Fórum >> Típusok >> 155

knapet2008-01-17 21:50:26 // 50054
Értelek... hidd el! :-))))

Viszont múltkor láttam a városban egy új swift-et. Na annak kibeb...t jó hangja volt. De komolyan minden túlzás nélkül mondom. Kiderült, hogy super 1600-as komplett kipu van rajta... azt hittem lehidalok. 500 ezerért megszerez egy komplett rendszert egy fostömlőre... hiába túl alacsony a kerítés... ;-))))))))))))))
SD2008-01-17 21:42:06 // 50053
Én a külcsinyt úgy értem hogy nem lehet megmondani mi van benne, mintha gyári lenne csak apró optimalizálásokkal...

Tudm hogy marha drága a kipuff szelep, és valszeg az lenne az uccsó, mert hiába van ha nincs motor amiből kijöjjön a hang, mutyukia is lehet sportkipufogót rakni lehet hogy szól is valahogy de az nem hang lesz csak fingás:) De ha egy V6-ra ráraksz egy kájhacsövet már az is andalító tud lenni ha nem zörög:D

Az biztos hogy az első nekem is a motor elkészítése:)
knapet2008-01-17 21:36:50 // 50052
Nem csak a japán csoteszek itt a lényeg. Számtalan ismerősöm van akiknek komolyan megépített autó van a seggük alatt. Mind azt mondja, hogy a külcsín csak annyira érdekes, hogy szép legyen és egyben legyen. A tartalom a lényeg. Ezért is választottam feketét. Azt tudod, hogy egy ilyen lipuff szelep önmagában 100ezres tétel? A Supersprint legalábbis 110ért vesztegeti. Mondjuk nem is érdemtelenül ennyi... Szóval a lista nálam is hosszú, igyekszem szépen lassan, megfontoltan, egy lépcsőt sem kihagyva haladni. Most a kitűzőtt legközelebbi cél a V6 turbó stabil konfigja. és a csővázas V8 lábra tétele. :-)
SD2008-01-17 21:29:40 // 50051
szó sincs arról hogy lebeszélnélek:)

Nekem a tervem a következő ha nincs pénzügyi akadály:)

egy 2.8V6 kompresszoros alfa moci a 155-be 4x4 és ketrec, mindenféle könnyítés és igényes, belső, esetleg selesbeed váltó, de inkább kézi:) NEM raliautó kinéztű kivülről max annyi látszódhat hogy kicsit szélesebb a sárvédő, kicsit nagyobb a kerék és gyönyörű.

ezenkívül belülről állatható kipuf rendszer a teljesen zajtalan és az ordító vadállat közt:) kipufogó szeleppel:) (ez pl jó okostojások ellen jó, még el sem kell indulni ellene és már elvérzett:) képzeld ell valami kókány japán csotesszal ott emberkedik beállsz mellé a pirosban, a hangtalan autóddal mosolyogva, majd kinyitod a szelepet, és nyomsz egy kövéret tartod a fordulatot mondjuk 3000-en és onnan még pár padlót... na erre tuti öszehugyozza magát:D:D:D és még csak szabály sem kellett szegned, majdpedig elindulz alapjáratról szépen, és ha ezekután még van kedve játszani akkor röhögve követed monjuk 60-i és ott kilőssz, ha tiszta az út:)))

Szóval tuningos álmokkal meg vagyok én is áldva de jelenleg élvezem amit adott a sors és megpróbálom nem eljátszani a lehetőséget:) Ha anyagilag úgy alakul akkor meg veszek egy újabbat napi használatra a mostanit meg csavarról csavarra újjáépítem:)
knapet2008-01-17 21:14:19 // 50050
Még annyi ehhez a tuning kérdéshez, hogy az autót amiről beszélünk 1994-ben gyártották, és évekkel korábban tervezték. Azóta egy kicsit ( bár szerintem inkább nagyon is sokat ) fejlődött a mérnöki tudomány, a gyártástechnológia, az anyagtudomány... Csak meg kell nézni egy mai új Alfát... :-) Szóval én azért szerintem belevágok... :-)
knapet2008-01-17 21:03:21 // 50049
monjuk ezzel a hasznaltauto.hu-s 8.32-vel nem minden kerek... olasz rendszám, olasz plakát a háttérben, az infók között azt írja, hogy törzskönyves... 1.5 millióért ha olyan állapotú mint a képek sugallják, az autó ajándék...
knapet2008-01-17 20:59:42 // 50048
eccer életemben ültem 8.32-ben... tudnám szeretni, de mindenki lebeszél róla, mégiscsak egy ferrari motor annak minden előnyével és hátrányával... nem hiszem, hogy itthon létezik élő ember aki érdemben hozzá tud nyúlni, bármit is kell rajta csinálni...

