Fórum >> Típusok >> Giulietta

Marcika2024-09-01 05:47:22 // 13260
Sziasztok!

Valaki csinált már fűtésállítómotor illetve belső levegőkeringtetés állítómotor cserét?
Van valakinek tapasztalata, aki le tudja írni nagyjából mit csinált és mivel járt?
Előre is köszi!
3 db csevegős hozzászólás elrejtve
pettinke2024-08-17 21:39:43 // 13256
Google kereső: "szélvédő fűtés csatlakozó ragasztó"
1 db csevegős hozzászólás elrejtve
Marcika2024-08-17 19:54:16 // 13254
Sziasztok!

A hátsóablak fűtés egyik érintkezője lejött :/ :(
Van aki járt már így? Mit lehet ezzel kezdeni?
Halandó ember vissza tudja forrasztani?

DrB2024-08-16 00:18:19 // 13253
Sziasztok! Diesel Giuliettát szeretnènk venni munkábajárósnak. Napi 60 km lenne csak a munkábajárás, ezért a diesel. Èvi 15-20 ezer km között lenne a futásteljesítmèny. Ennek 90%-a főút ill. autópálya.

Melyik èvjárattól ajánlatos venni, ahol már kiküszöböltèk az esetleges típushibákat?
Mennyi km futástól vannak vele gyakrabban gondok?
TCT vs. manuális váltó?
120 vs. 170 LE - van lènyegi különbsèg meghibásodásokban (persze, hogy a 170 lovas èrdekelne jobban 😁)?

Köszi a segítsègeteket előre is!
Peti16V2024-07-31 15:58:03 // 13252
Sajnálom, akkor ezzel a tippel nem vagy előrébb :(

Esetleg próbálj meg egy másik (talán a típushoz jobban értő) szervizt, bár nem tudom most kinél van az autód, lehet, hogy épp a legjobb helyen.
Alfás berkekben nagyon ajánlott a Csörgő Szerviz Várpalotán, illetve Pesten az Alfa Romeo Szerelem (Olmann Zsolt).
Esetleg egy próbát megér a Novoth Autószerviz, ők bár nem olasz autókra szakosodtak, szeretnek mások által fel nem tárt hibákra megoldást találni.

Sok sikert és mindenképp számolj be róla, hogy mire jutottál!
1 db csevegős hozzászólás elrejtve
Peti16V2024-07-31 11:26:34 // 13250
Szia!
A 0 261 230 313-es számú alkatrész megszűnt, és ennek a kiváltója a 0 281 006 028, tehát ezek csereszabatosak:


Egy tipp: ha még nem tetted, akkor próbáld ki 100-as benzinnel, volt akinél ez oldotta meg a hasonló problémát.
Leewyke2024-07-31 09:55:03 // 13249
Sziasztok!

Még mindig megy a hibakeresés, a következő derült ki az autóról. Bosch 0 261 230 313 cikkszámú szívócső nyomásérzékelő van az autóba. A különböző nagy alkatrész értékesítő webshopok szerint ez nem a típusba való, a megfelelő szenzor cikkszáma (webshopok szerint): 0 281 006 028.

Az autót 80e Km-el vásároltam, így nem tudom, hogy amíg az első tulajdonosnál volt, addig cserélték-e (és akkor ezek szerint nem a belevaló szenzorra) a szenzort vagy a webshopok írják tévesen a cikkszámot.

Meg tudná valaki erősíteni, hogy biztosan nem megfelelő (motorkód: 940B7000) a benne lévő 0 261 230 313 és valóban 0 281 006 028 erre kellene cserélni? Hol tudnám ellenőrizni, hogy melyik a belevaló?

Köszönettel,
Livi
1 db csevegős hozzászólás elrejtve
pettinke2024-07-25 21:39:52 // 13247
Nem szakadás, inkább rövidzár. Valahol letestel a fékbetétre menő kábel.
1 db csevegős hozzászólás elrejtve
Marcika2024-07-24 14:57:58 // 13245
Sziasztok!

Valaki csinált már fűtőradiátor cserét?
Zsírosodik a szélvédőm belül, és sajnos semmi más okot nem találok rá, ráadásul szinte lemoshatatlan, és időnként a vízre is kell tölteni egy decit.

