Tegnap csak városban autóztam, mégis, nagyon a 159-hez volt kedvem. Hát mentem azzal. Nemzeti ünnepen ünnepi limuzin dukál. Ilyenkor nincs forgalom, nincs dugó, lehet csak úgy kellemesen autózgatni. Kicsi kerülővel, kedvenc útvonalon.
Már hazafelé gurultam, amikor olyat csináltam amit még sosem. Nem azért előztem, hogy hamarabb haza érjek, annyira nem volt sietős. Csupán hangját akartam hallani. Egy pillanatig még el is gondolkoztam, hogy előzzek? Minek.. Aztán mégis odaléptem neki, csak hogy kicsit énekeljen, a gurulós, lassan váltogatós cruising után egy kicsit érezzem ahogy pillanatok alatt dobálja a fokozatokat.
Ezt a pedállal előhívható előadást ezt nagyon szeretem benne. A többi autós biztos gondolt magában ezt-azt. A hülye.. hova siet. Vagy kitudja. Lehet volt akinek még tetszett is.
Mindegy is, valójában nem is előzés akart ez lenni, csak pár önfeledt másodperc az 5 henger hangjával.
Az autót elhozva az első hideg reggelen szembesültem azzal a fura hanggal. Elsőre azt gondoltam, hogy a váltótól jön. Aztán felnyitva a motorháztetőt egyértelmű lett, hogy a hosszbordás szíj felől jön. Ahogy egyre hidegebbek lettek, az is feltűnt, hogy kormányzásra hangosodik. Vagyis: szervo pumpa
Azzal a lendülettel meg is néztem a folyadék szintet. És igen, a MIN jelzésen volt éppen.
A váltó olajcserekor átnézték nekem a kormányművet is, nem találtak szivárgás nyomot. Reméltem, mert a szerviz történet szerint pár tízezerrel ezelőtt cseréltek benne kormányművet, tartályt, pumpát. A folyadék feltöltése után a hang egyelőre eltűnt.
Update : Megelőzésképpen a korábbi bejegyzésben említett LubeGuard-ból töltöttem bele egy kis adagot.