Fórum >> Típusok >> A jövő Alfái

GEORGE2010-11-24 13:31:59 // 16901
OFF

Perdix azért nincs amiért nincs is itt keresni valója :-)))
Az hogy ő lejtökön leállítja az autót, meg max 60-al halad erdei utakon és úgy tudja az 5 literes fogyasztásokat produkálni az köszönő viszonyban sincs egy normál használatban lévő ugyan olyan autó fogyasztási adataival.


Egyet kellene már itt megtanulni, 200 paripát etetni kell :-)


Volt 1.0 Uno-k. Sose felejtem el, hogy az M7-en Bp fele az Érdi lejtő alján elérte a 180km/h műszer szerinti sebességet :-)
Aztán mikor fékezni akartam, hogy a kanyar is sikerüljön kicsit besápadtam, mert a féket nem ilyen tempohoz igazították, de aztán sikerült a kanyar...

A 45 lovas Uno ( 5.seb váltóval ) cirka 5-6-ból beérte 100km-re.

Szóval ez csak egy 1L motor 45 lóerővel és pille súlyú kasznival.
Ha a kis UNO-hoz mérem a 159 TBI-t akkor a dupla akkora motor ami ráadásul turbós is, meg több mint 4szer erősebb és majd dupla súlyú kaszni együttesének megint csak rendben van a fogyasztása, nem??

ON
Kazes☻2010-11-24 13:29:44 // 16900
Kit érdekel ez ügyben a stratos, inkább az Alfával foglalkozzanak. :)
GTPeti2010-11-24 13:22:17 // 16899
OFF
Írhatnám még a családi 2005-ös mutyuki 1,3 16V-t is példának a 140-150 tempo pályán 10-11 közé adódik.
A 20+ éves Uno-mmal ezzelszemben 7 alatt elautózgatok pályán, 140-es tempónál. És kőkorszaki központi befecskendezője van + 5seb váltója.

Ejj ha most itt lenne perdix papa... :)
ON
BeeGee2010-11-24 13:10:02 // 16898
Én is értettem. Ha csak Stratos link lenne, aláírnám, de most a fiat vezetőség hozzáállását firtatnám ehhez kapcsolódóan, ami kapcsolódik az Alfa jövőéhez is. Az meg itt megszokott téma, ugye? :)
tipoatti2010-11-24 12:50:59 // 16896
Végem van ettől a verdától!!! NAGYON kéne! ;)
GEORGE2010-11-24 12:34:46 // 16895
OFF

Vigyázz, lecsap a kisbalta :-)))))))

ON
GEORGE2010-11-24 12:33:55 // 16894
Hidd el nem kell különösebb bravur, hogy a 8,6-ot megduplázzad, igaz az már nem nyugis utazás......

A végsebebességét kihasználva több alakalommal és 200 feletti utazóval, pár esetben, "na nézzük meg mikor adja fel előttem az ajudi".....szóval nem mindennapi körülmények közt autózva 13.6L/100km volt a fogyi. Ez az autó méretéhez, súlyához és a tempóhoz képest abszolút nem sok!

140-es tempomatos utazóval nekem 10,X fogyasztások adódtak.
Az egészen alulról húzó motornak ( 1300-1500 közt rendesen megindul ) sajnos azaz átka, hogy 3000 tartományban már dolgozik a turbo......

Szerintem nézőpont kérdése minden, ha a 166 3.0 V624 220 lovas verziójához mérem a 159 TBI-t akkor nem eszik sokat :-) Ha az alul motorizált 159 1,8 ( szivó ) mérem akkor szintén nem eszik sokat a TBi.

Talán sokan emlékeztek, hogy anno az 1200-es Ladák is beverték a 10-et. És azoknak a 140 már szinte végsebesség volt. Ha az 1200-el 140-el gyűrte valaki a kilométereket akkor az bizony bőven 10 felett ivott.
Írhatnám még a családi 2005-ös mutyuki 1,3 16V-t is példának a 140-150 tempo pályán 10-11 közé adódik. Szóval ezek tükrében abszolút helytálló a 159 TBi fogyasztása.
BeeGee2010-11-24 12:18:30 // 16893
Tudom, ezért írtam h félig off :)
Kazes☻2010-11-24 12:12:43 // 16892
Csak ez nem az a topic. :)
BeeGee2010-11-24 12:09:56 // 16891
Félig offos videó:
Montezemolo a Stratost tesztelte
Ha ezt a ziccert kihagyják, akkor végképp nem fogok bízni a mostani vezetésben. Kuva jó az autó, hozza a tradíciót, ferrarisoknak is bejön. Ráadásul más pénzén fejlesztették. Ha ezek után nem fogják akár csak kis szériában gyártani, hát nem tudom mire várhatunk még..
TarP2010-11-22 10:10:43 // 16890
Ha a teszt cikuson 8.6litert adtak meg, akkor nincs mitől félni, a 159 nem fog 50%-kal többet enni.

