2005-04-02

Az esztergomi tájékozódási versenyről

Szubjektív értékelés az esztergomi tájékozódási verseny eredményeiről, kiegészítve egy kis aranyköpés-gyűjteménnyel! :)
Események >> 2005  

Általánosságban elmondható, hogy elég jól megoldottátok a feladatokat, egyedül a tűzoltóság volt tavalyhoz hasonlóan sarkalatos pont :) 

Első feladat: turistaház a Vaskapunál

A helyszín megtalálása senkinek nem okozott gondot.

Hány évig épült a Bazilika:
- napra pontosan 20 évig - ez hogy jött ki??? :)
- 47 évig (10 év szünettel) - és ez??? :)

Itt egyébként voltak gondok, sokan az 1824-1856 dátumot írtátok be.

Ki  volt és milyen volt az Esztergomi Turistadalárda elnöke:
- kedves, szimpatikus embernek ismerték meg :)

Kik és mikor készítettek emléktáblát... - itt is sokan elszúrtátok a választ.

Második feladat: Technika Háza

Ezt is szinte mindenkinek sikerült megtalálni, de a válaszok eltérőek voltak. Azt kérdeztük, hogy mi volt korábban az épület. Ugyan nincs rá kiírva, de az építészeti stílusból és az emléktáblából könnyen ki lehetett következtetni a zsinagógát. Szerintünk :)

Harmadik kérdés: Víziváros – Mindszenty tér

Mindszentynek három címe volt felsorolva, amire kíváncsiak voltunk. Sokan csak egyet, esetleg kettőt írtatok le.

Az is kifogott néhány emberen, hogy milyen stílusban épült a Régi Prímási Palota, pedig ki is volt rá írva! :) Itt a legaranyosabb a "copy stílus" volt, de akadt, aki szerint eklektikus.

A római-arab számok is mentek a nagy többségnek, de volt például, aki leírta mégegyszer a római számokat a lapra :)

Negyedik feladat: Kis-Duna part

A hol fekszik Nyitra és Léva válasz nem szerepelt a táblán, de itt is ki lehetett következtetni, hogy Trianon, elcsatolták, tehát valószínű Szlovákia lehet. Ezt szinte mindenki tudta!

A mi épül a Szigeten kérdésre is majdnem mindenki válaszolt, de itt is voltak aranyos elírások, mint "látványstrand", "látványfürdő", vagy "termális élmény". Ez utóbbin azóta is gondolkozunk, hogy mi lehet :)

Volt, aki kétszer, egymás alá írta, hogy "termál- élmény és gyógyfürdő" - elég lett volna egyszer is :) Néhányan simán "strandot" meg "uszodát" írtak. Ezt nem fogadtuk el, mindkettő van már a városnak, a pecsételős cukrászda mellett a hosszú, fehér kerítés mögött :)

Ötödik feladat: Vízügyi (Duna) Múzeum

Ezzel sem volt sok gond, de volt, aki szerint a Nemzeti Múzeumban őrzik most a koronát. Hmmmm... Ez nem véletlenül volt 6 pontos kérdés, pluszpontnak szántuk :) 

Hatodik feladat: Szent Anna templom

Itt sem volt probléma, néhányan az oroszlánnál csúsztak el, hogy mit nem tart a kezében... 

Hetedik feladat: ferences gimnázium

Itt mindössze egyetlen komoly mellényúlás volt, valaki III. Bélát írta be :)

Nyolcadik kérdés: a tűzoltóság kapui :)))

Na, itt aztán minden volt! Tavaly is sokan belebonyolódtatok és idén is okozott problémát a számolás :) Szinte biztosak voltunk benne, hogy ez lesz, de azt nem gondoltuk volna, hogy ennyi hibát ejtetek! Pedig direkt odaírtuk nagybetűvel, hogy az összes kaput meg kell számolni...

Az épület egyik felén van hat nagykapu és baloldalt két kisebb, ez tehát összesen nyolc. Hátul, a másik utca felé van az udvaruk, itt további hét kapu van, vagyis a helyes válasz 15 volt.

A többség hatot vagy nyolcat írt, mivel az egyik oldalon tényleg így van, de írtatok hármat, négyet, ötöt, kilencet is :) Az is aranyos volt, aki odaírta, hogy "nyolc + a kicsi kapuk".