Más: belsőlevegő keringtető motor cikkszámát ismeri valaki esetleg?

Előre is köszönöm a segítséget!
Peti16V2024-07-08 00:05:15 // 13244
Sziasztok!
Bővült a családi flotta egy Giuliettával, amire már nagyon régóta vágyott a feleségem.
Nem tökéletes az autó, lesz pár javítanivaló rajta, de ettől függetlenül nagyon tetszik, élmény vele menni és pláne ránézni.
Lesznek majd kérdéseim a javítással és a fejlesztésekkel kapcsolatban, remélem tudtok majd segíteni! 🤗
pettinke2024-07-07 19:03:57 // 13243
Anélkül, hogy itt a fotelből nagyon hozzászakértenék, az 1. pontban leírt dolog az nem gyújtáskimaradás, hanem égéskimaradás. Annyit tud a computer, hogy ő elvileg mindent megtett a robbanásért, de mégsem történt ez meg a hengerben.
- vagy kompresszió nincs
- vagy megfelelő keverékarány nincs (túl sok v. túl kevés benya)
- vagy szikra nincs (esetleg van, de nem megfelelő időben).
Ezeken kellene elindulni a nyomozással.
- kompressziót kell mérni
- meg kéne nézni, hogy mit hisz az ECU, hány fokos a motor (mert ez is lehet a rossz keverékképzés oka)
- jókor jön-e a szikra? (Helyén van-e a vezérlés, feszítő rendben?)
Leewyke2024-07-07 08:54:03 // 13242
Sziasztok!
Több mint fél éve szenvedek egy ( vagy több?) hibával és a szerelő is már csak találgatni tud (nem sok szerencsével :)). 2016-os 1.4, 120le, 100e. km, a következő jelenséget produkálja:
1. Hosszabb állás (kb. fél nap) után első indításnál dadog, rázkódik és villog a check engine lámpa. Diagnosztika - és a manual - szerint is ez gyújtáskimaradás. Kb 5-8 másodpercig villog a check engine, majd megszűnik a hiba, kisimul a motor járása.
2. Időnként első indítás után a check engine folyamatosan világít, megmaradó hibaként is jelen van. Pontosan nem emlékszem a hibakódra, de már cseréltek rajta 3x gyertyákat (természetesen mind a 4-et), lambda szondát. A folyamatos Check engine néha csak 2-3 hónap után jön vissza, de mindig ugyanaz a hibakód. Korábban rákerestem a hibakódra külföldi fórumon, illetve YT videót is találtam, elsőnek lamda szondat cserét javasoltak (pipa) másodszorra pedig, hogy a szonda körül valahol kifúj a kipufogó. Utóbbit is több alkalommal ellenőrizte a szerelőm (egyébként olasz autószerviz, nagy tapasztalattal), kizárta.

Amiben kérném a javaslatotok, hogy tudtok-e ajánlani olyan szervizt, ahol korrektül megy a diagnosztika és megoldják a problémát? Illetve ha valakinek volt ugyanez a hiba, kérem írja meg, ha talált rá megoldást :)

Köszönöm!
1 db csevegős hozzászólás elrejtve
mesa2024-06-12 21:47:41 // 13239
Valaki el tudja magyarázni a tetőablak resetelés pontos menetét?

A kézikönyv valami rosszul fordított, az ábrák sem látszanak, hogy melyik gomb az A és melyik a B :-)
Egyszer sikerül régebbent, de már elfelejtettem... Most azt próbáltam legutóbb, hogy a nyitó gombot folyamatosan nyomva tartottam ameddig teljesen hátra ment, de nem resetelte le
1 db csevegős hozzászólás elrejtve
epitesz2024-06-04 09:31:01 // 13237
Sziasztok! A feleségemet szeretném meglepni 40 születésnapján 2-3 napos Gulietta élménnyel. Tudtok esetleg Debrecen környékén valakit aki hajlandó lenne bérbe adni Guliettáját?
Demecsab2024-06-03 16:37:01 // 13236
Helló,

nekem 1.4 Multiair van, a szelep membrán volt szakadt két helyen, Leszedtem a fedelét, kitisztítottam, FBS ragsztóval megragasztottam.