Szerintem kérdezzünk meg valakit, aki használt már ilyet legalább 10-15ezerkm-en keresztül, ha kell nemzetközi fórumról.

Ne fényképről, mert én a JAG V8-ról tudok mutatni 10 literes kpmputter adatot, meg 38 litereset is azonos pillanatnyi sebességnél.
Kócosw2010-11-21 18:19:12 // 16889
sok kis piszkos trükk :)
GTPeti2010-11-21 18:01:23 // 16888
Nálam pl. 8 a felső határ 150-nél. Lehetőleg dízelből. :)
mesa2010-11-21 17:58:33 // 16887
Ja, lejtőn lefelé ...
WarbiRunner (Gyuri)2010-11-21 17:43:18 // 16886
Igen, ezért is várom a Giuliát nagyon. csak nem akar jönni már. Ha netán szépre sikerülne az orra....Bizony 1400 kilós kasztniban MultiAirral az 1.8 tibi lehet másként adja ki magát. 200ló elég is volna annyi kilóhoz, fogyasszon inkább tényleg kevesebbet egy kicsit, és megbeszéltük. 10l-rel kibékülök nyugis 150 környékén. A 12 rossz (jó??) emlékeket ébreszt, annyit zabrál a Wareszom is 150-nél :-))
GTPeti2010-11-21 17:35:25 // 16885
Mergásgyerek. :PP :)
Kócosw2010-11-21 17:04:27 // 16884
ensem tom :))
;)
Grando2010-11-21 17:02:22 // 16883
A megjegyzés annyit mond, hogy - valóban - a pontozási értékek megváltoztak, és ezek mellett még számos egyéb dolog. A súly mérésének is vannak/lehetnek kritériumai, feltételei, ez gondolom nem új. (Rakomány, sofőrrel vagy anélkül, ilyen kerék - olyan kerék, ilyen extrák - olyan extrák.) Azt pedig, hogy ezekből mi az, amit az előírásokba bevettek, tudja a rák. Ráadásul ahhoz még a feltételeket sem kell megváltoztatni, hogy azonos típusból betolj a mérlegre egy nehezebbet. Elég néhány extra, és nagyobb kerekek.

Talán annyiban maradhatunk, hogy a 159 egy nem éppen pillesúlyú versenyző, ám a komolyabb vetélytársakhoz képest nem küzd súlyfelesleggel. ;)))

De tényleg hanyagoljuk ezt, lusta vagyok tovább bogozni az összekuszált szálakat, és védeni a 159 becsületét.
Ha szted xar, hát akkor ezt hivatalos álláspontnak tekintem. A FIAT vezér véleménye után a túlsúly-sztereotípia továbbsúlykolása már igazán csekélység. :DD
Piritu - 1.000.0002010-11-21 16:23:40 // 16882
"Átlagos, tehát mínusz - az eszem megáll! :DDD" - ez teljesen normális dolog egy tesztelőtől ebben a németautócentrikus világképben.
Valami rosszat KELL írni a nem német vasakról.
BeeGee2010-11-21 16:22:46 // 16881
Nem bezsélek németül, ügynök véletlenül se lehetek :)
És arra kitér, hogy mi a különbség a két kritérium között? Újra kalibrálták a mérleget - ebben az esetben igazad van, vagy a pontozási értékeket gondolták újra - ebben az esetben irreleváns a kritérium.
Grando2010-11-21 15:51:49 // 16880
Ejnye, a mindenségit neki! Lassan kezdek kételkedni benned. Az ADAC-re hivatkozol - nem is írsz rosszat, és hamisat sem. De azért bátorkodtam ismét leellenőrizni az előző hsz.-edben összegyűjtött adatokat, amik ugye Piritu ADAC linkje nyomán bukkantak fel.

Először is megnéztem az Alfa 159 TBi adatokat. Itt szerepel, hogy a tesztet már a 2009-es kritériumok szerint folytatták le. Éppen ezért nem vethető össze a 2009. 01. 01. előtt végzett tesztek adataival.

