Blog >> 159

CSere megtörtént.
Km. állás: 275765km

A múltkor, amikor kézhez kaptam az alkatrészeket, be is jelentkeztem szervizre. Az autót én szervizkönyvvel, számlákkal kaptam, és ehhez igazodtam, nem cseréltem vételkor vezérlést. Volt annyira megbízható az autó előélete, hogy ezt megtehettem. Az első autóm amit nem kell feljavítani, "csak" folytatni kell a normális szervizelését. Ez szétszedéskor szépen látszott is, öröm azt hallani, hogy "szép száraz a motortér, egyebet nem találtunk".
A vezérlés és a hosszbordás szíjhoz tartozó alkatrészek sem voltak igazán elkopva, a vízpumpa is tökéletes volt még, viszont a szíjtárcsa belenyalt a vezérműszíj szélébe.
Érdekes, de ezen kívül épnek tűnt. Köszönet a fórumosoknak a gyors tapasztalat megosztásokért, a csere mellett döntöttünk. Új INA szíjtárcsát kapott az autó.
Szintén cseréltük a "sztreccs" szíjat, ami viszont elég elhasznált állapotú volt.

>> Eseménygecsa // Alfa 159 3.2 V6 Jts Q4 // 2020-02-01

2 éve nálam, 22 hónapja darabokban.

 

Az olaj és szűrők cseréje megtörtént ma, szokásos Motul 8100 X-Clean 5W40 olajjal.
Közben egy kerek kilométer óra állás is összejött, három év alatt 45000km-t tettünk meg együtt.

Közeledik a vezérlés csere, pár ezer km-en belül illene megejteni. Már nézegettem, hogy miből milyet kellene rendelni, de úgy tűnik a szerencse 🍀 üldöz. A fiatalkatreszek.hu-n akcióba tették a gyári szettet vízpumpával. Egyet el kellett hoznom ennyiért. Ugyanitt gázolajszűrőt is rendeltem, illetve a pollenszűrő is onnan van, még korábban betároltam hármat. Bónusz vettem egy hátsó nyitógombos emblémát, mert a mostanin megpattant a lakk. Ezt majd kicserélem ha melegebb lesz.

Minél újabb volt az IOS a mobilomon, annál rosszabbul működött a Blue&me az autóban, folyton szétkapcsolt, kifagyott. Emiatt vettem a fáradtságot és frissítettem 5.6-os verzióra, remélem ezután megbízhatóbban fog működni.

1. Kell egy FAT32-re formázott pendrive.
2. Menj erre az oldalra: http://www.blueandme.net/blueandme/index.aspx/index.aspx?brand=fga&lang=en#/support/download/
3. Blue&me mellett kék nyíl, majd start update
4. Part1-et letölteni, kicsomagolva pendrive-ra másolni
5. Tedd be az autóba a pendrive-ot, add rá a gyújtást, várd meg még kírja, hogy complete
6. Lesz a pendrive-on egy új leíró fájl, XML kiterjesztéssel
7. Menj vissza a weboldalra Part2-höz töltsd fel a fájlt
8. Ezután a weboldal beadja az autódhoz való frissítést
9. Letöltöd, kicsomagolva pendrive-ra teszed, berakod az autóba és ráadod a gyújtást és ismét megvárod még kiírja, hogy complete

A rossz hírű 2.4, a prémium limuzin... Három éve van nálam, 41e km-t tettünk meg együtt. Mondhatom, hogy kiismertem. Ide is leírom teljes meggyőződéssel, hogy milyen autó ez. Egy zen űrhajó. A közlekedésből teljes mértékig kilóg. Olyan tartalékokkal rendelkezik, amit nem adrenalin termelésre használ, hanem a teljes nyugodt magabiztosság érzésének az előállítására. Ez is egyfajta színház, komoly tudással a színfalak mögött. Három év alatt elengedtem a sodródósan kanyarodós überfutómű témát. Egy nagyon biztonságos és gyors futómű van alatta, hatalmas fékekkel megtámogatva. A gyönyörű hangú motor pedig csak tol és tol úgy, hogy észrevétlen marad a tempó. Azt hiszem megszoktam. Talán meg is szerettem ezt a tulajdonságát. Nem hagyja, hogy elérjen az ami az utakon történik. Ha rágyorsít akit előzök, nem ér el az inger. Ha direkt akadályoz, az sem. Ha versenyezni próbál, nem biztos, hogy észreveszem. Ha cikázik mint a bolond, távolról figyelem amíg meg nem üresedik picit szemben a sáv. És akkor énekel egy rövidet a szép hangú, rossz hírű... És közben eltűnik az iménti szituáció sorostól, ugrálóstól, kamionostól, mindenestől. A család alszik, az űrhajó utazósebességre lassít és suhan csendben tovább. Adrenalin nincs, necces szitu nincs. Hátranézek az alvó gyerekekre és egyre inkább meggyőződésem, hogy annak az adrenalin dús korszaknak részemről vége.
És mikor megérkeztünk valahova, leparkoljuk az űrhajót, és az ott áll, vár, mint egy szobor, egy műalkotás. Eszméletlenül szép. A rossz hírére pedig becsülettel rácáfolt eddig.
Hogy mégis lesz e utód, és mi, egyre inkább a jövő ZENéje :-)

Akkumulátor csere
Bosch 80ah

 

Téli kerekek cseréje.
Km.állás: 273751

Nyári gumiban most 7054km van.

 
>> EseményRoll1983 // Alfa 159 SW 1.75 TBi Distinctive Ti // 2019-10-21

Eltelt két év azóta, hogy elhoztam Erhardtól az autót, így ma begurítottam egy vizsgaállomásra mindenféle előkészület nélkül és természetesen átment, 2021.11.07-ig le van róla a gond.

155750 km