, felfelé könnyebben megindult.
Végre a két kocsi is le lett fotózva egymás mögött :)
Óra: 114 613 km
Köszi a segítséget Csaba!
Ma lecseréltem az olajat és a szűrőket. Szakítva a hagyományokkal Eneos Premium Hyper került bele Selenia 20K AR helyett. Motor szépen és halkan jár...meglátjuk hogy bírja.
Km: 141.678
Elérkezett az idő egy motorolaj cserére. Majdnem Selenia 20K lett, de végül a 10W-40 helyett 5W-30-asra beszéltek rá. Mivel sok jót hallottam az ENEOS japán motorolajokról, és idén a Yamaha Motogp csapat főszponzora is ;-), továbbá az ára sem rossz - mellette tettem le a voksom.
Nagyon finom lett a csere után a motor járása -ez szuper, viszont sokkal jobban "átjön" a futómű hangja :(. Jó lenne tudni, hogy már végleg marad a jó idő, és lehetne nyugvó pályára állítani a téli gumi szettet ...