PCV szétszedés: Link

Eddig jó (1 hónapos kb.). Szépen szívja enyhén befelé az olajbetöltő kupakot alapjáraton a motor.
Néztem Ebay-en membránt bele olyan10e lett volna, ehhez képest a komplett ház 24e az alfalalkatreszek.hu-n. Megéri a komplett ház ha a javítás nem lehetséges. Gondolom a QV-hoz sem sokkal drágább.
RB 832024-06-02 19:42:22 // 13235
Köszi 🙌
pettinke2024-06-02 10:34:29 // 13234
Könyv szerint 5W-30 az olaj
pettinke2024-06-02 10:33:12 // 13233
https://aftersales.fiat.com/elum/Login.aspx

Lépj be itt és le tudsz tölteni használatit. De amúgy:
1 db csevegős hozzászólás elrejtve
bega19862024-04-08 13:32:29 // 13231
Én sem hiszek a bekopásban, köszi
1 db csevegős hozzászólás elrejtve
pettinke2024-03-28 16:46:32 // 13229
ha cicceg-surrog, akkor valami hozzáér valamihez. jó esetben valami kemény anyagok érnek össze, pl. fém görgő műanyag burkolattal. rossz esetben valami puhább valami keménnyel pl. a szíjat nyírja a burkolat...
a szíjnak nem kell "bekopnia"... csöndben kéne lennie.
bega19862024-03-28 15:33:31 // 13228
Sziasztok. Giulietta 1.4 multiair vezérlés szíj+vízpumpa csere után cicergő/surrogó hangja van a motornak 1500 fordulat körül. Visszavittem a szervízbe, megnézték hogy a szíj szépen jár, sztetoszkóp hallgatás alapján nem a görgő/vízpumpa. Azt mondták várjak hogy bekopjon a szíj. Mennyire reális ez, járt már így valaki?
pettinke2024-02-25 15:31:44 // 13227
persze, kompressziót érdemes mérni. ugyanígy jó lenne megnézni, hogy - habár a trafó jó - de tényleg van-e szikra illetve az injektorból jön-e benzin.
szóval: feltárást kell végezni, mielőtt bármit is vásárolnál, nemcsak MultiAir modult :-)
Dzsozy2024-02-25 15:23:16 // 13226
Ok, köszi! Persze azt tudom, hogy az "égéskimaradás" az inkább támpont az, az ECU ezt jelzi. Lehet közelebb kerülnék a megoldáshoz, mielőtt rohannék multiair modult venni, ha mérnék egy kompressziót (bár ha modul szelepe be van ragadva?), és vagy levenném a szepelfedelet, hogy megnézzem a modul 3. szelepét.
pettinke2024-02-25 11:02:54 // 13225
az a baj, hogy a "gyújtás kimaradás" hiba nem ezt jelenti, hogy gyújtás nincs, hanem hogy abban a hengerben (2.) kimaradt az égés - aminek 3 alapfeltétele van: legyen kompresszió, legyen üzemanyag (helyes keverék), legyen szikra.
hogy mi nincs, azt nem tudja az ECU, csak azt, hogy nem robbant fel a keverék abban a hengerben.
ha azt mondod, a trafókat felcseréltétek és még mindig a 2. hengerre panaszkodik, akkor azzal van valami gond:
- injektor beszart, csatlakozó kontaktos, vezeték szakadt / zárlatos
- valami szelep kitámasztott (hát, lehetne a Multiair is akár, hiába nem panaszkodik), elengedtek a dugattyúgyűrűk
- trafó csatlakozó kontaktos, vezeték szakadt / zárlatos
- hallottam olyanról aki látott olyat, hogy a vezérlés volt elugorva
így fotelből nem behatárolható
Dzsozy2024-02-24 14:51:17 // 13224
Szép napot!
Hátha valaki tud segíteni, mielőtt feltrm a malacpersejt. (tréler+szerelő)
1.4 tb multiair P030298-P0300-98 hiát dob a vas. Mes-el kiolvasva. Nyílván három henger megy. Trafók felcserélva, gyertya cserélve, de a hiba ugyan úgy megvan. Multiair csere? P1063 hiba nincs
sty2024-02-16 13:43:16 // 13223
Köszi
Demecsab2024-02-16 08:52:54 // 13222
Szia,