a karambolban ( és ez legyen 155 javára írva ) egy karcolás sem esett rajtam. az életével fizetett az enyémért... RIP... :-(

a csővázas projekt V8 lesz... psszzttt... ;-))))))))
knapet2008-01-17 20:57:18 // 50047
Annyiban igazad van, hogy a tökéletes állapotú gyári és a tuning közötti választás örök kérdés. Mivel ebben a kasztniban ( ami nekem az nonpluszultra ) nem létezik ennél sokkal erősebb, valamit mégiscsak tennem kell, hogy a sok okostojást helyre tegyem a tuningolt szarjaikkal. Amit eddig én csináltam ( csináltattam ) soha egy pillanatig sem lógott a bele. nyilván bizonyos fődarabok teherviselő képessége ( pl alublokk tömb ) egy ponton túl nem növelhető, de szent meggyőződésem ( és tapasztalatom is ), hogy a gyártási tartalék rovására tartós és igényes tuning készíthető. Szóval ezen hosszasan lehet eszmét cserélni, de az értelmes vitára mindig nyitott vagyok. :-)
SD2008-01-17 20:53:24 // 50046
vagy fogni egy V8 mocit és csinálni egy 8C replikát:)))
SD2008-01-17 20:51:54 // 50045
Hát az elég sz@r:((( Racevét, neked nem lett bajod?

Hát turbó öszkerék elég jó párosítás:) Az biztos:)))

Van most fent a hasznaltauto.hu-n egy lancia, 8.32 (a ferrarik közt) összesen 1,5 mila hát az már nem kispájás gép a kis ferrari motorjával:) na azt a mocit is lehetne egyre s másra használni:)
SD2008-01-17 20:47:48 // 50044
De ha igazán jót akarsz szerintem hagyd érintetlenül a V6-ot mert ez már gyárilag is több mint kiválló (ha tényleg olyan patent:))) Az én tapasztalatom az hogy az autók 80-90% ra bőven elegendő a 2.0 8V is, az máskérdés ha kihasználnám minden tudását koránál fogva havonta vihetném szerlőhöz. Én akár mennyit tervezgtek hogy mit merre faragok majd, oda lyukadok ki hogy így ahogy van jó az autóm és bűn lenne szétszedni:) Az máskérdés ha mondjuk majd elkopik a motor:) De az remélem még odébb van. És mostanában nagyon kényelmesen járkálok vel, de közben ottvannak a pacik ha kell ugrik. És ez tök jó érzés. Ha meg szét lenne tuningolvva mindíg lógna a bele:(

Hisz a gyárban akik tervezték egész éltüket ennek szentelték, ezt tanulták, ezzel foglalkoznak és valószínüleg a lagjobb szakemberek, nem hinném hogy egy szerelő tud jobbat csinálni, házilag, ami olyan tartós és széleskörűen használható is lesz.

De pl van egy felvételem ahogy elindul egy SZ hát azt néha meghallgatom az egy kész gyönyör ahogy velpörög a V6:)
knapet2008-01-17 20:44:13 // 50043
A karambolnak már majdnem 5 éve... utána vettem Lancia Delta majd Dedra integrale-t... akkoriban csakis turbó és összkerék jöhetett szóba... :-)))
knapet2008-01-17 20:43:23 // 50042
a krosszautós elrendezést nehéz optikailag jóra ( vagyis inkább úgy mondom, hogy nekem tetszőre ) kivitelezni... valamerre eltolódik a "tömeg"...
knapet2008-01-17 20:40:46 // 50041
összefoglalva...
A Q4-emet egy csaj törte össze, próbált behatolni. 0,3 másodperc alatt totálkáros lettem...
A V6 moci középre sem rossz, de ezzel a vázzal a terv egy V8 középnél egy kicsit elöbbre ( Caterham elrendezés ) quattro hajtás és kb 700-750 kg... elsőre szívó üzemben 300 Le-vel, utána ha minden stabilan működik alacsony nyomással, két csigával kb 400 Le... de amiről most beszélek az kb 2 év múlva esedékes... :-))))))))))
SD2008-01-17 20:35:02 // 50040
Jóccakát:)
SD2008-01-17 20:34:16 // 50039
nem semmi szerkezet, én még ilyenekről nem nagyonm mertem álmodozni:) jelenleg azon vagyok hogy elkezdjek építeni egy motort, aztán később vagy a mostani autómba vagy ezt érintetlenül hagyva egy másikba elerakni, vagy építeni köré valamit:)

