Blog >> mann-filter

>> SzervizLiquid // Alfa Stelvio 2.0 benzina 280Le // 2022-08-16

Kicseréltem a pollenszűrőt. Szidtam Giovanni-t közben :) Le kell venni a kesztyűtartó alatti takarópanelt, vagy legalábbis lepattintani a szélét hogy az alatta lévő 2 csavarhoz hozzá lehessen férni. Ezután újabb három csavar a kesztyűtartó felső részén, ezután kijön a kesztyűtartó, le kell csatolni 2 vezetéket, és balra bent van a fedél előtte megy egy cső, kb. a klíma kondenzvize, ezt ki kell húzni, a kábeleket félre, és egy 5.5-es csavar fogja a tetőt. Ugyanaz a csavar kb. mint ami már a 156-ban, 159-ben is volt és ugyanúgy leesik első alkalommal, és nem lehet megtalálni. Ugyanúgy egy sima kereszt-csavar került a helyére azzal nem lesz többé gond. Eddig a pontig van video, de a következő kocka már az hogy lent van a fedél. A szűrőhöz kapott instrukcióban lévő képen látszik ugyan valami hogy miként kell kivenni, de nem egyértelmű. Alul van egy zárópöcök, azt kell kipattintani. A szűrőt kivenni nem nehéz, de visszatenni már nem olyan egyszerű.
Az ózonos tisztítást is a saját gépemmel végeztem.
Mann-Filter aktív szenes szűrőt raktam bele.

>> Szervizmesa // Alfa GT 1.9 JTDm 16v // 2014-06-21

Csaba cartárs önzetlen segítségének köszönhetően le lett cserélve az olajszűrő (CHAMPION), motorolaj (ENEOS Premium Hyper 5W-40), gázolajszűrő (MANN-FILTER), valamint ki lett pucolva kályhatisztítóval az EGR szelep, amit le is dugóztunk, persze egy kis lukkal, hogy az egyébként szintén olajsártól megpucolt MAP kapjon áramlást és ne sípoljon addig, ameddig nem lesz Remapolva az ECU és ameddig nincs kiütve az EGR. Tesztút hazafelé 2-es, 3-as fokozatban lényegesebben jobbat tolt, na és 3-asban is kifelé a körforgóból, felfelé könnyebben megindult.
Végre a két kocsi is le lett fotózva egymás mögött :)
Óra: 114 613 km
Köszi a segítséget Csaba!