Én ilyet raktam bele: Focal ASE 165

Ettől mélyebb nem nagyon fér bele. Ennek a beépítési melysege 62.5 mm.
sty2024-02-15 19:19:41 // 13221
Valaki meg tudná mondani hogy az ajtókba milyen mélységű gangszóró fér el?
Zadia2024-01-28 15:01:21 // 13220
5 évesen ezt is elértük.
DKori2024-01-19 22:05:52 // 13219
Ízlés dolga, de ezekkel a 10-10en colosakkal épp az a baj, hogy esztétikusan nem igazán fér el, plusz látod "roncsolni" is kell. Én pl.: főleg ezért maradtam a 7" ~2DIN méretűnél az OFF Cromámban (igaz itt a 9-10"osak még esztétikusan befaraghatók...de a kulcsszó a faragás, mert a rádió körüli keretből reszelni kell), mondjuk úgy, hogy mindent egybevéve még ezzel tűnik az egyik leggyáriasabb megoldásnak (és nem kell roncsolni semmit), boldolgulni meg a 7"-ossal is lehet (persze wow meg mutatósabb ha egy 10"-os tabi van ott középen :) ), az előző autóm gyári rendszere is 7" volt, szerintem ez már abszolút élhető méret. :)
Demecsab2024-01-19 20:51:35 // 13218
Utánanéztem youtube-on, egy ilyen beépítésének. Le is mondtam róla, mert még a műszerfalból fűrészelni is kell, hogy beférjen. :)
Maradok a gyári + erősítő kombónál. Maximum megy még bele egy Bluetooth adapter.
1 db csevegős hozzászólás elrejtve
WarbiRunner (Gyuri)2024-01-04 23:18:50 // 13216
Az Osram hasonló cuccában (M-Tech Pro) házon belülről nyilván Osram Led van. Ebből 4db.
8W, 1200lm adatlap alapján. És még az Osram is gond nélkül leírja, hogy 5000lm-tud az izzója.
1 db csevegős hozzászólás elrejtve
DKori2024-01-04 21:44:56 // 13214
Megoszlóak látod róla nagyon a vélemények, és a magam részéről totálisan értem mindkét tábort valahol.

Én csak a saját tapasztalataimat (!) írtam le, illetve ha már felmerült kérdésként akkor ez alapján próbáltam tanácsot adni. Persze mindenki belárása szerint tegyen.

Ez a hő kérdés tényleg sokat felmerül, és ez nem tiszta számomra se, hisz elvileg nagyobb élettartamot ígér/kamuz mindenki, mint egy halogén izzónál, de gondolom ott a bibi, hogy ennek "kifelé" a környezetébe kevesebb a hőtermelése mint egy 55W-os izzószálé (esetleg így kevésbé roncsolja/mattítja a lencsét/foncsort stb?), viszont saját maga (chip) sokkal érzékenyebb a hőre, tehát "hamarabb tesz magában kárt" és megy tönkre, mint a környezetében (láttam már emelt fényű halogénnizzótól megolvadt projektort, az nem volt vicces)? Ebben esetleg segítsetek! :)