Az Audi és a BMW esetében neked ezúttal is sikerült régebbi teszteket kiválasztanod, amelyek kisebb súlyokat mutatnak. Ejnye-ejnye-ejnye! Megint majdnem rászedtél minket. Jó, inkább azt feltételezem, hogy nem szándékosan, de megint beleválasztottál. Vagy ügynök vagy. :DD ;)))
BeeGee2010-11-21 15:23:55 // 16879
Azért mondtam, hogy viszonyításnak jó ez :)
Olasz leméri így - Giovanni rákönyököl a mérlegre, dojcs leméri úgy - 4 Jürgen megemeli a kocsit és szépen beleírja a katalógusba.

De ezek az adacos megrögzött számbubusok mindent ugyanúgy mérnek le. Amúgy ijesztő részletességgel.. Úgyhogy ha itt nehezebb egy autó, akkor szerintem az életben is. Max nem 1500 kg, csak 1450, de az a különbség mindenkire vonatkozni fog :)
Grando2010-11-21 14:58:26 // 16878
:DDD

Olvasom egy helyen a 159 TBi-ről a "teszt" konklúziójában:
Plus: Hohe Elastizität, harmonische Kraftentfaltung
(rugalmasság, harmonikus teljesítményeloszlás)
Minus: Wenig Platz im Fond, Verbrauch im Wettbewerb nur Durchschnitt
(kevés hely hátul, fogyasztás a versenytársakhoz mérten csak átlagos)

Átlagos, tehát mínusz - az eszem megáll! :DDD

Súly egy "valamelyik" oldalon: 1555 kg

A következő képek pedig a hivatalos kezelési útmutatóból valók:


Szóval ha van is gond, azt rossz helyen keresgéljük. A menyasszony tehát nem kövér. Persze attól még lehet, hogy pöcse van. :DDD ;)))
Atesz19872010-11-21 14:53:55 // 16877
Én azért nem bíznám egy autó fogyasztásának megítélését néhány képre. Egy szabad szemmel nem is látható lejtő, vagy emelkedő akár literekben mérhető különbséget is jelenthet. A gáz pedál, vagy tempomat esetén a gáz aktuális állásának függvényében is széles skálán mozoghat a pillanatnyi fogyasztás. Én azt vallom, hogy a pillanatnyi fogyasztás mérő inkább csak poén, sem mint megbízható mérő eszköz. Az átlagra ugyan ez igaz, bár nem ennyire szélsőségesen. Legalább 5000 km-t kellene alapul venni, és még akkor sem biztos, hogy megbízható a mérés. A Kangoo-m mutatja mindkét adatot, és szezonról szezonra változik az átlag fogyasztása annak függvényében, hogy éppen milyen használatban van, vagy hova megyek vele többet. Nyáron többet húzom az utánfutót, többet klímázok, több súlyt cipelek, többnyire egy olyan útvonalon járok, ami alapból 1 lityivel többet etet az autóval. Ilyenkor 6.3 az átlag. Iskola szezonban nem húzom annyit az utánfutót, viszont sokat járok Pécsre. Keveset klímázok, vagy egyáltalán nem, és a Pécs - Dombóvár útvonal is barátibb fogyasztást eredményez, pláne haza felé. Ilyenkor lemegy az átlag 5.8-ra. Persze attól is függ, mikor nulláztam utoljára. Nagy átlagban civilben, üresen, ideális hőmérséklet mellett, olyan 5.2-5.3 lehet a hiteles fogyasztás. Az autó szempontjából legrosszabb körülmények között, hidegben, vagy túl nagy melegben, nagy terheléssel, pláne utánfutóval, az ideálistól messze lévő útvonalon járva, nagy forgalomban simán eszik 7 litert, és még ekkor sem lehetek besértődve. Na most ha nekem valaki mutat néhány ilyen adatot a Kangoo megvásárlása előtt, akkor tuti nem veszem meg. Ugyanakkor az is átverés lett volna, ha valaki azt mondja, hogy 5 litert eszik... Bonyolult kérdés ez a fogyasztásosdi. Túl sok mindentől függ. A leghitelesebb fogyasztási adatot az tudná megmondani, aki ment 10 ezer kilométert teljesen átlagos használat mellett.
ystuc2010-11-21 14:23:57 // 16876
Így van, acél a lényeg. Az a8-as Audinak is az üres kasztni súlya annyi, hogy egy ember fel tudja emelni.
GTPeti2010-11-21 14:14:43 // 16875
Nem tudom a Mercedes hogy hozta össze ezt a könnyű C osztályt*. Láttam már a motorterét, az alapján törne mint a pozdorja, olyan "könnyűépítésűnek" tűnik. Közben meg nem törik...
(* vszínüleg a nagyszilárdságú acélokban van a trükk.)
BeeGee2010-11-21 14:09:26 // 16874
Ez szerintem teljesen elfogadható. A hétköznapi fogyasztást gondolom, hogy alulról közelíti meg, és mivel a hazai tesztautó állapota kifogásolható, az inkább felülről.

