mesa - főkép

Megvolt az első Alfacity 2023-ban Túrógombócnak. Pedig hibával indult a nap :D ("Something went wrong" felirat plusz jegy rendelésnél) Viszont simán bejutottunk, nagy por és sorban állás nélkü, majdnem miénk lett az 1000.l és még szép helyet is találtunk árnyékban, a víz partján :D
A rendezvény jó volt az idő is. Tombolán nem nyertünk, a nyeremény napszemüveg is elfogyott, de helyette lett "nyakbalógó", meg kaptunk egy napellenzőt is, valami bérbeadós cégtől.

Ja és klassz volt a hivatalos programfüzetben a szerzők között olvasni a nevem, Haleszé után! ;)

Szuper volt, jól éreztük magunkat! Pár kép, by random order

>> Tuning és extraAlfa Giulietta Sportiva Nav Business Executive // 2023-06-30

Gyárilag eléggé bent vannak a kerekek, még a gyári 18-as turbinákkal is. A Giulia / Stelvio párosig az olaszok nem adtak arra, hogy szintben legyenek a kasznival. Most ezt pótoltam fekete Japan Racing pogikkal. A húszas sok lenne hátra, 18-es nem volt, így maradt a 15 mm, körben. Sokkal jobban mutat és jobban vezethető is Túrógombóc. Egy Balatonig tartó kiruccanással nyugtáztam a sikert.

>> Tuning és extraAlfa Giulietta Sportiva Nav Business Executive // 2023-05-30

A gyári Sportiva QV line / QV szatén / matt króm tükörház mellé vettem egy utángyártott, fényezésre előkészített, alapozott tükörborítás párt, amit magam fényeztem le lakkfeketére. Mivel először csináltam ilyet, úgy 4-5 alkalommal csiszoltam, políroztam, mire megfelelő csillogást kapott.
A csere viszonylag egyszerű, ha van patent leszedő készlet. Először a tükörlapot kell alsó és legbelső állásba állítani, majd alá nyúlni és lefeszíteni. Belül van négy pöcök, hármat felül körbe ki kell ékelni, majd a borítást, előre buktatva leszedni. Ezt követően érdemes egy takarítást elvégezni és mehet vissza fordított sorrendben az új tükörház. Jobban néz ki!
Aerosollal együtt volt nagyjából 7500 Ft

Meguntam ezt a primitív rendszert, amit az olaszok éveken át adtak el, miközben a világ átrohant felettük, mint egy úthenger. A jelenség alapja az volt, hogy az Uconnect 6,5 nem volt hajlandó a mobil telefonról Bluetooth kihangosítani a Waze hangnavigációját. együtt a zenével a telefonról lejátszani.

Erre készítettem egy egyórás zenét tartalmazó mp3 file-t, amit le tudok játszani fél 33% hangerőre konvertálva a háttérben, a Waze-t mellettFaék egyszerű, de működik!

A kép a netről, illusztrációként.

 
>> Tuning és extraAlfa Giulietta Sportiva Nav Business Executive // 2023-05-07

A gyári színes emblémát a csomagtérajtón lecseréltem egy Fekete-Fehér 2015-ös emblémára. Ugyanakkor egy adagolható, dobozos fogselyemmel leválasztottam a Giulietta feliratot is. Így már szimmetrikus az autó hátulja, leszámítva az ablaktörlő lapátot, amin még agyalok, hogy menjen-e.
Hátulról, ha az egész autó látszik, nagyon jól néz ki most. Modernebbnek is :)

Nem igazán működött a klíma, sőt, nagy melegben tűnt fel igazán, hogy lehet, hogy sehogy, be sem kapcsol. Elvittük ía Car-Kihagynihoz, mert épp ráértünk és rögtön fogadtak.
Egy kevés gáz hiányzott a rendszerből, amitől be sem kapcsolt a klíma. Most fel lett töltve, arcot lefagyasztja, viszont a minimum 6°C-ot nem sikerült elérni, csak 9,5-et, ami határeset. Egy hét múlva revízió, meglátjuk van-e mikro-lyuk, vagy ereszt-e a tömítés.
Teszteltük egy Felcsúti kisvasutas kiruccanással, hogy átszellőztessük a rendszert.

>> Tuning és extraAlfa Giulietta Sportiva Nav Business Executive // 2023-05-01

Megjöttek az Alfa Depótól rendelt gyári, négy patentes, címkés szőnyegek. Nagyon jó a minősége és egyből helyére lehetett pattintani. Viszont, nincs a leírásban, hogy szőnyeg patent nem jár mellé. így akinek nincs a kárpitban, az anélkül befürödne. Ez elég kellemetlen hiányosság a katalógusukban.
9500 + futár volt az ára, ennyiért egy méretpontosnak nevezett, gagyi szőnyeget is alig kapni, ami fél év után felpenderedik, vetemedik, elkopik és csúszós marad, még patenttel együtt is.

Ez finom, vastag és puha. Mint a GT Blackline gyári szőnyege, ez is.

Rendeltem netről utángyártott kilincset, mert a jobb hátsó kettőbe' maradt. Egy alfákkal foglalkozó cég alkalmazottja szerint az első és hátsó között nincs különbség, amit kétkedve fogadtam. Kiszereltem, köze nincs hozzá! A hátsónak még a lapátja is rövidebb, a felfogatási pontok is szorosabban vannak. Aki hasonlót állít, annak ne higgyetek! Ha valaki csak "bal" és "jobb" oldalinak hirdeti, az 100% csak ELSŐT árul. Nem jó bele, hátra! Szóvak, még a flepni sem egyezik.
Sajnos feleslegesen bontottam le. Legközelebb egy teljes bontott panellal folyt köv. Most megragasztva visszakerült az eredezi

>> AutóápolásAlfa Giulietta Sportiva Nav Business Executive // 2023-04-22

Téli 17" ötküllős le-, nyári 18" bicolore sokküllős pedig új 225/40 gumikkal felkerült a hétvégén. Tetőablak "lezsírozva", viszont a klíma nem elég hatékony már 24 °C felett, valószínű töltetni kell.

Fékcsigorgás volt az alapja. Gondoltam nem várom meg a gyári MOPAR fékbetétek cseréjét. Vettem mellé TRW "fékzsírt" is, meg grafitost is. most már ne szól. Csak az első négydugattyús brembok kezdték újra :D