Mondjuk úgy inkább arra próbáltam rávilágítani, hogy ha már valaki LED-re adja a fejét (=nyilván számol ennek negatív hozadékaival, "rizikójával") akkor tapasztalatom alapján igenis érdemesebb többet szánni rá, és márkásabbat és lehetőleg kialakítás/beépíthetőség szempontjából a gyári izzónak leginkább megfelelőt venni, mert abban nem (vagy kevesebbet) fog csalódni, mint a "pepitáról rendelt 3000Ft-os C6 LED-ben". :) A H7 meg H4 még istenes, de pl.: nekem H1nél az aftermarket LED-ek 90%-nak külön testet is kell kábelezni, plusz kis trafódoboza van amit el kell valahol helyezni stb-stb., ehhez képest az említett EasyLed tényleg a "kiveszem-beteszem" :D kategória, mint egy izzócsere (H4 és H7nél szintúgy), és én tényleg azt tapasztalom, hogy normális, a halogénéval tényleg megegyező vetítési képe van jól beállítva (próbáltam más LEDeket, azok szétestek, foltokban világítottak), még a tükörlencsés H4 lámpatestben is, szép hidegfehér fénnyel (mint a mostani autók LED-jei). Ez az egész egy kompromisszum egyveleg, nekem ez jött be a legobban, előző OFF autóm gyári bi-ledes volt, ez hasonlít rá a legjobban tudásban! De, és ez egy fontos DE (!), mert próbálok objektív lenni: senki se várja, hogy kilométerekkel messzebb lát vele, mert ez nem igaz, csak minimálisan hord messzebb, addig viszont erősebben/kontrasztosabban (ezért látja az ember nagynak a változást), viszont ebből fakad két erős hátránya (és páran ezért nem szeretik), egyrészt nedves felületen sokat romlik a hidegfehér fény visszaverő képessége a sárgás halogénhez képest (szóval este nagy esőben netán hóban akár lehet épp a sárgás halogénnel látsz többet!), illetve az erős kontraszt és az elvileg 0 szórt fény miatt van egy durva határvonal a fénycsóva végén és az mögött a fekete sötétség (ehhez képest a halogén fokozatosan halványul egyre messzebb), ez is meglepheti elsőre az embert. Plusz a kisebb hőleadás miatt télen nemigazán olvassza le magáról a havat/jeget :) többet kell takarítani :) Ezeket kár tagadni, és érdemes figyelembe venni (megjegyzem: ezek a kontra érvek a gyári biLED-es autómmal is megvoltak, tehát technológiai "bug" és nem az "aftermarket" beépítés velejárója...persze, ahogy fejlődik a dolog biztos van olyan márka aki ezt szebben/rosszabbul oldja meg :) ). Remélem így már hasznos ez a pár sor (buzdítani senkit se akarok, de ha valaki csinálja talán ne szopja végig a mókát hátha segít ez :) ). :)
WarbiRunner (Gyuri)2024-01-04 19:37:25 // 13213
Egy 10W-os COB LED 1000lm körül van, egy 20W-os 2000lm körül. Valahol a két érték között lehetnek ezek a limlomok. Elméletileg ugye a felvett teljesítmény lehetne 55W, vagyis a leadott fényteljesítmény olyan 25W körül. Ez lenne ötszöröse a sima halogén izzónak. Ezt viszont kétlem, a hőstabilitást nehéz lenne megoldani. Ha "csak" egy 20W-os van bennük, már az is sacc/kb dupla fényáram egy halogén izzóhoz képest.
A hővel van itt a gond, mert egy izzószál lehet több száz fokos, de a LED chip nem.
WarbiRunner (Gyuri)2024-01-04 19:26:16 // 13212
Maradjunk annyiban, hogy a 130W teljesen kizárt :-) Egy ekkora kis bizbasz alu darabon ennyi hőt disszipálni.. hát persze. Már egy 20-30W-os LED chip is legalább egy heatpipe-os kb processzorhűtő méretű hűtést igényel. Nem meglepő módon, hisz a procik (régebbiek) TDP-je is ilyesmi.

Egy izzószálas izzó a felvett elektromos teljesítményének kb 10-15%-át bocsátja ki a látható fény tartományban. Egy LED (vagy dióda lézer) mondjuk 50% körül mozog. Tehát egy szabályos 55W-os halogén 5-6W fényteljesítményt tud. Ugyanezt a fényáramot pedig egy kb 10W-os LED diódából lehet kiszedni.
Ezek a LED izzók pedig kb pont ezt a 10W-ot tudják. Egy picivel lehet hogy fényesebbek, pláne egy használt izzószálasnál, és sokkal jobban lefedik a látható spektumot, vagyis a szemünk érzékenyebb rá. Tehát jobban fogunk vele látni.
A 10W kb az ilyen komolytalan hűtési megoldások határa is, így sem gondolom nagyon hosszú életűnek ezeket a cuccokat.
Demecsab2024-01-04 19:08:14 // 13211
A technikai adat 1 db ra vonatkozik bár így sem jön ki a matek :)
Elektrromos rendszer hibát nem jelzett beraktam és működik. A lámpa takaró kicsit feszül rajta (ezt oldható kötéssel rögzítettem) , egyéb gond/teendő nincs vele. Nyáron 55 fokot mértem működés közben. Ja igaz, legálisan itt Magyarországon semmi használható nincs.
Nem kellett a műszakin meggyőzni senkit megadták és kész.
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak