Tagok >> mesa >> GT 1.9 JTDm 16v >> Blog
- Típus:GT 1.9 JTDm 16v
Mindent erről a típusról
Tagok, akik birtokolják a típust - Évjárat:2006
- Színe:barnásfekete metál :)
Leugrottunk Balcsira 'Túrógombóccal'. Út közben még a Nap is kisütött, ilyen a feeling, panorámatetővel. :-)
Járulékos adat: ~10 Km / 1% a DPF telítődés mértéke. Az rendben van. Fogyasztás is.
Megvolt ez is. ugyanott, ahol már kétszer is.
166100 Km. Előtte volt egy kis Badacsonyi "olajbejáratós" túra is. :)
Átesett egy cápabőr eltávolításon a műszerfal felső szellőzőrostély-szigete.
meglepetésemre nem csillogó műanyag van a nyúlós, ragadós "cápabőr" vagy marketingbullshit nevén "soft touch" borítás alatt!
Denaturált szesz simán leviszi. Kb 10 perc sikálás után ilyen szép lesz. Jobb ezt nézni, mint a felhólyagosodó, ragadós légycsapdát! :D
Gyárilag nagyon mélyen ültek a gyári 17-es kerekek, régóta terveztem, hogy korrigáljam a mérnökök hibáját. Így került alá másodkézből minőségi alu-mg ötvözet (nem esztergált, dög nehéz acél) NOVITEC (by Eibach) 15 mm-es pogácsa, húsz hosszabb csavarral, melyekhez a 17-es kulcs már nem jó, ezek feje 19-es. Szerencsére a viperás nyomatékos kerékkulccsal egy fordítással mindkettő használható :)
Az autó most néz ki úgy, ahogy ki kellett volna guruljon a gyárból! Az úttartása pedig sokkal, de sokkal jobb lett. ;)
Az utolsó kép akart lenni az előtte-utána változat, de már utólag látom, ebből a szögből pont szinte semmi nem látszik :D Azért az első tengelyen még így az, hogy mennyire bután álltak a kerekek, a hátsónál a gumi hátsó részén a fénytörést érdemes hasonlítani. Pont jó. Előre szerintem a 20-as jobb lenne. Majd legközelebb, de akkor már 18"-os kerekekkel...
Kapott két új, alsó lengőkart. A TRW kb. 30 000 km-t bírta (4. kép). A gömbfej lötyögős lett benne. most Febi Bilsteint kapott (2. kép). Szuper csendes (egyelőre). Hátsó fényergen az egyik csúszka berohadt, kapott egyúttal új betéteket is és le lett cserélve a fékfolyadék FERODO Dot4-re (3. kép) . Júliusban ünnepelte a születésnapját, pont alfacityben lett meg a 150 000-es jubileum (1.jép) és ma pedig két év friss műszaki! (utolsó kép) :)
5. képen egy tiszta diesel kartert is megcsodálhattok, az enyémét :D
Engem is utolért a kilincs törés (1. kép). Talán a képen nem látszik, de bal oldalon elengedte magát. Szerencsére nem esett le az egész! Marek nem tudott szombaton adni kilincset, interneten néztem utánuk. Kiderült, hogy Trencsikéknél van Tatabányán bontott, de javító készlet Alfa 147 facelifteshez (2. kép) 4500-ért! Nem is rossz vétel, ha eBay-ről rendeled szállítással és vársz rá egy hetet, akkor sem biztos, hogy olcsóbb (amúgy ~ 2000) itt a rendeléshez a link! Volt egy fél óra mezsgyém, hogy zárásig leérjek a pályán. Leértem, megvettem, láttam, hogy jó lesz. (2006 előtti GT-khez nem jó, azokon egyenes a csavar nútja (3. kép)) Következett az ajtóban a kilincs felújítása. Különböző videókat láttam, elgondolkoztam, hogy valóban ennyire szét kell-e szedni és arra gondoltam, megúszható nagy szerelés nélkül is. Egyébként igen! Meg is mutatom, csak előtte emlékeztetem magam, hogy az ablakemelő alatt van még egy csavar, csak hogy ne szívassam legközelebb magam a kiemeléskor :) (4. kép)
Az ajtókárpit levétele után elegendő a vízzárót lehajtani addig, hogy egy 10-es villáskulccsal beférjen a kezünk az üveg mögé (5. kép). Másoknak a szikét javaslom, akkor nem szakad be a fólia. Ha lejött a 10-es anya, akkor a T30-as torx csavart az ajtó éléből kell kicsavarni, ami a kilincset tartja, majd alámaszkolás után az egész szerkezetet hüvelykujjal előre tolva megbillenthető a kilincs annyira, hogy egy racsnissal ki lehet tekerni a lemezcsavart (6. kép), ami a törött zsanért tartja, majd helyére tenni az újat. (7. kép) mutatja a törött eredeti és az utángyártott Alfa 147-es meg Fiat 500-as biszbaszt.