Kilencedik feladat: buszpályaudvar

Senkinek nem volt gondja itt :)

Tizedik feladat: a Suzuki gyár :)

Itt néhányszor négyet és hetet írtatok, illetve volt, aki kerek perec közölte, hogy "ezt nem mertük (akartuk) bevállalni" :)))

Tizenegyedik feladat: a gumis műhely

A rajzfilmfigurával nem volt gond, de a Bp-Visegrád távolság kivonásnál néhányan elszámolták magukat és akadt 45-48 között többféle megoldás :)

Tizenkettedik feladat: a teszt

A fórum indulását szinte mindenki tudta, a hozzászólások számát is nagyjából sikerült belőni, a ki vezeti a hozzászólást listát sokan eltévesztették és Azmot írták, mert ő elég sokáig vezetett és valószínű, hogy ez maradt meg a fejekben! :)

A hét képe kérdésre sokan írtátok a Sportwagont, holott egy Crosswagon volt a képen... :)

A melyik típusból van a legtöbb is szinte mindenkinek ment, de a hölgytagokkal megint voltak bajok, rengetegen a 10-nél kevesebb választ jelöltétek meg.

A melyik rovat nem aktív még sem jelentett problémát, ellenben a ki nem tagja idén az Autodelta csapatnak és a milyen gumikon futnak idén az Autodelta autói már okozott fejtörést :) Sokan Giovanardit karikáztátok be, igen, ő egy évet BMW-t hajtott, talán ez lehetett zavaró tényező, de már visszatért hozzánk :) A gumis kérdésnél meg alig akadt kivétel, aki megjelölte a helyes Michelint, kapásból szerintem mindenki azt gondolta, hogy olasz autó csak olasz gumin gurulhat és a Pirellit jelöltétek meg :)

A Selénia gyártója, a Giulietta születésnapja és az autóhifi-Európa Bajnok kérdésekkel nem volt probléma, de a 8C tanulmánynál megint sokan beugrottak a beugratós kérdésbe és bejelölték valamelyik formatervező műhelyt, de ez az autó az Alfa Centro Stile munkája, tehát "házon belül" tervezték.

Tienharmadik feladat: a pluszpontos kérdések

Itt megint volt szórás :) A mi a JTS és mi a lényege kérdésre is érkeztek érdekes megoldások, mint például "kipörgésgátló" – aztán áthúzva és melléírva a helyes válasz, itt biztos valakiről leleste az illető :)

Volt még "Jet Twin Spark", "Jet Trust System", "Jet Tronic System", "Jet Stcho…", de a két legjobb az a kicsit Szalacsis megfogalmazású "elporlasztja a benzint, úgy nyomja bele", valamint a "Jet Turbo System" volt :)

Nem nevesítettünk senkit itt az értékelésnél, de most kivételt kell tennünk! Teddy  és count M kollégák a következő választ adták a kérdésre: "Jet Thrust Stochiometric, közvetlen benzinbefecskendezés, alacsony fordulaton szegénykeverékes üzemmódban dolgozik, csak magasabb fordulaton üzemel normál 10:1-hez arányban, így nincs szükség kénmentes benzinre. Előnye az alacsonyabb fogyasztás és a magasabb teljesítmény" – ez egy teljesen korrekt, szabatos válasz volt, maximális pontot érdemelt :)

A nemesi család címere természetesen a Visconti volt, de néhányan "Wiskonti" vagy "Wiskont" családot írtak és ketten az "Agnellit" is beírták :) Egyikük ráadásul régi-régi Alfás, ezeréves Indexes topictag, a navigátora szintén, kicsit csodálkoztunk rajta, hogy nem tudták :)

Az első Alfa típus kérdésre egyetlen helyes válasz sem érkezett, illetve itt volt egy kis kavarodás, mert a mi forrásunk szerint a 12 HP 1910-1911, de Fastcar szerint nem a 12 HP, hanem a 24 HP az első Alfa. Mentségünkre legyen mondva, hogy a 24 HP-t is elfogadtuk, igaz ebben az esetben nem adtunk teljes pontszámot… Ráadásul ez volt az a feladat, amelyre nagyon kevesen válaszoltak, úgyhogy a végeredményen nem változtat! Bocsánat a tévedésért, jövőre jobban odafigyelünk az ilyenekre!

Viszont volt köztetek olyan is, aki szerint 1840-ben már létezett Alfa Romeo, valaki más szerint pedig az első Alfa a Giulietta volt 1954 és 62 között! :)

Innen letöltheted a feladatok megoldásait!

Összeállította: Tommi és Halesz