de mondjuk belegondolni is borízasztó hogy mondjuk adott egy V6 moci és ez belekerül mondjuk egy ilyen vázba középre:O ami összevissza mondjuk 600kg:)
SD2008-01-17 20:31:37 // 50038
Igen ez elég sarkallatos kérdés mert a 156 V6-okban is a váltó adja meg elősször magát általában. Hát elsőre kell valami brutál jó kuplung, aztán nagyon finom lábmunka serintem ha nem úgydobod rá mint egy 1000ccm csettegőnél akkor bármennyi lóval el lehet boldogúlni. De persze az a jó ha mindent kibír. De az meg nem tipikusan alfa tulajdonság, ő ket csak érzéssel lehet:)
A Q4-et vezette a csaj vagy kivülről próbált behatolni?
Buksi2008-01-17 20:31:35 // 50037
Nah, lépek is! :-)

Szevasztok! :-)
Buksi2008-01-17 20:30:12 // 50036
Nekem sem ártana már egy nagyot szunyálni! :-)
knapet2008-01-17 20:29:59 // 50035
jaaa az eleje az amelyik elől van... vagyis úgy van menetirányban ahogy a képen látod... vagyis ez a vezető szemszögéből... a kormányrúd tartószerkezet jól kivehető... :-))) asszem...
SD2008-01-17 20:29:02 // 50034
Még 10ig akarok valamit alakítani aztán aludnom kéne mert utóbi napokban kevéssé sikerült:)
knapet2008-01-17 20:28:51 // 50033
Hellohallo!

A költségvetéssel hidd el ( sajnos ) tisztában vagyok. De emelt fővel tolom előre. :-)))

Az első üzenetben azzal kezdtem, hogy a váltó hekkelése lesz az első lépés. A pontos irányt még nem tudom, de rajta vagyunk a témán. A megoldás is meglesz előbb vagy utóbb...

Üdv
knapet
SD2008-01-17 20:28:23 // 50032
Nem megint keddőik:D
Buksi2008-01-17 20:27:38 // 50031
Na vége a melónak? :-)))
SD2008-01-17 20:26:32 // 50030
Ennek melyik az eleje? :D

Remélem tisztában vagy vele ami terveket leírtál az egy kissebb családiház költségvetése kb:))) de jól hangzik:)))

Ez a V6 turbó vagy kompreszor nem rossz:)))