Ha már leszereltem az ajtópanelt, a fogantyút is kiszereltem, hogy felújítsam, ehhez a panel belső felén található gyűrűt lapos csavarhúzóval fellazítva le lehet húzni és kifordítható a kallantyú (8. kép) nem kell csavargatni, mert levakarja a hangszigetelő szivacsos részt! Kiszerelés után desztillált szeszel letisztítottam a ragacsos "cápabőrt" (9. kép), majd 3 réteg matt fekete akrillal lefestettem. (10. kép) A hőpisztollyal vigyázni, mert hőre lágyuló a műanyag. Fél óra után már vissza lehetett szerelni. A gyűrűt felhelyezés után lapos csavarhúzóval feszítsétek vissza! Utolsó képen már beszerelve, a kilincs projekt kívül-belül megújítva! :)
Megjegyzés: a kilincs zsanér egy gumiházban lakozik, azt kitakarítottam, a kilincs szerkezetet kifújtam sűrített levegős palackkal, mind a két felénél. Az új zsanért még beszerelés előtt műszerolajjal átitattam, hogy védje a korrodálástól és hogy könnyebben nyíljon. Célszerű időnként kifújni levegővel, majd WD40-nel, vagy műszerolajjal megküldeni, akkor tartósabb lesz!
Költségem 90 km utazással, festékkel együtt, kb. egy 10-es lehetett. Ja meg egy nyugtató Bomba! :)
Másodszor történt bovden szakadás az autómon. Ezúttal felül...
Tizenötezer lett volna a gyári bovden és két hét mire ideér. Akkor gondoltam, mi lenne, ha bicikli bovdennel helyettesíteném? Egy próbát megér, 450 Ft volt a hátsó fékbovden (utólag látva az első is elegendő lett volna, az kb 250 magyar Forint)
Sajnos egy Youtube videót követve lebontottam a teljes bőrözést és alóla a szivacsot, ezzel elment két óra és sok mérgelődés, az acél gyűrűket nehéz szét és össze illeszteni. Utólag az is kiderült, hogy teljesen feleslege zsákutca... Ugyanis a régi, szakadt bovdent kihúzva, fentről a kerékpár bovdent simán le lehet tolna az aljáig, a gyári bovdenház marad a nyitó fülön. HA nincs a felhajtás, fél óra alatt ki / beszereléssel együtt megvan a csere! :)
Mutatom a munkafolyamatot, Alfa Romeo 147 és GT tulajok még hasznát vehetik.
1. kép, ezt látod, amikor felül elszakad. Egy ideig, aztán beszalad a szakadt bovden is. 2. kép, a leszakadt bovden záró, ami a kallantyúban maradt. 3. kép, a teszkós kerékpár bovden címkéje 4. kép, leszerelve a burkolatok 5. kép, kiszerelve az ülés és felhajtva a bőr (feleslegesen) 6. kép a bicikli bovden befűzése - kb. 1 centinként simán le lehet tolni, két ujjal 7. kép, menetet behajtva a gyári lyuk helyére, ahova agyári horog akadt egy átmenő csavart anyával és alátéttel lefogattam a bovdent. Nem vágtam le, a felesleget befűztem az ülés belsejébe, így nem szálkásodik ki 8. kép, ugyanaz, közelebbről. Később egy erős dróttal összébb húztam az alátét közelében, hogy véletlen se akadjon le a bovden. 9. kép, az ülés beszerelve, 10. kép, az ülés előre hajtva. Működik! 11. kép, szerelés közben egy lepke mellém szállt :D
Happy Now
Elette az idő vasfoga az antenna talpátn a gumit. Kiderült, hogy Volkswagen Passat (!) antenna van a GT-ken, az ehhez való talpat sikerült csere csavarokkal együtt 2700-ért beszereznem. A cseréje nem volt egyszerű, legjobb előre hajtani a hátsó ülést, kipattintani a hátsó tető lámpát és azon keresztül letekerni a angy anyát és kitolni a kábeleket, lecserélni a talp gumit és ugyanez visszafelé.
1. kép: egy kopott antenna talp (netről loptam) 2. a megrendelt cucc OE száma 3. kép, beszerelve az új talp. 4. kép csak úgy, mert szép! :-D