Viszont ez az adatbázis pont jó Grandonak és nekem a súlyáról elmélkedni :)

Szerintük
Alfa 159 1.8 TBI 1.610 kg
Audi A4 1.8 TFSI: 1.525 kg
BMW 318d: 1.520 kg (csak dízelt találtam)
Mercedes C 180: 1.505 kg
Opel Insignia 2.0T: 1.630 kg - végre valami ami nehezebb :)

Giulietta esetében:
Alfa Giu 1.4 TBi: 1.355 kg
Audi A3 1.4 TFSI: 1.380 kg (SportBack - 5 ajtó)
BMW 120i: 1.380 kg (3 a)
Opel Astra J 1.4T: 1.470 kg (ha valaki, az opel nem gyúr a könnyű autókra :) )

Lehet hogy ezek sem a full korrekt mérések, de viszonyításnak jók lehetnek.
Szóval a Giuval sikerült az Alfának könnyű és biztonságos autót csinálnia, a 159esre csak a biztonságos jelző illik a szememben.
Piritu - 1.000.0002010-11-21 13:40:33 // 16873
Találtam egy ADAC tesztet a 159-ről klatty
Ők 8,2-nek mérték a TiBi átlagfogyasztását:
"Testverbrauch Schnitt pro 100 km (Super) 8,2 l
Testverbrauch pro 100 km Stadt/Land/BAB 11,2/ 6,3/ 8,6 l"
BeeGee2010-11-21 13:33:15 // 16872
Nem tudom, hogy lenne-e rá kereslet :)
GTPeti2010-11-21 12:15:07 // 16871
Lehet elszóltad magad és kisbusz változata is lesz? :)))
BeeGee2010-11-21 11:53:13 // 16870
Gyanítom, hogy egy mai V12es kevesebbet eszik egy 20 éves V12nél :)
Ma már el tud menni 2,5 km-t egy gallonból.. :)
BeeGee2010-11-21 11:51:09 // 16869
Giuban :)
BeeGee2010-11-21 11:50:54 // 16868
A 159esben nem Multis, csak a Giuvan és a MiToban az 1.4esek.
Grando2010-11-21 11:24:34 // 16867
A "159 - hiba a jövőben" topicban rágom a csontot tovább... ;)))
GTPeti2010-11-21 00:03:53 // 16866
A TBi még nem MultiAir-es ugye? Talán azzal majd fogyaszthatóbb lesz a fogyasztása.
WarbiRunner (Gyuri)2010-11-20 23:57:16 // 16865
Tartom, hogy nem elfogadható, hogy többet fogyaszt a tbi. Tempomatos adatokról volt szó. Meg egy viszonylag egyszerű szívó V6 és egy jobb hatásfokúnak szánt turbo sor 4 összehasonlításáról.
Azt kell mondjam, hogy szép próbálkozás, csak sikertelen. Pedig kár, mert alapvetően tetszik nekem az a tibimotor.
GTPeti2010-11-20 23:35:13 // 16864
"A logikád szerint akkor csökkenni kéne a fogyasztásnak, mert modernebb motor?"

Nem csak az ő logikája szerint. Egy szerény kis 20%-ra azért számít az átlaguser. Szép dolog az EuroX kibocsátás, de tankoláskor annyira nem ez jár az ember fejében.
Tommi2010-11-20 23:28:21 // 16863
Fordítsuk meg:

Arese-i V6-os szívómotor, durván 200 lóerős teljesítménnyel (volt többféle verzió is, legyen ez az átlag) és 1750 TBi, négyhengeres turbómotor, szintén 200 lóval. Ha azt nézed, hogy mekkora a teljesítmény, a hasonló fogyasztás szerintem normális dolog.