És a váltó hogy fogja bírni a 300lovat?
Buksi2008-01-17 20:19:06 // 50029
Ez a beszéd, így kell hozzá állni! :-))
Én szorítok neked, hogy összejöjjön! ;-)
knapet2008-01-17 20:17:19 // 50028
Sebaj, engem nem győznek le! :-)))))) Így vagy úgy de megcsinálom...
Buksi2008-01-17 20:15:08 // 50027
Sajnos ma minden a pénzről szól! :-((
knapet2008-01-17 20:13:09 // 50026
Kellenek a tervek, hogy legyen miért hajtani. Ez visz előre úgy érzem. :-) Aztán majd az idő meg a drága magyar állam eldönti, hogy mindezekből mi fog megvalósulni. Mert ugye mint minden, ez is leginkább a pénzről szól...
Buksi2008-01-17 20:08:52 // 50025
Bakker neked aztén vannak ám terveid! :-O
Remélem minél hamarabb elkészültök vele! :-)
knapet2008-01-17 20:05:21 // 50024
úgy valahogy... a hobbiautó kategória tökéletes megtestesítője. Most van folyamatban a cégem tulajdonában bejegyzésre kerülő autó- és motorsport egyesület megalapítása. Márpedig versenyautó nélkül nincs sok értelme... ;-))))) A saropontok: V8, quattro, kb 750 kg, kb 300 Le... :-)))) Ahol indulhat: ralli sprint, szlalom, gyorsulás... Második lépcsőben felmenne rá két db csiga akkor lenne kb 400-450 Le 750 kg-al... az már majdnem jó lesz... ;-))))
Buksi2008-01-17 20:02:13 // 50023
Okés, én tudok titkot tartani! ;-))
Valamiféle verseny járgány lesz? :-))
knapet2008-01-17 20:00:20 // 50022
valami ilyesmit... de psszzzttt ez még titok...
Buksi2008-01-17 19:49:39 // 50021
Miféle vázat?? :-)
knapet2008-01-17 19:46:39 // 50020
Nem menekülök én senki elől... ;-))))))) Próbáljon utolérni... :-))))))))))))) Az off témát is akkor majd megosztom veletek, de még a kanyarban sincs. Csak a fejemben. Bár két szerelőt már erre is ráállítottam... egy gépészmérnök csávesz meg elkezdte tervezni a vázat, holnap pont találkozom vele. :-)
Buksi2008-01-17 19:43:38 // 50019
Sztem a fogyid biztosan megfog nőni, de reméljük, hogy ennél nagyobb problémád nem lesz! ;-))
Egyébként írhatsz ide bármit, nem kell attól tartanod, hogy valaki rád szól, mert OFF-olsz! Meglátod, majd ha itt lesznek norbee, Yoyo és Sd kollegák, na akkor szokott mindenki menekülni! :-DDD
knapet2008-01-17 19:40:26 // 50018
Ha komolyan versenyezni akar az ember, eredményt hajszolva akkor 4-5 milliós keret nélkül nem szabad nekiállni. 2.0 motorba van dugó szett 500 Euróért meg 2000 Euróért is... Ha stabilan 250 Le benne lesz úgy, hogy nem fogyaszt 30 litert és nem kell hengerfejet cserélgetni 500 km-ként akkor elégedett leszek. Versenyre is van elképzelésem, de az itt teljesen off hozzászólás lenne. De elkezd készülni akkor persze azért teszek fel képeket és infókat... :-)))
Buksi2008-01-17 19:37:00 // 50017
Persze, azért közlekedni is kell vele! Versenyre meg gondolom egész komoly cuccok kellenének! Bár én ehez nem értek! :-))
knapet2008-01-17 19:34:12 // 50016
Félreértés ne essék, nem akarok senkivel sem direkte versenyezni. Csak olyat akarok csinálni ami a maga nemében teljesítmény. Elég gyakran járok ki gyorsulásra nézelődni. Az igazság az, hogy oda ebben a ccm kategóriában már 400 LE+ autókkal érdemes csak nevezni ha valaki az eredményt hajszolja. Én csakis olyan összeállítást tudok elképzelni ami nem halott az utcán. Vagyis alacsonyan épülő nyomás, nem egekbe emelt határ, nem a végletekig hegyezett konfig...
Buksi2008-01-17 19:30:55 // 50015
Meg rengeteg gyakorlás az elinduláshoz! ;-)) A V6 és a turbó sztem nagyon jó párosítás lesz! nem lesz ellenfeled! ;-))
knapet2008-01-17 19:29:15 // 50014
Jó speer-el és jó gumikkal az indulás sem olyan nagy vész. Viszont ha már gurul akkor szerintem egy V6 turbó igencsak meg tud ( majd ) lódulni. Gondolkozunk kompresszoros megoldáson is, de nehéz lenne elhelyezni...
Buksi2008-01-17 19:26:42 // 50013
Hát igen, mondhatjuk, hogy indulásnál nem előnyös a front hajtás, főleg nem ekkora teljesítménynél! :-( De nekem akkor is kell egy V6! :-)))))
knapet2008-01-17 19:24:29 // 50012
Mert amikor elszántam magam akkor csak olyan volt eladó ami már kilehelte a lelkét, vagy jó állapotban van de horror az ára. Amennyiért adnak most Q4-et annyiból ez turbós lesz, és nem vennék rá mérget, hogy a V6 nem fog jobban menni turbóval mint a Q4. Ezt tapasztalatból mondom, utcán a legritkábban használtam ki az összkerékhajtást. Gyorsulásnál pedig csak indulásnál rosszabb a fronthajtás, utána a 4x4 csak visszafog...
Buksi2008-01-17 19:22:22 // 50011
Biztos vadállat lesz a gép, ha összejön a turbó! :-))
De akkor miért nem vettél megint egy Q4-et? :-)
knapet2008-01-17 19:20:02 // 50010
Mindenfélét nem is, ha ragasztok ( de egyébként festeni akartam ) akkor csakis nagyon jól átgondoltat... :-))) A turbósításról pedig annyit, hogy NAGYON akarom... korábban volt Q4-em is amit egy okos csajszi romra csukott. Volt Lancia Integrale-m is Dedra és Delta is. Azokból hiányzik gyárilag a speer és ráadásul a nyomtávjuk sem az igazi. Szóval most itt tartok egyelőre... a szerelő agyal én meg gyűjtöm a pénzt és a tudást... :-)))))
Buksi2008-01-17 19:19:11 // 50009
Én meg nem is vettem észre! :-))))
süsnye2008-01-17 19:18:10 // 50008
vazze itt készültem rá, de közben a póker elvonta a figyelmemet.. :))
Buksi2008-01-17 19:16:45 // 50007
Sztem ne ragasszál rá mindenféle matricát! Így gyönyörű, ahogy van! :-)
Buksi2008-01-17 19:15:31 // 50006
Hát ezek szép tervek! Se amit nagyon akar az ember, azt előbb vagy utóbb úgyis eléri! :-)
knapet2008-01-17 19:15:27 // 50005
a kép lemaradt...
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak