Feltettem a nyári kerekeket. Fulda Carat garnitúra gyári tojástartós alufelnin 2004-es DOT számmal. A minta kb 90%-os, szinte újak lehettek amikor az autót "leparkolták" pár évre egy szervíz udvarán. Tavaly jól teljesítettek a kerekek, semmi gond nem volt velük. Ősszel annyit figyeltem, hogy hiába fújom 2.3Bar-ra, mindíg puhának tűnik és olyan tartás nélkül buggyan ki az autó alól. Ezzel szemben érzetre meg pont hogy keményen vette a döccenőket.
Idén feltettem és bizonyítást nyert, hogy max. 10 év egy gumi élettartama mintától függetlenül. Tapadás az még van, de iszonyatosan hangos lett. Pont olyan mintha csapágyhang lenne, zavaróan búg, fékezéskor pedig még hangosodik.
Próbából gondoltam egyet, feltettem a jtd kicsit lehasznált Bridgestone garnitúráját. Az 2009-es szett, kb 40e km-t futott, de lehet hogy többet. Minta még volna is rajta, a kopásjelzőt még nem érte el, de a belső élük lekopott nullára. Gondoltam egy próbát azért megér.
Az eredmény: puhán döccen, nagyon halkan gurul, és a tapadás persze még így is jobb mitn a Fulda szettnek. A közeli buszfordulóban leteszteltem mielőtt családos használatra átadtam :-) A jtd gyári felnijei pedig nagyon jól mutatnak a zöld autón. A dobfék kicsit kivillan, de az összhatás tetszik. Újszerűbbnek tűnik az autó. A gumik meg itt városban egy szezont még kibírnak.
Úgyhogy a TD megkapta az ötkarikás felniket örökbe, jól áll neki. Az utolsó képen a gyári felni. Jó lesz télre.