Ennyi erővel vegyük mondjuk a V12-es Testarossát (5 literes), ami lezabálta az ember fejét annak idején, ha nyomtad neki. És tegyük mellé egy 20 évvel későbbi V12-es Ferrarit. A logikád szerint akkor csökkenni kéne a fogyasztásnak, mert modernebb motor? :)))
WarbiRunner (Gyuri)2010-11-20 23:20:03 // 16862
Bocs, 140 és 160 tempomatos kép van, de kiszámolható, hogy nem 11 150-nél...
WarbiRunner (Gyuri)2010-11-20 23:15:13 // 16861
Ergo az Aresei blokk jobb, mint a TBi...akkor gyártsák azt, tegyék bele valami szép autóba és jöhet. de ez már a múlt, és nem látom a bíztató jövőt.
Grando, nem a csodát várom, csak ha "fejlődés" van, akkor legalább annyit tudjon mint egy 10 évvel korábbi konstrukció. A 150 tempomat 11l egy régi V6-ossal, akkor én elvárom, hogy egy takarékos kisköbcentis turbonak kikiáltott motor ez alatt legyen. Ha csak 10.9, már magamban kicsit mosolyogva ugyan, de nem szólok egy szót se. 10.5-nek egyenesen örülnék, sőt elgondolkodnék, hogy milenne ha...
Node itt másról van szó, és ne mondd, hogy erre lecserélnéd a V6-ot. Ott van a 150 tempomatos kép, szerintem egy rossz vicc ez így...
GT Ɨ|ѯ2010-11-20 12:30:33 // 16860
1-et értek:-)
Tommi2010-11-20 00:09:25 // 16859
Biztos szép meg jó meg minden, de nekem akkor is irreleváns :)))
Tom122010-11-20 00:02:02 // 16858
Szerintem nem a 159-es volt hiba, hanem Marchionne-t a "vályúhoz engedni".:-))

...de majd kiderül...
Grando2010-11-19 20:24:05 // 16857
Tényleg túlhaladott a téma, de talán mégis érdemes néhány szót (sort) még vesztegetni rá. Annál is inkább, mert jó lenne, ha legalább olyasmiben nem ítélnénk negatívan a kedvenc márkánk fölött, amiben esetleg jogtalan a kritika - vagy legalábbis az erős kritika. ;)))

Írod:
"RWD:
2007 159 JTD 1.9 8v =1.575 kg
2007 a4 TDi1.9 = 1.390 kg

AWD
2007 159 JTD 2.4 Q4 = 1.690 kg
2007 a4 TDi 3.0 Quattro = 1.655 kg

Ez sztem nem ferdítés, hanem tény. De hányszor volt ez már téma.. :)
"

Errefel:
FWD:
2008 159 1.9 JTDm 8v = 1.480 kg (SW = 1.530 kg) (2006: 1.525 kg, SW =1.575 kg)
2008 A4 2.0 TDI = 1.535 kg
2007 A4 1.9 TDI = 1.605 kg (75 kilós sofőrrel, tehát nélküle is 1.530 kg)

Nem lehet, hogy te a 156 facelift kortárs régi A4 adatait nézted, és annak a súlyát hasonlítottad össze a 159 súlyával? Bevallom, nem vagyok otthon az Audi modellváltásaiban, de vmikor 2005-ben történhetett ilyesmi az A4-nél.

De van még:
AWD
2008 159 2.4 JTDm 4x4 = 1.645 kg
2008 A4 3.0 TDI Quattro = 1.730 kg

De csak hogy benzines is legyen:
2008 159 1.8 = 1.385 kg
2008 159 1.9 JTS = 1.435 kg
2008 A4 1.8 TFSI = 1.485 kg

Hivatalos katalógus adatok alapján - az Audi adatok a limóra vonatkoznak.

Szóval mégis maradnék annál az álláspontnál, hogy ne ítéljük már el a 159-et elhamarkodottan olyasmi miatt, ami esetleg nem jogos. Ez esetben a súlya miatt. Legyünk már egy kicsit részrehajlóak ebben, ha már a lehetőség adott. ;)))

(Most miattad egy csomó audit kellett végigböngésznem. Ehh... :DDD )
Piritu - 1.000.0002010-11-19 19:13:51 // 16856
És mit nézel? A képernyőt vagy az utat? A TopGearben is mondták, hogy olyan lesz a vezetés, mint a videojáték. Mint ahogy ott megszoktuk Game over esetén betöltünk egy újat a képernyőre :-(
ystuc2010-11-19 19:04:13 // 16855
Hát, nem tudom... Nekem eddig sem hiányzott, és szerintem csodát nem kell tőle várni.
GTPeti2010-11-19 18:57:52 // 16854
Tudja fene én nem rajongok ezért az egyoldalúságért. De ennyi baj legyen.
Halesz2010-11-19 18:54:58 // 16853
Nemtom más telefonnal is van-e hasonló szintű integráció, de talán nem véletlen, hogy pont az almával nyomulnak közösen :)
BeeGee2010-11-19 18:52:39 // 16852
Akkor olyan lenne, mint a felfúrt telefontartó :)
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak