Blog >> csere

320.000km ...eljött a vezérlés csere ideje. Időpontot kértem a Szatmári szervizbe , Óbudára.
Árajánlat megérkezett, bruttó árak... Kb Bárdi lista árakhoz hasonló.... Az árajánlat végén szerepel, Alfa Amore tagoknak 20% kedvezmény.... A weblapon is az szerepel, Alfa Amore tagoknak kedvezmény....
Hát ez a helyszínen már csak...az idei Alfa City jegy felmutatásával vehető igénybe, egyébként nem, mivel az nem tag, aki nem volt ott.... Ez egy elég érdekes hozzá állás, de hát ő tudja...neki biztos megéri ez a marketing. Amikor rákérdeztem, azt mondta...szerinte ez egyértelmű, azért nincs kiírva....mert attól hogy valaki ide regisztrál, és jelen van, attól még nem tagja ennek a közösségnek, és nem jár neki a kedvezmény....
Köszönöm szépen, ezt a fajta hogy is mondjam.....Alfa szellemet.....

Hossz bordás szíj csere ( ugyan kicsit rongyos volt a széle, 6000km óta így jártam vele) mert tudtam.mitol szakadt le 1 "ok" az 5pk szijrol.... A szerelő lelkesen felhívott, hogy cseréljük ki...mire kiderült a feszítő is "lóg és az új szíj lemászik , ezért cserélni kell....potom 59.000forint az alkatrész .
Roppant boldog vagyok...
Összegezve a számla
Vezérlés szett (gyári) Contitech 35.000 ( áfa mentesen)
Bárdi Contitech 32.000 áfával együtt.
Vízpumpa (gyári) 17.000.- ( áfa mentesen)
Bárdi Magneti Marelli 10.000 áfával együtt.
Fagyálló 3.000.- ( 3 liter...)
Ékszíj feszítő 59.000.- ( áfa mentesen)
Bárdi skf 42.000.- áfával együtt
Hossz bordás szíj 9.500.- ( áfa mentesen)
Bárdi 4.200.- áfával együtt....
Munkadíj 32.000.- áfa mentesen (ez korrekt lenne, ha az előző tételekkel nem számolok)
Fizettem összesen 155.500.- forintot,
amiből 32.000 a munkadíj,
Ha én veszem : bruttó 90.000.- az alkatrész ( nettó 70.000.-).a jelenlegi nettó 123.500.- helyett!!!!!

Nem hogy kedvezményt nem kaptam, hanem.dragabban kaptam az alkatrészt, mint a bolti ára... és még 27% extra felárat is fizettem...

>> EgyébSpartan // Alfa 159 2.4 JTDm Ti. SW // 2019-09-19

Végre asszony meglepett egy régóta vágyott váltó és kézifék szoknya szettel, azért mi sem jobb elfoglaltság mint szépíteni a járgány apró részleteit. A kezifék szoknyától feltem a legjobban, mert sehol se talaltam infót a cseréjéről. Ennek ellenére mégis meglett 2 perc alatt csak felülről meg kell nyomni lefelé a felso végét higy ki tudd akasztani. Nagyobb szívás volt már maga váltó, mert ott is csak a panel kiszedesere talaltam instrukciót. A szoknya alulrol visszahajlik egy műanyag peremre, amiből kampós pöckök álnak ki. Ezekre csuszik rá az alsó műanyag szorító keret. Valamint felülről meg egy ezüst vékony diszkeret. Valószínű valaki cserélte már előtte mert az is már 3 darabra volt repedve. Ovatosan feszítve apránként a pöcköket apró mozdulatokkal is sikerült a 8-ból a felét letörni. Ezért volt szívás betenni az újat, mert ezek valamennyire pozícionálják is a szoknya szélét. Plusz ugye alulrol még közben a nem tartani a disz keret darabjait, mert az is plusz feszitest ad a keretnek. Kb 45 perc szenvedésembe és hajszál ám a került, de szerintem megérte.

>> SzervizShadin // Alfa 159 1750 Tbi SW Ti // 2019-07-05

Tágulási tartály anyagában elrepedvén vizet eresztett magából! Hurrá, ha már klímacsövet kell szerelnem kicseréltem a tartályt egy vadi új gyári darabra, ami után feltöltöttem és légtelenítettem a rendszert. Majd másnap elmentem vele dolgozni és mire felértem Pestre elfolyt fél liter víz a tb visszatérő könyök gyári forrasztásának törése miatt.

Ma megjött az újabb, a kocsi életében a negyedik, tartály. Összerakom, hátha már jó lesz, megelőlegeztem neki a blogot.

A költség a két tartályra és a másfél adag vízre vonatkozik :-(

Album...

>> SzervizShadin // Alfa 159 1750 Tbi SW Ti // 2019-07-05

Elment a gáz a klímából mint kiderült a kompresszor és a hűtő közötti szakasz eresztett, vélhetően a korábbi intercooler kiszerelésekor megstresszeltem kicsit. Új cső 33k volt, töltés 16k. A cseréhez a teljes motortérben lévő csövezést ki kellett bontani, mert az egyik toldást nem tudtam máshogy bontani. Új tömítéseket is kapott a régi cső ill az újat tömítéssel szállították.

Album...

>> SzervizShadin // Alfa 145 1.6 TS Special Edition // 2019-04-30

Szólt a bal hátsó, kicseréltem mindkettőt.

Album

>> SzervizShadin // Alfa 145 1.6 TS Special Edition // 2019-04-29

Új az eleje, lemosva, futómű beállítva.

>> SzervizShadin // Alfa 145 1.6 TS Special Edition // 2019-04-19

Egy erősebb fékezést követően a jobb első lengőkar bekötésénél a bölcső erősen deformálódott. Az alkatrészek már tavaly be lettek szerezve, de úgy gondoltam még ráér. Hát nem annyira.

Album

>> SzervizShadin // Alfa 159 1750 Tbi SW Ti // 2018-06-17

141258 Km

Összerakást követő első olajcsere.
Lyqi Moli TopTech 4100 5W-40 C3

>> SzervizShadin // Alfa 159 1750 Tbi SW Ti // 2019-03-16

155640 Km

Most Castrol EDGE (Sport?) 0W-40 A3/B4 került bele.
Nem C3-as mint az előírás, de meggyőző a YouTube videón. Remélem nem csapja agyon a katalizátort, mással csak jót tesz ez az olaj.

14382 Km ment bele ebbe az olajba. Meglehetősen sötét cucc jött le a kocsiból és a MES szerint az olaj 0%-ra el van használódva. Olajwebshop embere szerint szar a LM olaj és egész egyszerűen megégett és azért ilyen ill. azért kezdte megenni a végén.

Droberto szerint meg jó ha fekete, rendesen működnek benne a detergens és a diszpergens adalékok.

Hidegindításnál nyoma sincs a szokásos kipuf. oldali vezérlésmódosító hangjának .

>> SzervizMacccy // Alfa 159 1.9 JTDm SW Ti // 2018-03-18

A FIAT előírás szerinti S2-es 5W-30 viszkozitású Motul 8100 X-Clean FE olajat tettem bele. Cserélve lett az olajszűrő és a légszűrő is, piece of cake.